Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem ze skrzynią biegów automatyczną w mojej 645CI

objawia się to tym że prawie przy zmianie każdego biegu jest delikatne szarpnięcie czasami dziwnie z 2 na 1 przerzuca tuz przed zatrzymaniem sie jakby dodawał gazu. dziś np na postoju rozgrzany gdy czekałem na wulkanizacji na wymianę opon cal;y czas był w trybie serwisowym skrzyni. I wtedy przy zmianie z P na D lub na R (po prostu przy każdej takiej zmianie było odczuwalne bardzo mocne szarpnięcie i dziwny dźwięk ze skrzyni biegów.... po wymianie opon czyli auto postało z 45 minut gdy zapaliłem nie było już trybu serwisowego skrzyni. wracając do domu przy każdej zmianie biegów znów byly takie mini szarpnięcia... kilka razy mialem przy wcisnietym kickdownie przy zmianie biegu mocniejsze szarpniecie gdy przerzucal z ktoregos biegu na ktoryś i wchodził w tryb serwisowy który kasowałem wyłączając i włączajać samochód....

generalnei sprawa wyglada tak ze jak jezdze powolutku i bardzo delikatnie to skrzynia w miare fajnie i w odpowiednim momencie przerzuca biegi i czasem sa te male szarpniecia... natomiast jak jade szybciej to juz czesciej szarpnie i mam wrażenie że czasami wrzuca nie ten bieg który potrzeba.....

i tu moje pytanie czy potrzebny jest już generalny remont skrzyni czy np wystarczy wymiana jakichś tłoczków mechatroniki albo sam konwerter albo sama adaptacja by pomogła.... ? znacie kogoś w rejonie Łódzkim kto mógłby mi pomóc z tym i nie krzyczał fortuny.... dzwoniłem do kilku ale to przez telefon bez oglądania od razu mam mówione 5 tyś zł... moze ktos by to naprawił taniej... jesli naprawa miala by wyniesc np 2 tys zl moge wyslac auto lawetą....

 

generalnie szukam pomocy nie wiem do kogo sie udac i jakie moga byc przyblizone ksozta tego..... a jakoś nie mam zaufania do mechanika który na wstepie przez telefon mowi mi 5 tys zl.... gdy na forum czytalem ze niektorym sama adaptacja pomagala... generalnie prosze o pomoc co mzoe byc uszkodzone i ile to moze kosztować

Opublikowano
wiesz podjedz do jakiegos serwisu ktory zajmuje sie skrzyniami oni maja specjalistyczny sprzet podepnie kompa ale nie inpe :wink: tylko konkretnie sprawdzi paramety skrzyni i jej prace konwerter tez moze powodowac ze auto gubi biegi ale prawie zawsze przy padnietym hydrokinetycznym wystepuje falowanie obrotow :) wymieniales olej wskrzyni sprawdzales czy moze cos go tam jeszcze zostalo? :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano

autko dopiero kupiłem wiec nic nie wiem kiedy olej itp...

co do falowania to tak jakby na postoju takie mini objawy jakby swiece ze drgnie czasem obrotami i autem minimalnie ale ja to czuje

 

 

generalnie tak jak jadę spokojnie to bardzo rzadko szarpie... prawie wcale i przerzuca miare dobrze...

zas jesli jade dosc szybko albo uzywam kickdowna to wtedy wariuje... szarpie przy przerzucaniu... i dziwnei zmienai biegi... tak jakby nie na ten jak powinno za szybko wrzuca 5 np potem puszczajac gaz wrzuca nizszy wyzszy nizszy.... przy tym troche szarpiac.... i generalnie przy tych szarpnieciach czasem wchodzi w tryb serwisowy... jak jade normalnie uzywajac malo gazu to praktycznie nic sie nie dzieje.... moze jak sie rogrzeje auto mocniej to podszarpuje lekko..

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Jak tam sprawa z autem rozwiązana bo mam podobnie w mojej e60 545i tzn jezeli chodzi o skrzynie to na zimnym silniku przy hamowaniu na moment mi jakby auto przyspiesza i mam bardzo delikatne falowanie obrotów.

Napisz jak coś sie dowiesz

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Ruszyło może coś w temacie, bo moja zachowuje się dokładnie tak samo. Z tym, że przestało pomagać już wyłączanie zapłonu i auto cały czas jest w awaryjnym trybie a co za tym idzie nie mam wyższych biegów i opcji manuala..
Opublikowano

Jeśli jest błąd w skrzyni to będzie cały czas wrzucać ten tryb serwisowy.

Wpierw podjedźcie do warsztatu typowo zajmującego się BMW żeby zobaczyli jakie są błędy.

W moim przypadku miałem do wymiany elektronikę z mechatronika i jest już ok .

Spece od skrzyń od razu proponują remonty straszą kosztami itd

Najlepiej zacząć od skasowania adaptacji...

Remont to powinna być ostateczność a diagnozy przez tel to wiecie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.