Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy, proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z moim autem.

Problem polega na tym że podczas przyspieszania przy prędkości ok 120-140km auto na jakiś czas traci moc.

Dokładnie dzieje się to gdy przyspieszam pod górkę, najczęściej w tym samym miejscu na autostradzie.

Gdy np przyspieszam od zera i auto pokolei zmienia biegi to nie ma problemu auto ciągnie normalne, ale gdy np.fofam gazu na 4 biegu i skrzynia nie zredukuje na 3 tylko wzrosną obroty to po pewnym czasie przyspieszania czuć jak auto przestaje ciągnąć. Wskazówka ekonomizera spada z 30 litrów na 10l/100.

Sytuacja trwa jakieś 10 sekund później wskazówka ekonomizera wraca na 30 i auto znów normalnie przyspiesza.

 

Oto zdjęcia z inpa

 

6dbf856f82d1806f7eb971514ef694f4.jpg

 

3e6df7b1535199ca28c0acaa3674a870.jpg

 

1e56c726b5c8ec0f0a305b331c002ad8.jpg

 

322c1f64f908c59c9ca87fdd4547004a.jpg

 

Proszę o pomoc lub naprowadzenie w czym szukać problemu.

 

Do tej pory wymieniłem :

-Pompka progowa

-Filtr powietrza

-Filtr paliwa

-Przewody podciśnieniowe z turbiny do zaworu i z zaworu do akumulatora podcisnienia.

 

Silnik to m57

 

Z góry dziękuję za pomoc

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Sprawdź wężyki przy pompie paliwa. Spotkałem się kiedyś z podobnym problemem i przy pompie był wężyk niedokręcony
Opublikowano
A geometria w turbinie nie zacina Ci się?

Jak wymieniłem wezyki podcisnienia przy turbo to założyłem strzykawkę i sprawdziłem gruszke. Chodzi bez problemu w całym zakresie. No chyba że dopiero zaczynają się problemy i nie zawsze się przycina.

Jeśli jednak geometria siada to warto wyciągać turbo i czyścić czy lepiej wymienić turbinę?

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Sprawdź wężyki przy pompie paliwa. Spotkałem się kiedyś z podobnym problemem i przy pompie był wężyk niedokręcony

Wężyki są przykrecone. Cały układ zasilania jest suchy i nie ma nawet oznak pocenia się.

 

A można jakoś sprawdzić przepływomierz? Za turbo zabiorę się jako ostatnie. Dzisiaj jeszcze podmienie zawór przy turbo.

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Przepływomierz sprawdzisz w inpie, podczas jazdy tak przy ok 3000 obr. Tam na wykresach analogowych masz wartości jakie oczekuje ECU i jakie podaje przepływka. Możesz też odpiąć przepływomierz (kostkę elektryczną) i się przejechać i sprawdzić czy poczujesz różnicę na plus. Poza tym sprawny przepływimierz na pełnym gazie powinien "zamykać" ekonomizer.

 

Z łopatkami geometrii to jest tak, że jak nie są zjechane to rozkręcasz muszlę i czyścisz łopatki z nagaru.

Opublikowano
Przepływomierz sprawdzisz w inpie, podczas jazdy tak przy ok 3000 obr. Tam na wykresach analogowych masz wartości jakie oczekuje ECU i jakie podaje przepływka. Możesz też odpiąć przepływomierz (kostkę elektryczną) i się przejechać i sprawdzić czy poczujesz różnicę na plus. Poza tym sprawny przepływimierz na pełnym gazie powinien "zamykać" ekonomizer.

 

Z łopatkami geometrii to jest tak, że jak nie są zjechane to rozkręcasz muszlę i czyścisz łopatki z nagaru.

Dzisiaj sprawdzę przepływomierz.

Z tego co kojarzę to ekonomizer idzie do końca na pierwszych biegach.

Nie jestem pewien czy na 4 też ale na 5 biegu gdy wcisne gaz do końca (bez redukcji na niższy bieg) ekonomizer idzie tylko do ok 20 litrów.

Czy to jest ok?czy również wskazówka powinna iść do końca?

 

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Nie pamiętam jak to u mnie, ale bez redukcji chyba nie pójdzie Ci ekonomizer na 4 i 5 biegu do końca, na 1 i 2 powinien bez problemu iść.

odepnij wtyczkę przepływki i sprawdź czy coś się zmieni.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Już powoli się poddaje z tym brakiem mocy i w poniedziałek przymierzam się do wymiany turbiny.

Z ciekawości podłączyłem jeszcze dzisiaj kompa i zastanawia mnie to ile powietrza mierzy przepływomierz....skąd takie różnice w tym ile silnik chce a ile dostaje?

Może to być wina turbiny?

 

edfd74b40271a93eea87f6d133f1a116.jpg

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Gdyby było odwrotnie, to byłoby źle. Przepływka zawsze ma dawać więcej niż chce komp.

Więc turbo do wymiany? Nie łudzić się już ze może to być co innego? ;-)

 

Już powoli się poddaje z tym brakiem mocy i w poniedziałek przymierzam się do wymiany turbiny.

Z ciekawości podłączyłem jeszcze dzisiaj kompa i zastanawia mnie to ile powietrza mierzy przepływomierz....skąd takie różnice w tym ile silnik chce a ile dostaje?

Może to być wina turbiny?

 

edfd74b40271a93eea87f6d133f1a116.jpg

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

 

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Chyba uporalem się z problemem przeładowania.

Problemem okazał się zawór który steruje zmienną geometrią.

Wymieniłem też odrazu uszczelki kolektora, i resztę węży podcisnienia.

Od 3 dni problem się nie powtórzył.mam nadzieję że to koniec ;-)

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.