Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przymierzam się do wymiany końcowego tłumika, ewentualnie wraz z sekcja centralną. Obecnie mam zamontowany jedynie tłumik końcowy M Performance z zaworem, ale nadal brakuje mi oczekiwanego dźwięku. Nieistotne są dla mnie deklarowane przez uznanych producentów przyrosty mocy silnika. Chcę jednocześnie utrzymać możliwość korzystania z zamontowanego fabrycznie klawisza zmieniającego tryb jazdy. Mimo czynionych wysiłków zarówno w rozmowach telefonicznych jak i mailowych nie mogę u sprzedawców uzyskać jednoznacznej i miarodajnej informacji na proste zdawałoby się pytanie. Czy mogę zamontować dedykowany do mojego pojazdu tłumik końcowy bez zaworu i jaki to będzie miał wpływ na możliwość sterowanie trybem jazdy. Drugie pytanie bez jasnej odpowiedzi związane jest sekcją centralną układu: czy z rezonatorem czy jedynie rura przelotowa. Może ktoś miał podobne rozterki i znalazł sensowne rozwiązanie.
Opublikowano

Ja w 650ix wymieniłem tylko rezonator na bardziej przelotowy od MG, a do M135i zamontowałem tylko downpipe. W obu przypadkach efekt fajny, choć lepszy z downpipe. Jak masz wydech końcowy M-Performance, ja bym go nie ruszał. Tak czy siak, jeśli uznasz po wymianie innego elementu że słabo, zawsze możesz coś jeszcze wymienić.

 

Co do samego działania trybu sportowego, u mnie widać klapki na samej końcówce wydechu, jak się schylisz może też to zauważysz, więc wymiana końcowego tłumika zabije ci regulację głośności.

Opublikowano
Może ktoś zechce i potrafi dodać coś więcej. Zdawałoby się, że temat intersujący, ale odzew nadzwyczaj umiarkowany.
Opublikowano

Chcesz znacząco poprawić dźwięk (dołożyć więcej basu i buczenia :twisted: ) to zainstaluj większy downpipe bez katalizatorów.

 

Drugą rzecz jaką możesz zrobić to zamontować elektryczną przepustnicę przed wydechem końcowym - do przepustnicy pilot - będziesz miał możliwość pominięcia wydechu końcowego i będzie duuużo głośniej.

 

Te dwie powyższe rzeczy sprawdziłem w N55 (35i) - efekt w N20 pewnie będzie dużo mniej spektakularny, ale można próbować.

 

Oczywiście są minusy takich modyfikacji: bez katalizatora będziesz miał fetorek z wydechu, bardzo głośny cold start no i trzeba wziąć pod uwagę, że możesz drgania w pewnym zakresie obrotów.

 

Temat nie jest do końca zbadany, bo to są nadal dość drogie auta a ich znaczna część jest jeszcze na przedłużonych gwarancjach. Sporo dowiesz się na f30.bimmerpost.com.

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chcesz znacząco poprawić dźwięk (dołożyć więcej basu i buczenia :twisted: ) to zainstaluj większy downpipe bez katalizatorów.

 

Drugą rzecz jaką możesz zrobić to zamontować elektryczną przepustnicę przed wydechem końcowym - do przepustnicy pilot - będziesz miał możliwość pominięcia wydechu końcowego i będzie duuużo głośniej.

 

Te dwie powyższe rzeczy sprawdziłem w N55 (35i) - efekt w N20 pewnie będzie dużo mniej spektakularny, ale można próbować.

 

Oczywiście są minusy takich modyfikacji: bez katalizatora będziesz miał fetorek z wydechu, bardzo głośny cold start no i trzeba wziąć pod uwagę, że możesz drgania w pewnym zakresie obrotów.

 

Temat nie jest do końca zbadany, bo to są nadal dość drogie auta a ich znaczna część jest jeszcze na przedłużonych gwarancjach. Sporo dowiesz się na f30.bimmerpost.com.

U twojego samochodu już nie ma katalizatora ?

Opublikowano
Nie ma, jest downpipe bez katów. Co jakiś czas wyskakuje CEL, ale kasuję to aplikacją Carly.
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma, jest downpipe bez katów. Co jakiś czas wyskakuje CEL, ale kasuję to aplikacją Carly.

Cel - to check engine? A kto ci to robil? Dlaczego nie został wyłączony check? Samochód jak z tym będziesz sprzedawać?A przegląd jak z tym przechodzisz?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do sprzedaży daleka droga - nie musisz się o mnie martwić ;)

Tak mi to wszystko jedno. Ja na niej nie jeżdżę. Po prostu po raz kolejny przekonuję się, że wszystko odbywa się przez jedno głęboke miejsce.)))) Jeśli chcesz wyłączyć - przyjedź, zrobię to.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.