Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem:

Chwilowe przyblokowanie / zacięcie kierownicy podczas skręcania, za każdym razem w tym samym położeniu, wystąpiło po wymianie płynu wspomagania:

W lewo 140-142, w prawo 200-202. Tak wynika z próby skrętów z INPĄ.

Na pozostałych pozycjach kierownica chodzi płynnie i lekko.

Pompa cicha, nie wyje, wymiana płynu częściowo rutynowa (nigdy wcześniej nie był wymieniany płyn), płyn był koloru ciemno żółtego, trochę w czerwień. Wymiana na ATF DII oryginalny BMW. Przy skręcaniu kierownica poskrzypiwała, trzeszczała... po wymianie systematycznie piski ustają. Problem zacięcia występuje na wszystkich obrotach, na ciepłym i zimnym silniku, przy każdym obrocie kierownicy (o ile na tyle mocno skręcam koła).

 

Problem pojawił się po wymianie płynu wspomagania oraz sprawdzaniu zawieszenia przód (były szarpania zawieszenia).

 

Byłem u mechanika który wymieniał płyn wspomagania. posprawdzał wszystko ponownie...i twierdzi że wszystko ok... zawieszenie w idealnym stanie (a wiem że od 6 lat nic nie było w nim robione)... nic nie cieknie, przewody całe, płynu tyle ile trzeba... i nie wie co się dzieje, ale obstawiał że problem może dotyczyć amortyzatorów a w szczególności poduszka i łożysko amortyzatora.

aha. nazwał to przyblokowanie ... lekkim zacięciem.

 

Pojechałem do drugiego. Bez oglądania diagnoza pompa wspomagania. podobno jest w niej jakiś zaworek który padł. Niestety nie da się tego naprawić i tylko wymiana na nową ewentualnie używaną (ale to loteria).

 

Ustaliłem że podczas wymiany zlewa się płyn i podobno niektórzy aby uniknąć problemów jakoś wyciągają tą pompę wspomagania i czyszczą (czego podejrzewam nie zrobił mechanik podczas wymiany) żeby syf z niej wypłukać (znalazłem na forum audi, podobnie było na forum forda).

 

Skłonny jestem do diagnozy drugiego mechanika.

 

Co robić? Miał ktoś coś podobnego po wymianie płynu?

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano

Skoro to pompa to dlaczego tylko w jednej pozycji?

Nie mowie nie ale to ciekawe. Masz wspomaganie aktywne i dynamic drive? Co to za auto w ogole i rok?

Opublikowano
Dobra. Doczytalem. Jak to e61 to jest adaptacja serwa. Byc moze tego nie zrobiono. Czy masz jakies bledy na kokpicie? Warsztat podpinał kompa do auta?
Opublikowano

Mech nie podpinal komputera. Od zawsze zajmował się moimi autami na zmianę z drugim i nigdy nie było problemów. .. ale auta były mniej zaawansowane.. . Mam inpa i sam mogę coś ogarnąć jak dostane jakąś instrukcje. O adaptacji servo nie słyszałem po wymianie płynu. Możesz coś przybliżyć temat? Może w tym problem.

 

A mam zwykle wspomaganie. S216

 

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano
Zawsze robilem to gutmannem nie inpa. Dzis jestem na chorobowym ale jutro zobacze do inpy do jakiego modułu musisz sie zalogowac w e61. Z głowy mam problem. Chyba ze na forum ktos szybko napisze
Opublikowano
ok. będe czekał. dzięki

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano

Tak wiec w e61 sa dwa rodzaje

Aktivlenkung i servitronic

Obydwa sa sterowane elektronika

Trzeba sie polaczyc z tego co znalazlem z SZL

Centrum sterowania kierownicy

W funkcjach powinno byc lenkwinkel einstelung

Na inpie bez auta i polaczenia sie ze sterownikiem nie moge tego sprawdzic. Tak jak juz pisalem robiłem to zawsze gutmanem nie inpa i ciezko mi to teraz opisac.

Radze zapytac kogos bardziej obeznanego z inpa lub e61

Opublikowano
Leknkwinkel sensor to czujnik polozenia kierownicy. To nie ta funkcja. Ale jesli taka funkcje znajdziesz to tam powinno tez byc funkcja aktivlenkung inaktiv /aktiv. Teraz kwestia tylko czy masz servotronic czy aktivlenkung. A z reka na sercu nie bardzo wiem jak to sprawdzic. Z gutmannem sobie radzilem z tym ale z inpa jeszcze nie mialem do czynienia
Opublikowano
Chyba znalazłem tylko co dalej. Gdzie co wpisać i zmienić? Jednak leszcz jestem w tej inpie...

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano

Masz niemieckie angielskie czy polskie menu

Niemieckie bedzie steuern. F5 albo f6

Tam powinienes miec opcje adaptacji. Niestety bez e65 nie moge wejsc w opcje bo mi pokazuje brak komunikacji

Opublikowano
Patrzyłem zmieniałem kombinowalem. Przy wejsciu głębiej w ustawienia inpa wywala blad i zawiesza się. No i Dalej się zacina. Chyba ista d musze poszukać i zainstalować. Będzie działać na kabelki viaken?

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Opublikowano
Tego nie wiem. Ale widze ze jestes z warszawy. Na forum na pewno jest ktos z tamtad kto ma obeznanie i inpe lub iste. Bys był chociaz pewny ze problem wynika z elektroniki a nie uszkodzenia mechanicznego
  • 1 rok później...
Opublikowano

Dla potomnych...

Problem już dawno rozwiązany. Okazało się że mechanik wymieniający olej w układzie wspomagania coś źle skręcił i zaginał się wężyk.

Pan Krzysztof Seweryn poprawił. Już do tamtego mechanika nie jeżdżę.

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.