Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, na początku wyjaśnię, czytałem i przeglądałem fora i im dalej w las tym więcej drzew, coś z tego wszystkiego podłapałem ale i tak za mało, żeby mieć pewność do tego co robić. Dopiero zaczynam i się uczę ale chcę to robić porządnie od początku.

Do moderatora: Nie wiem, czy piszę w dobrym dziale, jak coś prosiłbym o przeniesienie. Zapytam się jeszcze, dlaczego w bb-code nie ma funkcji

, przydała by się do zdjęć. Jak coś będzie źle z tematem PW.

 

Głównie chodzi mi o samodzielne diagnozowanie i naprawianie BMW E39 528i 1999r, chcę zacząć od podpięcia samochodu pod komputer, wiadomo jechać ze wszystkim do mechanika i płacić 100 zł za podpięcie i do tego nie mieć pewności, bo przecież różni są specjaliści, a samemu ma się pewność i pretensje w razie czego tylko do siebie.

 

Czytałem o rodzajach wejść na http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=283271 i u mnie wygląda to tak

1.W środku od kierowcy

075b0589ae7f3a2cmed.jpg

 

2.Pod maską

98fd69096ff214e0med.jpg

 

Czyli na mój rozum wychodzi, że mam dwa rodzaje wejść, pod maską OBD-1 a w kabinie BMW K-LINE czyli OBD-2 jakaś wczesna wersja? Samochód jest z 1999 r. to możliwe ,że miał zamontowany nowszy osprzęt? Prosiłbym o wyjaśnienie bo sam nie mam takiej wiedzy i w tematach też nic o tym nie widziałem. Będąc raz u mechanika podpinał się pod ten pod maską, powiedział, że więcej może tam zobaczyć, nie wiem jak to rozumieć, to jest związane z programem jaki miał na komputerze?

Znalazłem taki kabel:

1.http://allegro.pl/interfejs-bmw-k-d-can-inpa-dis-full-serwis-96-14-i5017581837.html#thumb/1

oraz taki 2.http://allegro.pl/kabel-diagnostyczny-bmw-adapter-e36-e46-e38-e39-i4948574809.html , drugi jest chyba właściwym wyborem, ale chciałbym, żeby mi to ktoś potwierdził bo może jest jakaś inna lepsza opcja.

 

Powiedzmy, że kabel już zamówię zostaje kwestia programu. Jaki wybrać do moich potrzeb, głównie chodzi mi o podgląd błędów, usuwanie ich (chciałbym zrobić Air-baga) no ogólnie podstawowa diagnostyka, ostatnio na zimnym silniku obroty mi podskakują, chyba cewka ale chciałbym się podpiąć i coś więcej zobaczyć.

INPA jest tym podstawowym programem, będzie dla mnie dobra czy może wybrać coś innego jak np.: DIS, naprawdę jestem nowy w temacie więc proszę o wyrozumiałość. Jaki jest koszt oryginalnego programu, gdzieś na forum widziałem, że w zależności od wersji i zaawansowania ponad 200 euro, a kolega mechanik wspominał, że na początek są po 100-200 zł, kolejna niewiadoma dla mnie. Można też chyba pobrać taki program z chomikuj.

Mam laptop z win 10, nie wiem czy to też nie będzie problem ale o tym widziałem tematy na forum także powinienem sobie poradzić.

 

Jeżeli są potrzebne jakieś informacje, to dodam. Byłbym wdzięczny nawet za jakieś odnośniki gdzieś na forum, do innych tematów opisujący to.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.