Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam kilka problemów z moim 318d 122KM.

 

Pierwszy i najważniejszy - brak mocy. Jest to loteria, bo czasami potrafię przejeździć z 2 miesiące i wszystko jest ok, a nagle dzień po dniu ciągle wyłącza mi turbine i auto nie chce jechać. Stwierdziłem już dawno, że to jakiś większy problem, ale zbagatelizowałem go, bo nie miałem czasu na naprawę itd. a najważniejsze - auto jeździło. Tak wiem, głupie podejście.

 

Poszukałem już na forum i dużo ludzi ma podobne problemy, ale mój jest odosobniony bo mam zupełnie nową turbinę, ma zrobione zaledwie 10 tys. kilometrów. Błędy jakie mi wyskoczyły po podpięciu do komputera to:

 

4530 - obwód sterowania ciśnieniem turbodoładowania; odchyłka dodatnia

44CC - zawór regulatora turbodoładowania

4BC2 - przepływomierz powietrza

 

Według mojej krótkiej diagnozy, człowieka, który o autach ma zerowe pojęcie, wychodzi na to, że przeładowuje mi turbo gdy pogonie auto (choć nawet bez szybkiej jazdy się wyłącza) a następnie silnik wchodzi w ten "tryb awaryjny" i nie mam turbiny, a ta włącza się ponownie nie wiadomo kiedy, raz po zgaszeniu i zapaleniu silnika a drugi raz w ogóle przez kilka dni nie działa.

 

Druga sprawa z turbiną to to, że gdy już chodzi, to "zassysa" dopiero od 2000 obrotów, poniżej tej wartości nie mam w ogóle mocy, jakby była jakoś dziwnie zestrojona! Czy to musi być jakoś ustawione?

 

Co do tego problemu wyżej, zna ktoś firmę lub mechanika w okolicy Piła/Poznań który by się tym zajął i w końcu zniwelował ten problem?

 

Druga sprawa to zimny silnik. Właśnie wróciłem z 300 kilometrowej trasy. Cały czas jechałem z włączonym ukrytym menu i kontrolowałem temperaturę cieczy chłodzącej, która nie osiągnęła więcej niż 70 stopni przez tyle kilometrów. Jechałem ciągle 150km/h. O mieście nic nie mówię, po zjeździe z autostrady temperatura spadła do 50 stopni, na postouju nawet do 45. Według mnie nie jest to normalne. Termostat do wymiany? Jakie koszty i czy jest tylko jeden? Bo gdzieś obiło mi się o uszy, że w naszym modelu są dwa, chyba, że to były jakieś brednie.

 

Za wszelkie wskazówki bardzo dziękuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co do przeładowywania i wysterowania turbiny to poszukaj jakiegoś tunera obok siebie to na pewno ci pomoże, z termostatem to jeżeli masz N47 to wymieniasz jeden a w M47 dwa - najlepiej oryginały z ASO
Opublikowano
co do przeładowywania i wysterowania turbiny to poszukaj jakiegoś tunera obok siebie to na pewno ci pomoże, z termostatem to jeżeli masz N47 to wymieniasz jeden a w M47 dwa - najlepiej oryginały z ASO

 

No wychodzi na to ze mam M47 bo 318d 122ps. Co do turbiny, to poszukalem i chyba padł mi ten sterownik turbiny...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.