Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jestem tutaj pierwszy raz więc jeśli coś gdzieś źle umieściłem to proszę o lekką wyrozumiałość.

 

PROSZĘ O MAŁĄ POMOC I DIAGNOZĘ JEŚLI KTOŚ SIĘ MNIEJ WIĘCEJ ORIENTUJE

 

Opis auta: Bmw e46 330xd automat

 

Pewnego dnia wracając samochodem usłyszałem melodyjne wycie ( jakby się coś ślizgało ) z pod auta powyżej 2 tys. obrotów może czasami powyżej 1.8 tys. Wycie dobiegało z tylnej części auta, po chwili zorientowałem się że skrzynia jest w trybie awaryjnym, i samochód zaczynał prawie nic nie ciągnąć, ciężko było wyjechać pod jakiekolwiek wzniesienie. Zatrzymałem się aby sprawdzić czy nie ma jakiegoś wycieku oleju ale nic. Zacząłem ruszać ale tym razem w trybie sekwencyjnym, wbiłem 1-kę i samochód nawet nie przekroczył 20km/h jak skrzynia już wbiła 5-tkę. Postanowiłem wyłączyć samochód i wypiąć klemę aby go zresetować i dojechać do mechanika. Po wypięciu klemy wszystko ustało do pewnego momentu, bo znowu wycie i za chwilę znowu tryb awaryjny. Robiłem kilka razy taką kombinację aby dojechać , i prawie przed dotarciem do mechanika zapaliły się kontrolki ABS, hamulce, i kontrola trakcji + ESP ( cały układ).

Gdy dojechałem do mechanika znowu wypięcie klemy,reset i próba. Auto zapieprza, wszystko ok, ale zauważyliśmy że czasami tylko sam tył ciągnie, ślizga się na śniegu i nie dołącza przodu, a czasami tył i przód i ciągnie ładnie. 10-15 min jazdy i znowu kontrolki, znowu wycie i znowu tryb awaryjny skrzyni.

Po komputerze okazało się że auto nie widzi lewego przedniego koła, nie kręci się. Więc najpierw będzie ta usterka robiona aby system ABS miał wszystkie sygnały dobre. ale co z wyciem ??

 

Błędy następujące:

 

37 EGS: Gear monitoring 5

 

7 DSC: Wheel-speed sensor, front left, transmits

implausible signals

ASC: passively engaged

ABS: control passive

ASC: control passive

 

5A DSC: Brief power interruption

ASC: passively engaged

ABS: control passive

ASC: control passive

 

Czy ktoś się może się domyślać cóż mu dolega ? skrzynia ? wał ? most ? xdrive ?

Opublikowano

W e46 jest stały napęd na przód i tyl,skrzynia biegów ma skrzynkę rozdzielcza na przód i tył,jeśli przód nie ciągnie to usterka mechaniczna skrzyni biegów lub rozdzielczej

Pomimo usterki czujnika w kole na śniegu przy bucie któreś z przednich kół powinno się obracać

Opublikowano

właśnie czasami tył tańczył tak jakby faktycznie tego przodu nie dołączało, chociaż mogłem mieć złe odczucie ale nie sądzę.

przewidujesz może typowo mechaniczne uszkodzenia czy jakieś oleje, filtry, chłodzenie itp. itd.... ???

 

Dzięki wielkie za odpowiedź

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.