Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Moje bmw e53 3.0D 184km 2001r ciężko odpala przy obecnych mrozach. Po przekreceniu kluczyka pokazuje się napis Pre hating i po chwili gasnie. Aby samochod odpalil musze go kręcić około 10-30sekund. Prawdopodobnie są padnięte swiece zarowe ale chciał bym sprawdzić przed wymianą czy nie jest to wina bezpiecznika swiec lub przekaznika lecz nie wiem gdzie one się znajdują. Ktoś wie coś w tym temacie i pomoże? Komputer podłączony prze zlacze obd odczytał błąd 3505
Opublikowano
Witam. Moje bmw e53 3.0D 184km 2001r ciężko odpala przy obecnych mrozach. Po przekreceniu kluczyka pokazuje się napis Pre hating i po chwili gasnie. Aby samochod odpalil musze go kręcić około 10-30sekund. Prawdopodobnie są padnięte swiece zarowe ale chciał bym sprawdzić przed wymianą czy nie jest to wina bezpiecznika swiec lub przekaznika lecz nie wiem gdzie one się znajdują. Ktoś wie coś w tym temacie i pomoże? Komputer podłączony prze zlacze obd odczytał błąd 3505

 

3505 to ogolny błąd systemu zazenia swiec przyczyn moze byc kilka padnieta swieca lub uszkodzony sterownik swieć trudno tak wywrurzyc trzeba zaczać od swiec potem sterownik

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Opublikowano
Ale chyba w e53 z 2001 roku nie było sterownika? Głównie interesuje mnie gdzie jest przekaznik i bezpiecznik.

 

Kolego a w tej skrzynce czasem go nie ma :

 

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/12_1050-skrzynka-sterownikow/i47738/kL/sN/r2001

 

A tak on wygląda:

http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=base-relevance-floki-5-uni-1-1-1025&search_scope=&string=sterownik%20swiec%20zarowych%20BMW%20E53%203.0d%20218KM

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Problem rozwiazany.

Wszystkie swiece zarowe byly spalone!

W E53 3.0d z 2001r są 11v swiece zarowe bez dodatkowego sterownika swiec.

Przy okazji upewnilem sie ze mam kolektor bez klapek:)

  • 9 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Od 2003r w wersjach poliftowych.

PS. W tym sezonie zimowym znów powrócił u mnie problem z odpalaniem po dłuższym postoju. Niestety teraz wina wtryskow. Koszt regeneracji w Bosch Serwis wszystkich wtryskow(bosch) i sprawdzenie pompy wtryskowe kosztowało mnie 2900zl

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam cię kolego,u mnie było tak i w sumie jest jeszcze problem.

Wymieniłem wszystkie świecy żarowe i drugi sterownik założyłem i jak miałem kolektor zdjęty to po wymuszeniu testu działały ! na każdej fajce po kolej 123456 ale nie działały po przekręceniu stacyjki !!!!

nie wiem ale sterownik nie cyka tylko jak mu test wymuszę .

 

Błąd to 13573 glow device

 

W wtyczce są kable 6 do świec 1 plus i jak pamiętam 2 cieniutkie chyba do komputera ?

Proszę o pomoc jak wiesz o co chodzi .

Opublikowano

13573 glow device Sporadyczny błąd urządzenia świec żarowych, sterownik świec czy może same świece. Diagnostyka BMW daje jasna odpowiedź na to pytanie...

 

Co zrobić?

 

Ja bym sobie skasował i obserwował jesli nic złego sie nie dzieje. Same świece możesz przemierzyć omomierzem i wykluczysz same świece. Jakoś po drodze akumulator czasem nie padł?

 

http://i64.tinypic.com/18euxc.jpg

https://superparts.pl/

Opublikowano

Witam wszystkich na forum.

Posiadam x5 e53 2002 3.0 diesel i mam problem z grzaniem swiec.

 

1. Świece wymienione nowe beru 6szt spalone 1szt

 

Przy wymianie ,fajki sprawdzone i odrazu test grzania ale tylko przez komputer !!!! Sterownik klikał i ladnie grzały świece.

Po przekręceniu stacyjki nie grzały się swiece jeszcze przy zdjętym kolektorze po kolei sprawdzone.

Zapisał sie błąd

13573 glow device którego nie mogę skasować !

Sterownik podmieniony na inny i dochodzi prąd więc jak test wymuszę to działa ,tylko po przekręceniu stacyjki nie działają .

kontrolka swieci się jakieś 3 sek i gaśnie .

 

Więc pytam czy jest ktoś kto może wie o co chodzi .

Bardzo proszę o pomoc bo już plakiem nie raz odpalałem.

 

Wydaje mi sie ,że komputer ma zapisany błąd i nie kasuje go .

w sterowniku jest 6 pinów na świece i pięć pozostałych nie wiem który idzie do komputera .

Bezpieczniki z tyłu te o dużym amperażu są całe . :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.