Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mowa o e36 coupe 325i m50b25 bez vanosa, instalacja gazowa sekwencyjna. Otóż sprawa wygląda tak. Filtr stożkowy jacky auto sport do 240km 155mm/135mm, jako dolot dałem rurę o długości 25cm taką do beczkowozu, kupiłem w sklepie rolniczym i jest ona mocna, zbrojona i sztywna. Wszystko zostało skręcone tymi solidnymi obejmami. Problem w tym, że po zamontowaniu tego zestawu samochód długo się rozgrzewa i na zimnym silniku w ogóle nie jedzie, nie chce ruszyć, gaśnie, szarpie i nie wchodzi na obroty a paliwo mocno żre. Natomiast na ciepłym silniku jest normalnie i bmka leci zdrowo.

Opiszę kilka kwesti które mogą mieć jakiś na to wpływ.

Otóż średnica dolotu orginalnie ma 70mm, ja założyłem tą rurę o średnicy wewnątrz 75mm, ładnie to uszczelniłem...

- Czy szersza rura może mieć wpływ na takie nie chciane objawy? Ja myślę że raczej nie.

-Kolejna rzecz to ten termostat który jest wkręcany orginalnie w obudowę filtra. On niby ma puszczać obiekt płynu chłodniczego na przepustnicę i ogrzewać ją? Ja ten termostat zostawiłem normalnie pod maską na chwilę testów samochodu na dolocie. Zauważyłem że ten termostat w orginalnej puszcze filtra, jest osadzony tóż przy wylocie powietrza na przepływomierz.

Byłem kiedyś u kolegi za granicą i on kupił sobie wtedy e36 m50b25 na vanosie i zakładał, kombinował z filtrem stożkowym. Pamiętam że po montażu przyszedł do domu i nie wiedział co jest grane i czytał forum zagraniczne, wyczytał i stwierdził, że bmka mu nie chce chodzić jak powinna i trzeba ten czujnik wpiąć w dolot i on to jakoś tam wszczepił na drugi dzień i samochód normalnie się zachowywał. Ja tego dokładnie nie pamiętam. Ale czy jeśli wepnę ten termostat w rurę to problem zostanie rozwiązany? Dodam jeszcze że jak pamiętam, jego silnik na stożku bardzo głośno wył! A ja zauważyłem u siebie że tak mocno ten filtr nie ryczy, dopiero od 4 tyś zaczyna go w ogóle słychać a najwięcej na odcicne go słychać ale to i tak nadal nie ryczy tak jak to było u mojego kolegi. Czy ktoś pomoże, odniesie się z pomocą jak rozwiązać te problemy? Widziałem również na allegro są takie doloty do e36 z flanszą w rurze aby wpiąć ten termostat... Ale tylko u jednego sprzedawcy występuje dedykowany taki dolot.

  • 9 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to nie termostat, tylko czujnik powietrza zasysanego, i powinien być w ukł. dolotu, komp go sobie monitoruje i nie powinien wisieć na kablu pod maską

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.