Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Zadam pytanie tutaj , może ktoś pomoże...

Mam błąd w przepływomierza tj

3F00 luftmasen....

P 3263.

Błąd wskakuje po drugim lub trzecim odpaleniu od skasowania i bez przegazownia. Na wyświetlaczu Podwyższona emisja spalin.

Różnice w inpie sięgają do 100mg/Hub., czasem do 200 od zalecanej wartości w +/-. Sprawdzallem na innym przepływomierzu było to samo tylko wtedy był uszkodzony czujnik ciśnienia spalin.

Teraz jest wymieniony( wyskakiwał komunikat o przypchanym dpf a potem zdechł), termostaty również bo nie dogrzewal. Pękła też podczas wymiany termostatu chłodnica spalin ale jest na razie zaklejona i jest ok.

Taki dziwny zbieg okoliczności...

Czy jeżdżąc z niedogrzanym silnikiem mogłem zapchać dpf, który teraz powoduje błąd przepływomierza?

Czy w inpie jest możliwość sprawdzenia ciśnienia spalin?

 

Edit: kasuje błąd, odpalam auto jest ok, gaszę włączam zapłon błąd już jest. Może być tak że egr jest otwarty i tak się dzieje?

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/0b6e13210bea1b02" target="_blank">https://images84.fotosik.pl/292/0b6e13210bea1b02med.jpg" border="0" alt="" />

Edytowane przez tomgli
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Tzn? Między przeplywomierzem poprzez IC do przepustnicy?

Auto jeździ, przyspiesza raczej normalnie. I ten komunikat o podwyższonej emisji spalin....

 

 

A ja dalej na niczym...

Wymieniony elektrozawór podciśnienia od egr, wyczyszczony czujnik ciśnienia doładowania, jest jakby lepiej (błąd się pojawia rzadko i check się nie zapala) ale poszedłem za ciosem i chciałem zamienić przetworniki ciśnienia geometria łopatek<>sterowanie biturbo ale niestety ulamalem króciec i stoję do wtorku.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Więc c.d.

Elektrozawory po zakładane, błąd wyskakiwał nadal( zbyt duża masa powietrza), ręce opadają ....

Zdjalem przepływomierz z filtra i błąd nie wsakiwal :shock: , z obserwacji pozostałych parametrów moją uwagę przyciągnęła temp powietrza zasysanego. Bez filtra po odpaleniu rosła do poziomu około 35st , i spadała do 17 wtedy pobór powietrza z 600 spadał do 400 oczekiwanych i OK- w tym momencie słychać było jakby jakaś klapa przełączała się w biturbo

Po włożeniu przepływomierza w obudowę filtra po odpaleniu parametry przeplywka jak wyżej i za 2sek błąd i wskazanie z 400 ciach na 500.

Temperatura zasysanego powietrza z obudową wtedy również rosła ale spadała wolniej i komp już zdążył wychwycić błąd, więc wymieniłem czujnik w dolocie za IC ale nic to nie dało, dopiero odłączenie go całkowicie przestało wywalac check.

Dziś po podpięciu innego komp. diagnostycznego przy -5 na zewnątrz temp w przeplywce nie spadła w trakcie jazdy poniżej +5st , dopiero przed zatrzymaniem pokazała 0 a potem w trakcie rozpedzania znowu zaczęła rosnąć i zupełnie nie pokrywała się z tym czujnikiem za IC. Na postoju w trakcie przgazownia rosła wraz ze zwiększaniem obr nawet do 17st mimo że dolot był wypięty z obudowy fitra

 

Wygląda jednak na to że jest coś nie tak z czujnikiem temperatury w przepływomierzu i przekłamania w masie powietrza.

Edytowane przez tomgli
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam

Czy udało się zdiagnozować i rozwiązać problem? Mam ten sam błąd i objawy i szukam przyczyny. Wszystko szczelne, przepływomierz sprawny, wszystkie zawory podciśnieniowe sprawne, egr czysty i sprawny a auto nie ma mocy. Żeby moc jeździć normalnie odpiąłem wtyczkę od przepływomierza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale jak sprawny, badałeś oscyloskopem przebieg prądu, a tylko tak można zdiagnozować zepsuty przepływomierz, to ze żyje to nie znaczy że sprawny, wymień lub zamień na sprawny o tych samych numerach przepływomierz , skasuj adaptacje dopiero jazda, objaw braku mocy to zawsze zbyt mały pomiar masy powietrza, jak po odpięciu lepiej pracuje.
Opublikowano

U mnie był walnięty czujnik temp w przepływce- różnice sięgały nawet 30 stopni między temp na zewnątrz a w przepływce( a przecież puszka filtra nie ogrzewa tak powietrza) co w efekcie końcowym dawało zbyt dużą róznicę miedzy temp w przepływce i temp w intercooler.

U Ciebie to wygląda bardziej ewidentnie na walniety przepływomierz skoro po odłączeniu jest lepjej.

Proponuję jeszcze przejechać się z INPA i zobaczyć jak wykresy się zachowują.


P.S. około 600zł w Carsie nowy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.