Skocz do zawartości

E46 318i N42 dziwny dźwięk silnika, rozrząd. FILM. pomocy


DamoonDJ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów.

 

Jestem "szczęśliwym" posiadaczem poliftowej E46 z silniczkiem n42 z valvetronic'em.

 

Wiem, że wielokrotnie poruszano sprawę z wadą rozrządu w tym silniku ale może tutaj ktoś powie mi coś czego nie wiem.

Wiem, że silnik posiada wadliwy napinacz, ma problemy z zespołem regulacyjnym rozrządu, i czujnikami położenia wałków.

Jestem umówiony z mechanikiem, z którym się tym zajmę. Zwykle prostych napraw dokonuję sam ale stwierdziłem, że za silnik się nie biorę.

W tym temacie chciałbym pozyskać najważniejsze informacje, które pomogą nam w poprawnej naprawie tego wszystkiego.

Samochodem jeżdżę 2 lata i na dobrą sprawę nie wiem kiedy w samochodzie zaczęły się owe problemy. Warknięcie silnika przy odpalaniu na zimnym było od początku i zbagatelizowałem to, myślałem po prostu, że wszystko jest ok. Jakieś pół roku temu zacząłem zwracać uwagę na dziwne stukanie przy przyciskaniu pedału gazu, podobne do dźwięku silnika diesla. Dodam, że w silniku nie występuje żadne falowanie obrotów, obroty są stabilne. Jakiś czas później samochód zaczął przygasać podczas jazdy. Na sekundę zapala się na czerwono kontrolka ładowania, odcina obroty, delikatne szarpnięcie autem i po chwili wszystko wraca do normy. Kilka razy samochód zgasł podczas jazdy ale po chwili normalnie odpalał.

Byłem z samochodem u elektromechanika zrobić adaptację valvetronica. Silnik przyjął adaptację ale od fachowca dowiedziałem się, że przy problemach natury mechanicznej adaptacja nie ma żadnego sensu. Po podpięciu do komputera wyskoczyły następujące błędy.

 

277F Czujnik położenia wału korbowego. Przerwa w przewodach.

2782 Czujnik położenia wałka rozrządu, wałek rozrządu wylotu. Sygnał niezrozumiały.

27BB Przestawienie wałka rozrządu (rząd 1), wylot. Adaptacja poza zakresem.

2761 Układ powietrza wtórnego Rząd 2. Poniżej wartości progowej min.

 

Jak wyżej pisałem znam prawdopodobne przyczyny tych problemów ale chciałbym dowiedzieć się czegoś konkretnego co pomoże bezpiecznie wykonać naprawę.

Aby dokładnie zaprezentować te usterki nagrałem film.

 

 

Serdecznie dziękuję za pomoc. Pozdrawiam wszystkich użytkowników najlepszego forum motoryzacyjnego. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ma moc? Podczas jazdy jest wszystko ok? Nie gaśnie, nie faluje? Napinacz został zmieniony na poprawioną wersję?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic jeszcze nie zostało wymienione.

Tak jak napisałem raz na kilka tygodni mi zgaśnie podczas jazdy ale po chwili normalnie odpala.

Obroty nie falują, a jeżeli chodzi o moc silnika to od początku na obrotach do 3000 jest dosyć słaby tzn. muli go jak się rozpędzam np skręcam na skrzyżowaniu na drugim biegu to czuję mulenie silnika. Na około 4000 obrotów ma więcej mocy.

Dowiedziałem się że przy tych usterkach valvetronic w ogóle nie spełnia swojej funkcji.

 

Czy wymiana łańcucha i napinacza rozwiąże wszystko? przywróci to moc? jest jeszcze sprawa problemów z czujnikami i samymi wałkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.