Skocz do zawartości

X3 F25 Dym spod maski 3.0d


habzimierz

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie śmiać się będziecie co ten habzimierz robi z samochodem ale kuźwa jakiś pech mnie prześladuje :duh:

 

Taka sytuacja: Dzisiaj sobie jadę powolutku w Warszawie. I w pewnym momencie czuję jakiś swąd dziwny. Chwila jeszcze upłynęła zanim dotarło do mnie, że ten swąd to z mojej padliny. Więc zjeżdżam na bok i jeszcze zdążył się check engine zapalić i moc zredukowana. Ale jakoś dotoczyłem się do zatoczki i dojeżdżam, patrzę a tam K%$*@ PANIE KOCHANY JARA SIĘ! Już myślałem że będzie kaplica i w proch się obrócim ale na szczęście nie. Podymiło i przestało. Po konsultacjach - dzięki Gorik :cool2: - odpaliłem jeszcze raz i wszystko pracowało jak należy, check engine zniknął i tylko trochę ten swąd pozostał. Coś się tam ewidentnie przyjarało. Swąd był z lewej strony, czuć najbardziej w okolicach tego badziewia http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/12_1625-skrzynka-sterownikow/v0A34753, które jest przy wlewy płynu chłodniczego. Dojechałem jeszcze do biura (ok 5 km) i wszystko było ok - poza tym, że wyłączając furę trzęsie silnikiem i takie głośne cyknięcie jest. No i jak patrzyłem chwilę temu to dalej lekki swąd czuć jak nosa przyłożyć w to miejsce - mimo, że minęło kilka dobrych godzin.

 

Podsumowując:

- śmierdzi spalenizną, coś się ewidentnie zjarało, od strony kierowcy

- włączył się check po czym wróciło do normy

- poziom płynu chłodniczego ok

- olej ok

- trzęsie i słychać głośne cyknięcie przy wyłączaniu

 

Prośba o pomoc w ujęciu sprawców

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie było podobnie, ale nie do końca tak samo; po wymianie wtrysków, jeden się obluzował i lał olejem po silniku... :duh:

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem,

 

Dzisiaj doszedł świst i wrócił check engine

 

Po podłączeniu z kompa wywaliło błędy:

 

290900

290A00

253400

24CE00

278A00

800F92

 

Z netu wynika że te błędy to głownie powietrze / paliwo i to by się zgadzało z resztą objawów/

Diagnoza jest taka, że jest do wymiany kolektor ssący - jest w nim pęknięcie, małe, pod samą plastikową pokrywą silnika. To gówno występuje tylko jako całość ori i kosztuje ponad 3000.

 

ALE

 

Nie wiem jak kolektor mógł sobie tak pęknąć (???) i czy aby nie wywaliło (fizycznie - wypadł) czujnika doładowania czyli części 10 z tego rysunku http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4984-instalacja-ssaca-agr-ze-sterow-klapami/v0A34753

 

Pytanie za 100 pt. Jak ten kolektor z obrazka z linku powyżej jest montowany do silnika? Tak jak pokazany na obrazku czy jakoś obrócony??

 

 

 

d

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...

Witam

Mam to samo, przypalony kolektor dziura - prawdopodobnie przyczyna to błędny odczyt temperatury powietrza doładującego który jest za egrem.

U mnie non stop wskazuje 40 stopni, i dlatego ciepłe powietrze nie idzie przez chłodniczke tylko bezpośrednio w kolektor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.