Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pewnie śmiać się będziecie co ten habzimierz robi z samochodem ale kuźwa jakiś pech mnie prześladuje :duh:

 

Taka sytuacja: Dzisiaj sobie jadę powolutku w Warszawie. I w pewnym momencie czuję jakiś swąd dziwny. Chwila jeszcze upłynęła zanim dotarło do mnie, że ten swąd to z mojej padliny. Więc zjeżdżam na bok i jeszcze zdążył się check engine zapalić i moc zredukowana. Ale jakoś dotoczyłem się do zatoczki i dojeżdżam, patrzę a tam K%$*@ PANIE KOCHANY JARA SIĘ! Już myślałem że będzie kaplica i w proch się obrócim ale na szczęście nie. Podymiło i przestało. Po konsultacjach - dzięki Gorik :cool2: - odpaliłem jeszcze raz i wszystko pracowało jak należy, check engine zniknął i tylko trochę ten swąd pozostał. Coś się tam ewidentnie przyjarało. Swąd był z lewej strony, czuć najbardziej w okolicach tego badziewia http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/12_1625-skrzynka-sterownikow/v0A34753, które jest przy wlewy płynu chłodniczego. Dojechałem jeszcze do biura (ok 5 km) i wszystko było ok - poza tym, że wyłączając furę trzęsie silnikiem i takie głośne cyknięcie jest. No i jak patrzyłem chwilę temu to dalej lekki swąd czuć jak nosa przyłożyć w to miejsce - mimo, że minęło kilka dobrych godzin.

 

Podsumowując:

- śmierdzi spalenizną, coś się ewidentnie zjarało, od strony kierowcy

- włączył się check po czym wróciło do normy

- poziom płynu chłodniczego ok

- olej ok

- trzęsie i słychać głośne cyknięcie przy wyłączaniu

 

Prośba o pomoc w ujęciu sprawców

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Opublikowano

Czołem,

 

Dzisiaj doszedł świst i wrócił check engine

 

Po podłączeniu z kompa wywaliło błędy:

 

290900

290A00

253400

24CE00

278A00

800F92

 

Z netu wynika że te błędy to głownie powietrze / paliwo i to by się zgadzało z resztą objawów/

Diagnoza jest taka, że jest do wymiany kolektor ssący - jest w nim pęknięcie, małe, pod samą plastikową pokrywą silnika. To gówno występuje tylko jako całość ori i kosztuje ponad 3000.

 

ALE

 

Nie wiem jak kolektor mógł sobie tak pęknąć (???) i czy aby nie wywaliło (fizycznie - wypadł) czujnika doładowania czyli części 10 z tego rysunku http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4984-instalacja-ssaca-agr-ze-sterow-klapami/v0A34753

 

Pytanie za 100 pt. Jak ten kolektor z obrazka z linku powyżej jest montowany do silnika? Tak jak pokazany na obrazku czy jakoś obrócony??

 

 

 

d

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dziura w kolektorze. Ale skad sie wziela cholera wie. Moze od oleju ktory mogl skapac z nieszczelnej glowicy. Wymienilem jedno i drugie i poki co chce szybko przejsc w tryb "zapomnij ile to kosztowalo":)
BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Nie słyszałem aby komuś pękł kolektor ssący w tym silniku, może mało jeszcze widziałem ale podejrzewałbym kogoś kto grzebał przy aucie ;)
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Mam to samo, przypalony kolektor dziura - prawdopodobnie przyczyna to błędny odczyt temperatury powietrza doładującego który jest za egrem.

U mnie non stop wskazuje 40 stopni, i dlatego ciepłe powietrze nie idzie przez chłodniczke tylko bezpośrednio w kolektor.

Opublikowano
Zobacz czy nie masz wyciekow z gory nad kolektorem. U mnie to chyba wlasnie goracy olej uciekajacy spod pokrywy zaworow byl sprawca zamieszania
BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.