Skocz do zawartości

e46 320i m52b20 Awaria sprzęgła.


Frodoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem ze sprzęgłem w swoim aucie a mianowicie podczas jazdy przy zmianie biegu nie dało się wcisnąć sprzęgła, pedał zrobił się praktycznie jak kamień. Auto pali, silnik normalnie pracuje, na postoju przy zgaszonym silniku biegi normalnie się wrzucają, natomiast gdy odpalony nie mam możliwości wrzucenia jakiegokolwiek biegu, przy próbie bardzo silnego wciśnięcia pedału sprzęgła na głębokość kilku cm, słychać obcieranie jakiś elementów (tak jakby zębatka tarła o coś). Natomiast gdy wrzucę np dwójkę na postoju bez sprzęgła i tak odpalę, auto zaczyna jechać, czyli jak domniemam dwumasa, tarcza i docisk chyba ok, wcześniej żadnych sygnałów zużycia ani ślizgania się nie było może łożysko oporowe się zapiekło? Ponadto zapaliła się kontrolka zużytych klocków, żółte kółko bez wykrzyknika, może zbieg okoliczności i klocki na tyle się skończyły bo z przodu są nowe albo coś z wysprzęglikiem bo chyba to działa na tym samym płynie hamulcowym i ma jakiś ze sobą związek?

Może ktoś miał już taki przypadek, prosiłbym o porady i sugestie co do przyczyn awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy rzut oka to łożysko oporowe ale jak mechanik rozbierze to trzeba się liczyć że i sprzęgło do wymiany.

Ile km na tym sprzęgle ?

jak wyprzęgnik szwankuje to klasycznie pedał wpada do podłogi a u Ciebie tak nie jest.

Nie zaszkodzi sprawdzić poziom płynu jest wspólny z hamulcami ale zbiorniczek jest przedzielony na pół.

lampka od zużycia klocków tu nie powinna mieć znaczenia.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgła nigdy nie wymieniałem, auto ma teraz 320 tkm, z tego ja zrobiłem 200 tkm. Pewnie siedzi jeszcze oryginalna tarcza a po takim przebiegu to i tarcza i inne graty będą do wymiany. Oby tylko była to wina łożyska.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
No i wymieniłem, powodem twardego pedału sprzęgła był wysprzęglik a mianowicie jego trzpień, który zrobił dziurę w łapie sprzęgła i się zaklinował, niestety ale po tylu latach użytkowania miało prawo. Przy okazji wymieniłem sprzęgło, docisk i łożysko i inną galanterię typu uszczelniacz wału. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.