Skocz do zawartości

BMW 530D E60 2003R Czujnik ciśnienia doładowania.


Wozik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, padł mi czujnik od ciśnienia doładowania. W moim modelu niestety czujnik jest z tyłu kolektora. Wychodzi na to, że muszę wymontować cały kolektor ssący. Moje pytanie brzmi. Czy przy zdemontowaniu kolektora w celu wymiany czujnika będę musiał wymieniać uszczelke? Pytam bo chce to zrobić sam. Chyba że komuś udało się to zrobić bez wyjmowania kolektora? Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czujnik da się wyciągnąć bez ściągania kolektora, jest on przykręcony jedną śrubką, niestety nie pamiętam jaką, sprawdź na realoem.pl powinno tam być. Będziesz musiał rozebrać wszystkie plastiki w których zamocowane są filtry kabinowe i zdemontować "rozpurkę", tak aby mieć odsłonięty cały kolektor. Następnie od strony szyby ręką wymacasz wtyczkę która jest w najwyższej części kolektora, wypinasz ją przez naciśnięcie metalowego zabezpieczenia i szukasz ręką śrubki. Jak ją znajdziesz to najlepiej założyć odpowiedniego bita do małej grzechotki (śrubokręt się nie zmieści) i odkręcasz. Jak to uda Ci się zrobić to pociągasz czujnik w stronę tyłu auta lekko nim kręcąc, powinien spokojnie wyjść.

Jeśli będziesz, ściągał kolektor to powinno się wymienić uszczelki których jest 12, ogólnie to radziłbym go jednak ściągnąć, przy okazji wyczyścić, sprawdzić stan klapek zawirowań ewentualnie je usunąć, instrukcje są na forum i na youtube. Jeśli nie masz klucza dynamometrycznego to pamiętaj żeby przykręcić kolektor z wyczuciem bo śruby w jego górnej części posiadają zabezpieczenie i przy zbyt dużej sile dokręcenia pękają.

Z ciekawości zapytam jeszcze jak zdiagnozowałeś uszkodzony czujnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapki z kolektora już dawno wyrzuciłem, jak kupiłem auto to od razu pojechał na wyrzucenie ich (2 i pół roku temu). Byłem na komputerze i pokazał błąd czujnika ciśnienia doładowania i nawet jak się jedzie autem to czuć i słychać, że turbina ledwo gwiżdże, a za chwile czuć wzrost mocy i słychać jak mocniej gwiżdże :) Ale teraz to już umarł całkiem, bo działa sporadycznie nie ma mowy o wyprzedzaniu nawet hehe tragedia. Nie płynnie oddaje moc. Już raz wymieniałem czujnik, widocznie jakiegoś chińczyka mi włożyli, bo skończył, się po nie całym roku hehe. I dlatego chcę to zrobić sam i kupić oryginalny czujnik, a nie jakiś zamiennik ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.