Skocz do zawartości

Problem z Odpalaniem E46 M54B25 błędy.


piorunek1985

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem laikiem w samochodach BMW i kodach błędów. Prosiłbym o pomoc w diagnozie czy rozkodowaniu błędów.

 

E46 2.5 litra ( automat ) 2001 rok

 

Co się dzieje:

- Odpalała i od razu gasła

- Teraz już w ogóle nie odpala

 

Podłączyłem kompa pod auto i z czytało 2 błędy ,lecz w języku niemieckim. Do tej pory miałem samochody innej marki i z błędami nie było problem, tutaj jest inaczej. Dołączam dwa screeny z błędami.

http://i65.tinypic.com/5bsnlf.png

http://i64.tinypic.com/n2gysp.png

 

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

65 - czujnik położenia wałka rozrządu(wlotowego) - winowajca odpalania lub nie

drugi błąd 8 luftmasse- przepływka - możesz awaryjnie odłączyć i będzie chodzić na podstawowych wartościach(zakładając że 1 bład zostanie usunięty) ale widzę że tylko raz był błąd więc pewnie dla testu odpinałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie, natomiast co jakiś czas był problem z odpaleniem, musiałem kręcić około 4-5 sekund zanim załapie i gdy tak ciężko odpalał był problem z mocą, bardzo wolno reagował na dodawanie gazu. To mogły być objawy padającego czujnika ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik zamontowany w aucie, lecz przy montażu rura odmy wchodząca w dekiel zaworów tuż przy czujniku pękł ( ukruszył się jak tylko go dotknąłem ). Całe szczęście, że stało się jak samochód stał a nie w trasie. Czekać do jutra na nową rurę montaż i trzymać kciuki aby okazał się felerny czujnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem dziś spróbować i odpalić bestie, jednak nic z tego!. Błędy znikły z kompa i po wielokrotnej próbie odpalenia silnik nie odpala i brak błędów w kompie. Sprawdzałem jeszcze listę paliwową ( ten wentylek ) czy leci paliwo i tryska jak z gejzerów w Yellowstone. Pompe paliwa słychać, że pracuje przy zapłonie.

 

Jakieś nowe sugestie co może trapić Beate ? Może spróbować odpalić na plaka ? Chociaż jak nie zapali to kwestie paliwa będę mógł odrzucić, ale co potem ?

brak masy ? byłby błąd...?

Problem z immobiliserem ?

Może sondy lambda ? Ale to chyba by i tak palił i byłby błąd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy jest iskra

Co do immo sprawdź błędy czy są

Sondy nie mają wpływu na odpalenie. Możesz je nawet odpiac dla testów. Paliwo masz na listwie bo pompka w baku podaje.

Jak by była iskra to sprawdź na samostarcie czy wgl cos zagada.

Czujnik jaki założyłes? Nowy?

Widzę ze masz automat. Może nie widzi stopu wcisnietego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda tak:

- Próbowałem odpalić z plaka i również fiasko.

- Próbowałem podłączyć się pod immobiliser, też fiasko

 

Zdjęcia z programu:

http://i63.tinypic.com/2rzxjww.png

http://i68.tinypic.com/2aj7sjo.png

 

Później padł akumulator, otwieram osłonę a tak coś takiego ciekawego:

http://i63.tinypic.com/25sy0xv.jpg

 

http://i66.tinypic.com/2h6ejko.jpg

 

Dwa kabelki są odłączone, lecz zaizolowane i raczej nigdzie nie były podłączone, co to jest ? Cholera wie. ogranicznik prądku.

 

http://i68.tinypic.com/2mziqdi.jpg

 

Dodatkowo od plusa odchodzi kabelek z bezpiecznikiem, lecz nigdzie nie prowadzi.

 

http://i63.tinypic.com/dpwd37.jpg

 

 

Czujnik nowy, co prawda opakowanie Febi, lecz czujnik dziwnie starty u góry. Zakupiony w sklepie z którego biorę części od dawna i nigdy nie miałem problemu z częściami. Niby tak robią z ORI ponad programowym, ale ch*j wie.

Jutro postaram się zakupić klucze od świec bo niestety nie posiadam i sprawdzę czy jest iskra.

 

Po nazwie z limitera wyskakuje strona:

http://www.towingelectrics.com/

 

Ktoś zna coś takiego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tylko jeden kluczyk. Wiem Wiem, lipa, ale auto kupione totalnie za bezcen ( Anglik ), do tej pory nie miałem z nią żadnych kłopotów a jeżdżę już prawie rok. Jeszcze jedno pytanie, drugi czujnik położenia wału korbowego ( wydechowy ) też może powodować brak uruchomienia silnika ? I czy do wyjęcia potrzebuje też klucz 32 aby odkręcić drugi vanos ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne sprawdzenia:

- Styk z ewsem siedzi bardzo dobrze, żadnych problemów z tym nie ma.

- Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są całe

- Próbowałem zresetować bądź synchronizować ews przez INPA, ale wywała ciągle błąd "non response from controller" ( shift + F6 i F1 bądź F2 )

 

Raczej nie ma iskry bo tylko rozrusznik kręci silnikiem i nic więcej. Dziś na dodatek znów padł aku, strzela bendiks, zaświeciły się kierunkowskazy i światła i nic po za tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro jest to angol to:

-wycięte możę być immo z ecu(wątpliwe?)

-coś nie łączy lub sam ews się sypnął.

zapalające się światła itd to skutki skoków napięcia

ews do podmiany(sprawdzenia) albo cały komplet

zakładając że immo nie jest wycięte to możesz wymienić 10 czujników to zapłonu nie będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś pod kontrole poszły cewki:

- Oporność 0.09 OMA, czyli dobrze

- Sprawdzałem również bezpieczniki tez przy ECU, wszystkie całe

 

Dziś wieczorem sprawdzę czy jest iskra przy rozruchu.

 

Dla pewności czy nowy czujnik nie jest uszkodzony, może ktoś z Warszawy bądź okolic ma czujnik na pożyczkę ? Podmienić, sprawdzić czy zadziała czy nie i oddać. Sam już nie wiem czego szukać.

 

@ edycja

 

Sprawdziłem stary czujnik miernikiem i przewodzi prąd, co jeszcze oprócz immo może powodować problem z odpaleniem ?

 

http://i67.tinypic.com/mv55jd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak iskry, brak paliwa

sprawdź zapłon ale pewnie go nie będzie

obstawiam taką wersję wydarzeń:

od jakiegoś czasu miałeś problem z rozruchem czego przyczyną był zapewne czujnik wałka (raz działał, raz nie), do tego przyszła wilgoć i coś się sypnęło z EWSem bo nie masz z nim kontaktu.

ale podkreślę raz jeszcze!!

skoro nie widzisz EWSa to jakim cudem auto ma odpalić? (zakładam że kabel itd masz sprawne) zatem obstawiam iż jest coś z EWSem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dziś kolejną diagnozę, lecz tym razem zrobiłem Shadow Memory, o to screeny z błędami, tylko czy to nie są jakieś stare zapisane w pamięci błędy ? Oczywiście brak błędów w odczycie normalnym.

 

Brak jeszcze paru błędów, których nie ma na screenach:

numery: 90,91,92

 

http://i66.tinypic.com/1hxdh4.jpg

 

i przy próbie łączenia się z EWS

 

http://i64.tinypic.com/2mdj4wk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem rozwiązany:

 

problem:

- Wymieniony czujnik było trzeba zaadoptować do samochodziku

- Wymienić przepływke

 

Dodatkowo do samochodu wpadło:

- Filtr paliwa

- Filtr powietrza

- Filtr kabinowy

- Świece

- Uszczelka pod deklem zaworów

- Nowa odma

 

Samochodzik mruczy aż miło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.