Skocz do zawartości

Stukot / klekot F25 X3 30d


habzimierz

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy,

Mam ostatnio na zimny taki dosyc wyrazny wyczuwalny klekot na niskich obrotach. Najbardziej wyrazny pod lekkim obciazeniem na niskim obrotach. Na N jest ok, brak objawowo, dopiero na D sie ujawnia.

 

Sprawdzilem rozrzad i zrobilem pomiary wtryskow - wszystko mam w normie chociaz jeden cylinder lekko odstaje. Ale jw tez jest w zakresie tolerancji.

 

Czy moze to byc cos niesilnikowego? (wnioskujac po tym ze na N jest ok).

Pozdr

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie jak tak było z 2.0d, to wymienili wszystkie wtryski (na gwarancji)... ale Diesel Additive (ok. 50 PLN w ASO) może Ci pomóc. Jak po nim dalej tak będzie, to tylko wymiana...

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla czego kazali ci wlać dwa na raz, większe stężenie ?

U mnie jest podobny objaw tylko, że zaraz po uruchomieni przez około 4-5 sek. silnik chodzi w miarę cicho i po tym czasie delikatnie zaczyna bardziej klekotać, cały czas dźwignia w pozycji N :?

Mam wrażenie, że to sprężarka od klimy się załącza i silnik jest bardziej obciążony i zaczyna klekotać.

W tamtym roku 2- krotnie wlewałem ten specyfik, profilaktycznie, w tym roku na wiosnę tez wlałem ale Liqui Moly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja również jak kupiłem swoje auto czyli F25 3.0 xd miałem taki klekot ale tylko na zimnym silniku i tylko przy nagłym dodaniu gazu. W poprzednim aucie czyli w nowym citroenie c5 HDI tez tak miałem i polecono mi profilaktycznie wlewać zwykły olej semisintetic 2T z orlenu 250ml przed tankowaniem w citroenie i klekot ustał. Do BMW trochę bałem się wlewać takiego "syfu" ale zaryzykowałem i przed każdym tankowaniem wlewałem 250ml tego oleju i klekotanie ustało. Teraz wlewam profilaktycznie 100ml specjalnego preparatu do diesli kleen-flo i mam spokój. Ponoć paliwo jest za suche i niedostatecznie smaruję pompę CR i wtryskiwacze i tam powstaje ten "klekot". To jest opis moich doświadczeń i u Ciebie może być coś innego ale mi pomogło.

 

 

Znalazłem teraz wątek na forum - polecam przeczytać. viewtopic.php?f=163&t=248501

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Podziele sie wrazeniami po liqui moly - po 2 dolewkach diesel spulung silnik pracuje zdecydowanie lepiej. Jest mieciutko i jedwabiscie tak ze az milo sie slucha. Po soczku od bmw bie bylo czuc roznicy, a przynajmniej nie w takim stopniu jak po tym liqui moly. Robie jeszcze jedna dolewke pro forma i wystarczy
BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.