Skocz do zawartości

M57 530d 184ps nie równa praca silnika stuki spadki mocy


Artey

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów.

Potrzebuje porady abym na ślepo nie inwestował kupe kasy w części.

pacjent m57 w e39 przedlift 184ps

 

Problem zauważyłem jakiś czas temu gdy na wolnych obrotach silnik lekko szarpał - nie zawsze a nawet rzadko.

Teraz auto cały czas szarpie, nie równo pracuje. W czasie jazdy z jednostajnie wciśniętym pedałem gazu (albo na tempomacie) bardzo mocno szarpie przy czym wydaje dziwne stuknięcie. Podłączyłem IMPA i błędów brak. Co zauważyłem - gdy silnik pracuje poprawnie to korekcje są w normie ( największy odchył to -1,0 reszta w granicach -0,6) ale gdy silnik zaczyna coś bolek korekcje się strasznie rozjeżdżają i to we wszystkie strony po + 5 i nawet po - 7 . Przegazuje go konkretnie i znów na chwilę wraca do normy. Co ciekawe rate main - injection skacze jak szalone od 3 do ponad 20, druga sprawa jest taka żę ciśnienie na pompie też szaleje od 160bar po 700 na jałowym. Wiem też że jest przy małe ciśnienie progowej ale to na pewno nie ma wpływu na tak ciężką prace silnika. Kostkę na czujniku szyny CR sprawdzałem. Mam w sumie dwie tezy :

1 ( mniej prawdopodobna) to zawór sterujacy ciśnieniem na pompie CR ( ale przez niego korekcja by się tak nie rozjechała)

2 Lejący wtrysk ( tylko który?) /zacinający się przez który są spadki ciśnienia i wzrosty na szynie CR.

Macie tu nagranie z inpy zobaczcie co się dzieje - w momencie nagrywania chodzi jak ciągnik.

Podpowiedzcie coś, bo chę naprawić to sam gdyż u mnie nie ma żadnego dobrego mechanika od CR a co kowliek z tego silnika sogo kosztuje.

Z góry dziękuje za pomoc.

https://youtu.be/u3g86gelwT4

 

Edit.

Dorzucam wynik testu przelewowego - trwał dokładnie 5min , przewody wszystkie jednakowe po 30cm. Co Ciekawe gdy robilem test silnik zaczął chodzić w miare równo. Nie wiem czy to przypadek ale ruszylem kablami od czujnika ciśnienia ma cr i chyba wtedy auto sie uspokoilo bo strasznie nim szarpalo. Zamowilem nowa kostkę przelutuje o zobaczymy efekt. Wtryski od lewej zaczynaja sie od ściany grodziowej czyli tdn co ma najwiekszy przelew jest drugim od skrzyni:

http://i63.tinypic.com/2vc6bgj.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.