Skocz do zawartości

[E46 318i] Dziwne stukanie/obcieranie/tykanie silnika


Malpa93

Rekomendowane odpowiedzi

WItam.

 

Jestem nowy na tym forum, ale mam nadzieje ze źle nie pisze i otrzymam jakieś wskazówki od was, z góry dziękuje. A wiec tak jakieś 3 tygodnie temu kupiłem e46 318i z 99 roku. Samochód ma przejechane 250.000km z tego co mówił ostatni właściciel wymienił silnik który ma 180.oookm, na początku na puszczonym sprzęgle i biegu jałowym strasznie soc obcierało, dowiedziałem się ze to skrzynia biegów wiec wymieniłem w nim skrzynie i jest wszystko ok, ale pojawił się drugi problem przy gazowaniu na jałowym biegu dochodzi dziwne klekotanie/stukanie z dołu silnika, tak samo przy jeździec przy około 3500 obrotów już zaczyna lekko słychać klekotanie, i tak na każdym biegu na 5 przy 120km/h dzieje się to samo... co to może być ? Nigdzie nie mogę znaleźć takiego problemu czy to się wiąże z wymiana silnika??

 

 

Dziękuję bardzo za pomoc :)

Edytowane przez Malpa93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj ten wątek , tam są różne przypadki stukania i cykania , oraz jak to osłuchać i sprawdzić viewtopic.php?f=68&t=69455

Zanim zadasz pytanie do dobrze osłuchaj silnik.

 

Ps Popraw tytuł twojego tematu bo powinien myć rodzaj silnika

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj ten wątek , tam są różne przypadki stukania i cykania , oraz jak to osłuchać i sprawdzić viewtopic.php?f=68&t=69455

Zanim zadasz pytanie do dobrze osłuchaj silnik.

 

Ps Popraw tytuł twojego tematu bo powinien myć rodzaj silnika

 

To jest to ze ja własnie się za bardzo nie znam na samych silnikach ... będę w domu dzisiaj poczytam ten watek może coś się dowiem, dzięki za pomoc.

 

P.S bym podjechał do jakiegoś kumatego mechanika ale nie mieszkam w PL :( A tu mechanicy tacy ze szkoda gadać a ceny to wgl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod czujnik ciśnienia oleju trzeba wpiac manometr i sprawdzić ciśnienie na biegu jałowym, i przy obrotach 2, 3, 4, 5 i do odcięcia spisując pomiary.

 

Panewki jeśli to one i nie zniszczyły wału się wymienia. Jak wal ma rysy robi się jeszcze szlif i daje inne Panewki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za za informacje postaram się jak najszybciej sprawdzić ciśnienie, jakie powinno być prawidłowe ?

 

Co jest jak będzie za duze /male ciśnienie co to może oznaczać ?

Dodam ze silnik jeździ bez żadnych problemow, tylko te dziwne odgłosy.

 

Jak sprawdzić panewki czy to one czy nie? Trzeba rozkręcać silnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno takie małe pytanko czy w tym modelu są tempomaty ? Bo sprzedający powiedział ze jest tempomat ale trzeba odkręcić kierownice i podpiąć kostkę bo niby ktoś zapomniał podpiąć. Kierownica jest niby arkfunkcyjna ale nic na niej nie działa nawet klakson nie działa nie wiem o co chodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj dobrego fachmana co się przyłoży i wszystko posprawdza , wszystko co ruchome należy sprawdzić ; łańcuch, napinacze, ciśnienie na tłokach, ciśnienie pompy olejowej, panewki,vanos, itd.

Może słupek w nim wymieniono ale dano stary osprzęt.

Bądź przy tym i wszystko sobie zapisz.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu mam własnie problem z kimś dobry kumatym co ma czas spojrzeć na to i wszystko dokładnie przejrzał, jak bym mieszkał w Polsce nie było by problemu. Ale niestety nie ma mnie w kraju. Ten co mi wymieniał skrzynie mówił na początku ze to panewki, teraz mówił ze za duze ciśnienie na tłokach czy coś takiego.

 

 

Edit:

2 filmik z pracy silnika bardziej slychac to klekotanie ale nie wasze je slychac.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Sw5JYcgaPHE&feature=youtu.be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, panewki i wal do robienia, ale dwa dni temu poszła mi uszczelka pod głowicą albo sama głowica. Wiec szukam nowego silnika i ktoś mi podsuną pomysł żeby wrzucić większy silnik.

 

-Jak to wygląda z taka wymiana na większy silnik trzeba coś jeszcze wymienić ?

- Jak to ma jakiś sens to na jaki silnik najlepiej wymienić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego czasem nie jeździj tym !!!!!!!!!!!! Jak najszybciej zdejmuj miskę i panewki nowe zakładaj i bedzie śmigać. Jak w porę zrobisz to wału nie będziesz musiał szlifować ;) Ja miałem tak samo :) I nie słuchaj ,że tak się nie robi , że to nie bedzie chodzić, ja po wymianie juz 20 tyś. km i brak problemów ;) Wał w bmw to nie wał w peugeotcie jest twardy ;) koszt panewek to gdzies 100zł+ robocizna i olej, jak jestes z okolic to pisz ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.