Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

 

Odkąd zaczęła się zima, zaraz po odpaleniu silnika słychać przez sekundę dźwięk jakby szuranie paska o coś chropowatego. Czasami słychać to nawet jak siedzę w samochodzie. jak już zacznie się robić to szuranie to słychać je przy każdym odpaleniu tego dnia.

 

Po podniesieniu maski jest taki dźwięk jak na filmiku.

 

http://www.youtube.com/watch?v=wLQyewZrB1A&feature=youtu.be

Opublikowano

Dźwięk jest cały czas, takie jakby nierównomierne syczenie + jakby machał ktoś paskiem bardzo szybko, ale najbardziej widać i słychać tak jak piszesz od 30 sekundy, nawet widać jak pasek nierówno chodzi.

 

Mało jest na allegro rolek/pasków. Jedynie do dieseli, Koszt pewnie minimum 300zł :|

Opublikowano
Sprawdź tez sprzęgło alternatora, u mnie było zatarte.

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Opublikowano

To chyba jednak nie rolki, jakieś inne pomysły?

 

Dodam że po odpaleniu silnika słychać przez sekundę takie dziwne "szurnięcie" jakby coś o coś tarło.

Opublikowano

ok, wymieniłem olej, był czarny jak smoła (przejechane 23 000 km), wszystkie objawy minęły, teraz tylko słychać lekko nierówna pracę tego paska, jeden mechanik powiedział mi że spokojnie mogę jeździć i on nie słyszy żeby coś złego było, ale tam gdzie mi to zdiagnozowali dowiedziałem się żeby jak najszybciej wymienić.

 

Naczytałem się trochę o tym że przy zamiennikach koła pasowego, paska i rolki alternatora jak się nieumiejętnie wymieni/napnie ten pasek to można zrobić więcej szkody niż pożytku.

Opublikowano
Wszystko przez olej, polecam wszystkim wymieniac co 15000km a nie 25000km jak pokazuje komputer. Wymiana tych elementów co pisałem 600zł, samo koło pasowe 150zł... i to zamiennik, boję się że coś pójdzie źle przy wymianie (nowy mechanik) ale chyba zaryzykuję.
Opublikowano

uwaga uwaga, niespodzianka! 620zł wydane na marne :duh: dodatkowo bardziej słychać w kabinie metaliczne dźwięki i pojawił się dodatkowo jeden luźny "element" (wąż i coś wielkości pięści).

Jest też filmik, taki gruby wąż w dolnym prawym rogu co chwile "podryga". Nie było tego wcześniej.

 

Zabawne jest to że po wyjeździe z warsztatu nie było tego chropotania przez sekundę po odpaleniu , a jak postał na mrozie to znowu się pojawiło.

 

20140129_190619.jpg

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=Sgog_xulYhw&feature=youtu.be

Opublikowano
Zauważyłem że to dzieje się tylko na zimnym silniku, dzisiaj był jakiś ekstremalny mróz i było słychać nie tylko charczenie (przez sekundę po odpaleniu) ale też dźwięk jakby dzwonienie łańcucha , oczywiście jak się nagrzało to nic nie słychać po odpaleniu. 2 mechaników osłuchiwało silnika jak był gorący i nie słyszeli jakichś niepokojących dźwięków.
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.