Skocz do zawartości

[E46] Odmowa dostępu do DDE z poziomu DIS oraz IMPA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Przeczytaj regulamin i sformułuj temat poprawnie

 

 

 

 

Witam,

Dużo tekstu, więc na wstępie daję skrócony spis treści:

1. Info na temat buni

2. Ogarnięcie oprogramowania by Trandolf

3. Próba adaptacji przepływomierza

4. Po wykonaniu pomyślnej adaptacji (przynajmniej według DIS'a) - EWS nie chce działać.

5. Edit1, jest dostep do EWS, ale problem z dostępem do DDE, Link do logów z Impa i Dis

 

Zakupiłem BMW e46 z roku 2000 kilka miesięcy temu. Dałem za nią niewielkie pieniądze, ale za to było kilka rzeczy do zrobienia, a przede wszystkim trzeba było adaptować przepływomierz. Jako, że lubię grzebać przy samochodzie, szybko ogarnąłem temat i :

- Zainstalowałem INPĘ oraz DIS od kolegi Trandolf - chwała mu za to, wszystko śmiga jak nalezy.

- Zaznajomiłem sie z kilkoma tematami odnośnie adaptacji, a między innymi http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=90753

- Zapoznałem się z INPĄ, nie jest mi obca, DIS też trochę ogarniam.

 

A więc, sprawdziłem wersję przepływomierza, jaka aktualnie jest w sterowniku. Zapisałem sobie wszystkie wartości jak instrukcja nakazała. Każdy krok robiłem ze starannością, wiedząc co klikam (czytałem komunikaty), wpisywałem wszystko tak jak należy. Cały proces przebiegł bez żadnych problemów.

Problem ukazał się po zakończeniu procesu adaptacji. Wyłączyłem zapłon, odczekałem minutę, potem próbuje odpalić a tu klapa .... rozrusznik kreci ale auto nie odpala. Od razu Zacząłem szukać przyczyny, udało mi się dowiedzieć, że coś jest nie tak z modułem EWS. Przewertowałem różne tematy z tego forum w poszukiwaniu informacji, co znalazłem, to zrobiłem:

- INPA - przywracanie domyślnych wartości EWS - niestety program zwrócił informację o błędzie , co oczywiście nie pozwoliło dokończyć procesu resetowania.

- Próbowałem wykonać odczyt błędów z silnika - niestety zasypało mnie masą błędów i nie otrzymałem żadnych informacji

- DIS - próbowałem wykonać EWS-DDE aligment - niestety DIS zwrócił informację o błędzie , co oczywiście również nie pozwoliło wykonać synchronizacji.

- DIS - Próbowałem wykonać operację adaptacji jeszcze raz - bez skutku.

Próbowałem znaleźć informacje na temat ominięcia EWS (bypass), lecz informacji niewiele, lub są bardzo tajne (wiecie....).

 

Proszę was o wskazówki, co mogę jeszcze zdziałać. Samochód jest mi bardzo potrzebny. Jestem z Warmińsko-Mazurskiego, okolice Elbląga, jeżeli ktos z Was posiada namiary na kogokolwiek, kto mógłby mi pomóc to poproszę. Bardzo proszę również o informacje w postach, każda jest na wagę złota.

 

Jeżeli są jakieś pytania, pytajcie, chętnie odpowiem, tylko pomóżcie! :)

 

EDIT1: Zauważyłem, że mam dostęp do EWS. Problemem jest DDE, kiedy próbuję wykonać operację odczytu błędów lub uaktywnienia funkcji, mam odmowę dostępu - widoczne na screenach. Wszystkie inne moduły w Beci działają prawidłowo.

LINK DO ZDJĘĆ: https://drive.google.com/folderview?id=0B2NR1TMOFnZhfjR6RnQ0emlld2tYM08wZHBlSFRJRXJ6NjFPU1VhYU5MdzhPZ1FjeW1ZenM&usp=sharing

Edytowane przez discavery3
Opublikowano

z tego co pamiętam, po wgraniu softu pod przepływkę trzeba jeszcze zrobić synchronizacje dde z ews. Ja to zawsze robiłem DIS-em lub Istą tez powinno zadziałać. Z tym że robisz to w dis poprzez funkcje serwisowe. Czyli wchodzisz normalnie w diagnozę skanujesz i dalej Function selection-> DDE-> chyba Adjustment -> DDE EWS-> test plan jak już wejdziesz i to wybierasz w tym nr. 2 gasisz zapłon po wszystkim. i próbujesz odpalić :)

 

Napisz czy pomogło

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź.

 

Jestem na 80% pewny, że tak robiłem.

Po wejściu w DIS i po wyborze pojazdu wyskakuje informacja, że niskie napięcie na aku, mimo że naładowany i pod prostownikiem.

Dla jasności zrobiłem to samo jeszcze raz aby wykluczyć mój błąd, czyli tak:

- Klikam Diagnosic,

- Wybieram Serię oraz model

- Klikam "Quick Test" - po tej operacji obok modułu DDE oraz EWS jest wykrzyknik (po lewej stronie)

- Klikam Function Unit (jakoś tak) - pokazują się moduły po lewej stronie

- Klikam Change > Coding/Program

- Wybieram 7. Alinment EWS>>DDE

- "Czy posiadam automatyczną skrzynię biegów?" - odpowiadam NIE

- Rozpoczyna się synchronizacja, ale po chwili wyskakuje informacja: aligment with ews control unit cannot be carried out

 

Z poziomu IMPA podobny problem, nie mogę wczytać błędów ze sterownika w module DDE (na innych modułach jest ok). Przy próbie synchronizacji EWS wyskakuje błąd: error ecu rejected.

 

W IMPA zauważyłem w pewnej zakładce taką informację: https://drive.google.com/open?id=0B2NR1TMOFnZhMmFMMXptcWp2aWs

Dodatkowo po przekręceniu zapłonu, na zegarach wskazówka temperatury jest w pozycji maksymalnej, kontrolka ASC jest zapalona.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź,

problem rozwiązany. Wykonałem najpierw reset sterownika odłączając klamry od akumulatora i pozostawiając złączone razem na włączonym zapłonie. Po tym wykonałem adaptację ponownie na nowy numer i wszystko działa ok. Auto nie do poznania, nowy duch w nie wstąpił :) Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.