Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Proszę o radę ponieważ rozłożyłem już ręce w walce z układem doładowania w mojej E65 730d rok 2004 - przebieg 317 tys. silnik M57N 218 KM

Mam Diss Inpę i jestem osobą z branży motoryzacyjnej więc zrobiłem już wszystko co należało a problem nadal istnieje...

Chodzi o przeładowanie (za duża wartość doładowania w zakresie 2500-3000 obr.) - powinno być 1300MPa - wali na 1700Mpa..

W pierwszej kolejności wymieniłem i naprawiłem:

1. Wywalenie klapek (nowe uszczelki w kolektorze i EGR)

2. EGR wyczyszczony i pracuje (na postoju widać jak działa po zdjęciu rury turbo)

3. Wymienione wszelkie wężyki podciśnieniowe w układzie podciśnienia

4. Sprawdzenie szczelności plastikowego zbiorniczka podciśnienia

5. Podmiana czujnika doładowania w kolektorze ssącym

6. Wymiana zaworka elektrycznego sterującego turbiną

7. Wymiana przepływki na inną używkę -poprzednia waliła błędy

8. Zero błędów w silniku / brak problemów z mocą / tylko przy ok.3000 obr na ucho słychać twardą pracę silnika gdy silnik jest przeładowany.

9. W końcu wymiana turbo na nowe po profesjonalnej regeneracji i komputerowym ustawieniu sztangi na maszynach Turbotechnicsa..

To wszystko i zero zmian ! o co kwa chodzi !!??

Opublikowano

Kat jest na miejscu, nie dymi, układ dolotowy wydaje się być szczelny, do 2500 jedzie jak pszczółka.. Ale właśnie ostatnie ogniwo to jakiś tuning..? nie znam jego historii - dzwoniłem do poprzedniego właściciela i on twierdzi że nic nie robił (starszy facet). Mój kolega z ASO Audi były mistrz warsztatu twierdzi po tym co mu opisałem że może być poryty sterownik silnika lub jakiś power box etc.. nie czuje tej mocy .. widzę tylko warczenie przy 3000 obrotów - co dziwne jak rozłączę rurkę od gruchy turbiny silnik w całym zakresie obrotów chodzi jak malina tylko wówczas z dołu nie będzie miał mocy bo zmienna geometria nie będzie pracować.

Zakładam trzeci zaworek podciśnieniowy turbiny i to samo, egr pracuje idealnie, widać jak się otwiera itd. test dis z wakuometrem też potwierdza prawidłowość działania. Problemów z mocą nie mam, jedyny błąd jaki złapała inpa i który wystąpił kilka razy to 4b10 engine roughness regulator (smooth regulator ). Egr ograniczony +20mg disem. Korekty wtrysków ( tolerancja -5 do 4)

1) 2,5-3

5) 1,4

3) 1,3

6) 1,6

2) 1,1

4) 2,3

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Zrobiłem DISem AIR MASS SYSTEM TEST - który wskazał na niesprawność układu EGR...

Zawór jest czysty i widać po zdjęciu rury turbo że otwiera się i zamyka na wolnych, rurki podciśnienia wymienione, konwerter ciśnienia pod kolektorem wymieniony na inny .. Czego szukać ? Może ktoś fachowym okiem rzuci na liczby w tym teście:

 

https://www.youtube.com/watch?v=hDlpJ7LCKPY

 

Cały czas walczę z przeładowaniem w zakresie obrotów ok 3000 .. egr miałby na to wpływ ? podciśnienie w układzie jest na listwie pod kolektorem -0,9 bara

  • 5 lat później...
Opublikowano
Zamknę temat po latach :) okazało się że przepaliła się uszczelka pod głowicą pomiędzy pierwszym a drugim cylindrem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.