Skocz do zawartości

BMW E46 328Ci Prędkościomierz, ekonomizer, kontrolki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Wybierając się wczoraj do mechanika sprawdzić skąd lekko daje olejem na zewnątrz ( śruba wlewu do skrzyni nie była dokręcona po wymianie oleju, którego wlano za dużo lol :mad2: )

wsiadam do swojego E46, zapłon, odpalam . Świecą kontrolki oleju, akumulatora . Na czerwono. Zgasiłem samochód z myślą, że może coś się zawiesiło, jednak nie. Wyruszyłem do mechanika na umówioną wcześniej wizytę, 12 km modląc się żeby nic się nie stało ;) . Po drodze zauważyłem, że nie idzie w górę wskazówka prędkościomierza oraz ekonomizer stoi w miejscu . Wskazówka temperatury, poziomu paliwa i obrotomierz w normie, wszystko chula. Zmieniać wartości wyświetlane z komputera ( ile km na baku, temp, godz etc. ) można zmienić na zapłonie, ale już na odpalonym silniku nie idzie haha... Kontrolki oczywiście dalej się świecą w tej ' pięknej ' czerwieni . Dzisiaj został wymieniony alternator, bo stary dawał za niskie napięcie . Ale problem zegarów dalej został . Mechanik twierdzi bardzo przekonany, że padły zegary i koszt naprawy w Holandii to 230Euro :roll: :mad2: :P

Mówi, że wszystko sprawdzał i mogę tak śmigać, bądź zdecydować się na naprawę . Jest raczej uczciwy, znajomi chwalą. sam mógł mnie zrobić na szaro w sprawie cieknącej skrzyni a nie uczciwie dokręcić śrubę wlewu.

 

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?

Czy rozwiązaniem była wymiana zegarów?

Co jeszcze może powodować takie dziwne zachowanie?

Opublikowano
podpinałeś auto pod kompa? może wystarczy podpiąć sprawdzić systemy i będzie ok. Może jakiś bezpiecznik.
Opublikowano

Mechanik pewnie podpinał, niestety w czasie gdy miał auto ja ciężko pracowałem :)

z drugiej strony wątpię żeby ryzykował 230 euro (cenę podała zew. firma która zajmuje się takimi rzeczami, także już pewnie wyliczone to jest co trzeba wymienić) na naprawę która by nic nie dała. ale zawsze warto popytać, może ktoś miał podobne problemy

bądź ma namiar na kogoś kto potrafi naprawić taki licznik. tutaj jest zawsze problem, Polska = tanio niestety rzadko solidnie, Holandia = solidnie ale zawsze za drogo ;)

 

 

EDIT: tak to sobie wygląda

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Na razie wszystko się unormowało . winnym prawdopodobnie była zaparowana i zamarznięta nad ranem szyba od środka.

jak topniała podczas jazdy do pracy musiała się gdzieś dostać woda lub wilgoć. Kiedy zrobiło się ciepło i wszystko z auta odparowało, problem znikł

i tutaj cieszę się, że jestem takie kombinator i szukałem sposobu innego niż naprawa licznika . 230 euro w kieszeni .

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.