Skocz do zawartości

[E39 535i '96r + LPG] Problem z jedną stroną Vki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Silnik na wolnych obrotach nie chodzi na wszystkie cylindry po rozgrzaniu. Tak jest do 1500 obrotów, potem raz muli, a raz dostaje strzały.

Przy próbie wciśnięcia od 2-3 tys obrotów jedzie normalnie, ma moc.

 

Poza tym silnik nie kopci, nie bierze oleju, jak na ten przebieg to praktycznie nie słychać zaworów i panewek, miał moc zawsze, jedynie od długiego czasu miałem problem z nierówną pracą na wolnych obrotach.

 

Wymieniłem już z 2 miesiące temu odme, uszczelkę odmy i przepustnicy - akurat nie miałem uszczelek kolektora, ale jak go podnosiłem to uszczelki wyglądały dobrze - miękkie i wypukłe, tak jakby ktoś już je wymieniał przede mną :)

Czyściłem krokowca, przed czyszczeniem stał w miejscu.

Adaptacja kasowana wielokrotnie

 

Zawsze w INPIE korekty jednej strony silnika (cyl od 1-4) nieco rozjechane, natomiast drugiej strony niemal idealnie równe.

 

Od zawsze błędy sond lambda, szczególnie strony 1, jednak rozmawiałem z paroma osobami i mówili, że to może wyrzucać przez złe dawki.

 

W tej chwili wygląda to tak:

 

http://s10.ifotos.pl/mini/1jpg_snweexn.jpg

 

http://s5.ifotos.pl/mini/2jpg_snweexw.jpg

 

Jakieś pomysły od czego zacząć?

Z góry ogromne dzięki za wszelką pomoc!

 

P.S.

Dodam, że do wymiany mam pompę wody, ponieważ jest luz na wałku i bije mi koło pasowe. Ładowanie zawsze pokazywało mi dość niskie na wolnych obrotach (ok 12V), jednak nie wiedziałem, czy silnik kuleje przez słabe ładowanie, czy słabe ładowanie bo silnik kuleje.

Opublikowano

Dorzucam błędy, o których mówiłem :)

 

RESULT: 4 errors in error memory ! ------------------------------------------------------------

10 Lambdasonde vor KAT OBDII Fehler !!

Error frequency : 1 Logistic counter: 40

Motordrehzahl 1000.00 1/min Motortemperatur 34.50 Grad C Sondenspannung vor KAT 0.49 V Fehler aufgetreten vor 0.20 h Hexcode=0A145410FF420128196E950B00FEFEFE 0.00 [HEX]

Signal fehlerhaft Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein) Fehler momentan nicht vorhanden statischer Fehler ------------------------------------------------------------

18 Lambdasonde Bank 2 vor KAT OBDII Fehler !!

Error frequency : 1 Logistic counter: 40

Motordrehzahl 1000.00 1/min Motortemperatur 34.50 Grad C Sondenspannung vor KAT 0.57 V Fehler aufgetreten vor 0.20 h Hexcode=12545410FF430128196EA30B00FEFEFE 0.00 [HEX]

Signal fehlerhaft Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein) Fehler momentan vorhanden statischer Fehler ------------------------------------------------------------

13 Lambdasondenheizung vor KAT OBDII Fehler !!

Error frequency : 1 Logistic counter: 80

Batteriespannung 12.20 V Motortemperatur 56.25 Grad C Motordrehzahl 520.00 1/min Fehler aufgetreten vor 0.10 h Hexcode=0D520041FF4301507A8B0D0C00FEFEFE 0.00 [HEX]

Minimalwert unterschritten Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein) Fehler momentan vorhanden statischer Fehler ------------------------------------------------------------

5 Lambdasondenheizung Bank 2 nach KAT OBDII Fehler !!

Error frequency : 1 Logistic counter: 80

 

Batteriespannung 12.20 V Motortemperatur 56.25 Grad C Motordrehzahl 520.00 1/min Fehler aufgetreten vor 0.10 h Hexcode=05520041FF4301507A8B0D0C00FEFEFE 0.00 [HEX]

Minimalwert unterschritten Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein) Fehler momentan vorhanden statischer Fehler =============================================================

 

Akurat o katach kompletnie nie pomyślałem.

Czy katy można wyciąć? Czy trzeba je czymś zastąpić?

 

Dodam jeszcze, że zawsze miałem nieco podwyższony parametr "needed air i.s. controler" - minimalnie ponad skale.

Czy ktoś wie za co on może odpowiadać?

 

P.S. dodam, że te błędy są po wykasowaniu wszystkich, lekkim nagrzaniu auta i przejażdżce, wtedy gdy znów nie pracuje jak trzeba

Opublikowano
Możesz zrobić tak: wykręć obie sondy i powieś je obok wydechu,oczywiście muszą być podpięte pod instalacje. Przejedź się i zobaczysz czy jest lepiej,jeżeli tak to masz odpowiedź że katalizator padł. W Twoim przypadku można usunąć katy,ale lepiej zastąpić je nowymi. Koszt regeneracji to około 600pln za oba.
Opublikowano
Możesz zrobić tak: wykręć obie sondy i powieś je obok wydechu,oczywiście muszą być podpięte pod instalacje. Przejedź się i zobaczysz czy jest lepiej,jeżeli tak to masz odpowiedź że katalizator padł. W Twoim przypadku można usunąć katy,ale lepiej zastąpić je nowymi. Koszt regeneracji to około 600pln za oba.

 

Jutro, albo po jutrze będę miał dzień wolnego więc podjadę na kanał i tak zrobię :)

Dzięki za podpowiedź, mam nadzieję, że to będzie to :)

 

Maciej V8 widzę, że masz już drugą Vke z rzędu, więc pewno już trochę tematów przerabiałeś z nią związanych :)

Opublikowano

Wymieniłem jedną sondę lambda przed katalizatorem (chciałem wymienić obie przed katami, ale nie mieli na stanie :/ ) i chodzi nieporównywalnie lepiej :) Na razie bez włączania gazu, bez kasowania adaptacji i bez podpinania do kompa bo odmówił posłuszeństwa :/ Ale jak tylko uda mi się podpiąć to wrzucę jak teraz wyglądają wskazania i korekty :)

Stara sonda dość mocno czarna, w środku nic nie lata, wieczorem sprawdzę ją miernikiem. Co do katalizatora to ten jeden wkład posypany, słychać to przy pukaniu, będę musiał sie tym zająć :)

Opublikowano
Z tym katem,to jeszcze nie jest przegrana sprawa.Mój też grzechotał jak w niego stukałem.Kupiłem używkę i jeszcze nie zamontowany klekotał w środku.Mój tłumikarz rozciął go i okazało się,że jakiś pierścień się rozsypał.Wywalił go,pospawał i katalizator jak nowy.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano

A więc tak:

 

1. Skasowałem adaptację, podłączyłem pod kompa, odpaliłem i na dzień dobry takie błędy:

http://s10.ifotos.pl/mini/01jpg_snaraxw.jpg

 

Po paru min zgasiłem silnik, odpiąłem wtyczkę od termostatu, psiknąłem kontaktem, podpiąłem interfejs, odpaliłem i błędy po skasowaniu już nie wróciły.

Przejechałem się, podeptałem trochę, żeby sobie mapy dobrał, wróciłem, podpiąłem pod kompa i na jałowym biegu takie wskazania:

 

http://s2.ifotos.pl/mini/05jpg_snarawh.jpg

 

Czyli generalnie to samo co było przed wymianą sondy lambda, z tym, że zanim wystąpiła ta awaria i nie chodził na część cylindrów.

 

Wskazania sond wahają się pomiędzy:

http://s10.ifotos.pl/mini/03jpg_snarase.jpg

 

,a

 

http://s10.ifotos.pl/mini/04jpg_snarasq.jpg

 

z tym, że teraz faktycznie widać, że ta sonda pracuje i próbuje coś regulować, wcześniej wskazania stały kompletnie w miejscu.

 

Dorzucam jeszcze to, praca na biegu jałowym:

 

http://s5.ifotos.pl/mini/02jpg_snaraax.jpg

 

Dodam, że odnoszę wrażenie, że na P silnik ma nieco wyższe obroty, niż na N.

 

Z ogólnych odczuć po wymianie sondy (przed dzisiejszymi operacjami) zauważyłem, że obroty często stoją na kresce obrotomierze w granicach 500-600 obrotów, wcześniej lubiły sobie wędrować w zakresie od 500-700 (pomijając to jak nie chodził na wszystkie gary, bo wtedy miał 400-450 i ledwo się kulał). Wczoraj nie bujało karoserią, dzisiaj po skasowaniu adaptacji zaczęło lekko kołysać momentami.

 

Czy problemy może powodować sonda przed katalizatorem na drugim wydechu? Mimo, że po tej stronie wskazania korekt są ok to może rozjeżdża się coś między bankami?

 

Aha, dorzucam jeszcze błędy po przejażdżce, sondy lambda ciąg dalszy:

 

13 Lambdasondenheizung vor KAT OBDII Fehler !!

Error frequency : 1

Logistic counter: 80

Batteriespannung 14.00 V

Motortemperatur 96.75 Grad C

Motordrehzahl 1000.00 1/min

Fehler aufgetreten vor 0.10 h

Hexcode=0D520041FF4301508CC1190100FEFEFE 0.00 [HEX]

Minimalwert unterschritten

Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)

Fehler momentan vorhanden

statischer Fehler

-------------------------------------------------------------

5 Lambdasondenheizung Bank 2 nach KAT OBDII Fehler !!

Error frequency : 1

Logistic counter: 80

Batteriespannung 14.00 V

Motortemperatur 96.75 Grad C

Motordrehzahl 1000.00 1/min

Fehler aufgetreten vor 0.10 h

Hexcode=05520041FF4301508CC1190100FEFEFE 0.00 [HEX]

Minimalwert unterschritten

Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)

Fehler momentan vorhanden

statischer Fehler

-------------------------------------------------------------

18 Lambdasonde Bank 2 vor KAT OBDII Fehler !!

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Motordrehzahl 680.00 1/min

Motortemperatur 101.25 Grad C

Sondenspannung vor KAT 0.43 V

Fehler aufgetreten vor 0.10 h

Hexcode=12545410FF43012811C78B0100FEFEFE 0.00 [HEX]

Signal fehlerhaft

Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)

Fehler momentan vorhanden

statischer Fehler

=============================================================

 

 

NOWE WIEŚCI:

 

Wyciągnąłem cewkę cyl 1, podmieniłem na cewkę z E36 i bez zmian, to samo. Próbowałem wykręcić świece, jednak nie puściła - brak penetratora i mały klucz, a ciągnąć na siłę się bałem, żeby nie ukręcić.

 

Odpaliłem na odłączonej cewce żeby sprawdzić czy w ogóle coś się zmieni no i dawka paliwa szła w nieskończoność, więc zgasiłem żeby go nie męczyć - wychodzi na to, że jednak coś tam przepala.

 

Wyczyściłem cewkę cyl 1 i cyl 2, zamieniłem je miejscami i teraz tak to wygląda:

 

https://www.youtube.com/watch?v=72Onqp15A4Q&feature=youtu.be

 

Nie wiem dlaczego korekty się rozjechały, mam nadzieję, że przez to, że odpalałem bez cewki, albo dlatego, że silnik znacznie ostygł :)

Ten hałas wynika z tego co pisałem wcześniej - pompa wody do wymiany bo bije na wałku i przenosi na cały układ. Mam zakupioną nową, tylko nie miałem czasu wymienić :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.