Skocz do zawartości

Obrotomierz wskazuje za wysokie obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chłopaki mam taki problem, że obrotmierz wskazuje mi za wysokie obroty. Betka to e34 520i 24V (oczywiście benzyna). Zaczęło sie od tego, że musiałem wyjąć liczniki, aby wymienić kondensatorki elektrolityczne. Wymieniłem te kondensatory na taką samą wartość pojemności i napięcia jak było. Plusy i minusy tez prawidlowo (nie pomyliłem). Zalozylem liczniki spowrotem, a tu obroty wyższe niz powinny być (niż bylo wczesniej). Z tym, że czym te obroty wyższe tym błąd większy, a więc bardziej przekłamuje. Wcześniej na wolnych obrotach było 700 teraz jest 1000, ale jak dzis jechałem autostradą 180 km/h, to obrotów miałem ponad 7 tyś, czyli już za licznikiem, wciskam pedał gazu samochód jeszcze przyspiesza a obroty poza licznik wychodzą jeszcze bardziej.

Co to może być, dlaczego teraz obroty przeklamują? Jeżeli ktoś wie, prosze o pomoc. Dzięki z gory. Co moglem zepsuć? A co wazniejsze, jak to naprawić? :shock:

Opublikowano

Witam

 

Mialem podobnie ale nie w BMW a w Audi jak wsadzilem licznik od wersji z czterocylindrowy silnikiem a mialem pieciocylindrowym. Dokladnie sie na tym nieznam ale slyszalem ze w niektórych samochodach te rzeczy sie przestawia czy programuje w licznikach moze u ciebie sie cos przestawilo.

Opublikowano
Tak, z tym, że wczesniej wszystko działało jak należy. A nie powinno przecież się zmienić po wymianie elementów o tej samej wartości. To mnie dziwi i dlatego zwróciłem się na forum, gdybym mial inne liczniki to byloby to zrozumiale, ale te sa od nowości. Coś chyba musiałem ruszyc lub naruszyć i stąd wynika ta rozbierzność. Ale co, nie mam pojęcia.
Opublikowano

A może przeprogramowały Ci się zegary? Trochę to dziwne, ale może się zdażyć, gdy wyjmowałeś/wkładałeś je przy podłączonym akumulatorze (w temacie o OBC były takie przypadki skasowania eeproma w ten sposób). Sprawdź z tyłu zegarów kostkę pamięci (taki mały scalak), może się poluzował w gnieździe...

Generalnie Twoje zegary zaczęły się zachowywać jakby miały wgrany program nie od Twojego auta - przekłamują ok 1,5 raza (6 kontra 4 cylindry).

$M$
Opublikowano

SMS - masz całkowitą rację, tak właśnie sie stało. Musiałem wgrywać za pomoca Modica jeszcze raz program do kostki kodowej, tej małej zielonej z tyłu licznika. To prawda, że trzeba odpinac akumulator - koniecznie!!!!

Poza tym wymiana kondensatorów nic nie dała, poprawa lutów też nic nie dała. Pojechałem w końcu do fachowca tu w Krakowie i zrobił mi ten licznik w 20 minut i działa w końcu. Zresztą ten sam człowiek wgrywał mi ten program i dal gwarancję na pół roku że wszystko będzie działać. Dodatkowo skasował mi błąd poduszki, bo oczywiście żeby wyciągnąć licznik przekręciłem jak baran stacyjkę - człowiek uczy się na błędach. W polecanych warsztatach umieściłem dane do tego speca, jesli ktoś nie chce się bawić samemu z licznikami to polecam. Dzięki za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.