Skocz do zawartości

[E39] [2.0d] 136km tryb awaryjny po regeneracji vp44


darex1987

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Dzisiaj jest juz praktycznie 5ty wieczór nad którym spędzam czytanie po forach o moim problemie i mam już mętlik w głowie, dlatego postanowiłem wkońcu tutaj.

Zaczynam od początku:

- padła pompa (wysłana do regeneracji do zaufanej osoby i raczej jestem pewny, że wszystko zrobione jak należy)

 

Byłem wtedy w Niemczech i przesyłka powrotna przyszła w ostatni dzień, więc mechanik co ją demontował łapu capu przy proszeniu i dopłaceniu ekstra i sprawdzeniu iz pompa byla zblokowana, i jak twierdzil on ze tez silnik zblokował postanowił mi ją zamontować. I zaczynają się kłopoty w drodze do polski (od razu po wyjechaniu od niego). 1. temperatura na zewn -40 stopni (jakby uszkodzony termometr lub jego brak) tutaj zamieniałem z czujnikiem z brata bmw a ma takie samo z tym samym motorem, po tym stwierdzilem iż mój jest sprawny. Nie wiem jak sprawdzić miernikiem ale mierzyłem w Voltach (prąd dochodzi do kostki termometru coś ponad 3V mi pokazywało i bezpieczniki są wporządku)

2. Wskazówką od poziomu paliwa leży i swieci sie dioda od rezerwy. Sprawdzalem co nie co miernikiem (prąd dochodzi do kostki, bezpieczniki wporządku, oba czujniki zmierzyłem i pokazywało tak samo w obydwu coś ok 0.31 Ohm) Wyjmowałem plywaki i wygladaja na sprawne, test zegarów tez wskazówka sprawna.

 

No i to są problemy, które chciałbym naprawić, a nie mam juz pomysłów. Jednak 3ci problem jest dla mnie priorytetem, a dokladniej, to po przejechaniu lub po jakims czasie po odpaleniu auta, włącza mi sie tryb awaryjny (wiecej jak 2,5 tys obr nie idzie.

Siędzę juz w garazu którys dzień z kolei i nie mogę dojść, błedy z kompa pokaże na samym dole.

Jezeli chodzi o moje naprawy to jeszcze przed pompa mialem jakby dziure w przyspieszeniu (od dołu i jakos ok 2,5 tys obr/min) potem przy ok 3,5 tys obr/min) Wymieniłem wężyki podciśnieniowe, oba sterowniki (EGR Turbo) firmy pierburg orginały, przepływomierz też orginał (adaptacja raczej konieczna była ale brak czasu i mozliwosci do dzisiaj nie zrobiłem) Kolektory wyczyszczone, EGR zawor także, a nawet intercooler czyszczony, wymieniona kompletna odma, fitr oleju i powietrza też poleciał.

 

Ogólnie z odpaleniem auta zero problemów, czy zimny czy ciepły, silnik pracuje równo, chociaż ostatnio jakoś wydaje mi się jakby głośniej pracował niż kiedyś.

Jezeli chodzi o moję sugestie to nie wiem, ale czy mechanik zle zblokował motor i nie ustawił pompy? Czy może wina lezy w "nie zaadoptowanej" przeplywce, a może cos z wtryskami (tylko, że wogole NIE kopci) Juz mi brak jakichkolwiek pomysłow na rozwiązanie moich problemów.

Rozmawiałem juz z jednym kolega, co posiada hamownie, wiedze i sprzet. Moze zlecic mu ustawienie pompy, sprawdzenie wszystkiego, wgranie nowego softu itd (przy okazji powiedział, że wycisnie z niego ok 25KM wiecej) Tylko że to bedzie pewnie kosztować, a juz poleciałem ok 3,5 tys zl na pompe i wymiane, wiec najpierw chcialbym cos samemu zdziałac, i to jest ostateczna opcja.

 

Czy ktoś jest w stanie cos powiedziec o moich problemach? z góry dziękuje :)

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/74ffc85314022c60

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/f63176560a62b170

 

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/4eeee81d16617167

 

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/af7f8eedd617894f

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tej pompy sie nie ustawia,nie ma regulacji.Ustawiasz silnik na OT demontujesz pompe na blokadzie i tak samo zakładasz.Trzeba to sprawdzić.jeżeli to będzie ok to pompa do reklamacji bo mało kiedy jest tak że po profesjonalnej naprawie są błędy z pompy.ty w garażu nic z tym nie podziałasz niestety kolego patrząc na twoją wiedze,bez urazy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie odpisywałem, bo chciałem samemu dojść co jest grane. I sorry patrząc na Twoją wiedzę (bez urazy) i słuchając się Ciebie to poplynąłbym kolejnych kilka tysięcy zł. za odsyłanie pompy na gwarancje. Po pierwsze to nie jest błąd z pompy, a blad kątu wtrysku, nie wiem dlaczego ale sie rozjechał, i już jest ustawiony.

A winowajcą wchodzenia w awaryjny tryb okazała się "pompka wstępna" czyli w baku. powinna dobić ciśnienie do 0,5 bara przy filtrze, i nikt mi już nie powie, że ta pompka jest tylko do przelewu z komory do komory, bo moze i tak jest ale jak auto ma pompę progową, te 2.0d nie miają takowej, bez sprawnej pompki w baku można, ale za jakiś czas zajechać wtryskową, moje auto dostawało za mało paliwa i wchodziło w tryb awaryjny. Zakupiłem pierburga cos ok 300 paru zł i jak ręką odjął. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowa informacja, na pewno komuś się przyda :)

po zrobieniu wszystkiego co post wyżej, nadal raz na jakiś czas wskakiwal "stan awaryjny silnika" zero błędów w aucie. Postanowiłem dalej grzebać...

Przy okazji rozwiązałem problem z wskazaniem paliwa (non stop rezerwa) temp -40 stopni

Wszystkie moje problemy tkwiły w zegarach (byc moze odpalany był z prostownika z rozruchem) po prostu coś sie spaliło.

Wymieniłem zegary i wszystko wrocilo do normy, jechalem ok 100km ciągłej jazdy i brak jakichkolwiek problemów (wczesniej po 10km wskakiwał "stan awaryjny")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.