Skocz do zawartości

[E39] [2.0d] 136km tryb awaryjny po regeneracji vp44


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Dzisiaj jest juz praktycznie 5ty wieczór nad którym spędzam czytanie po forach o moim problemie i mam już mętlik w głowie, dlatego postanowiłem wkońcu tutaj.

Zaczynam od początku:

- padła pompa (wysłana do regeneracji do zaufanej osoby i raczej jestem pewny, że wszystko zrobione jak należy)

 

Byłem wtedy w Niemczech i przesyłka powrotna przyszła w ostatni dzień, więc mechanik co ją demontował łapu capu przy proszeniu i dopłaceniu ekstra i sprawdzeniu iz pompa byla zblokowana, i jak twierdzil on ze tez silnik zblokował postanowił mi ją zamontować. I zaczynają się kłopoty w drodze do polski (od razu po wyjechaniu od niego). 1. temperatura na zewn -40 stopni (jakby uszkodzony termometr lub jego brak) tutaj zamieniałem z czujnikiem z brata bmw a ma takie samo z tym samym motorem, po tym stwierdzilem iż mój jest sprawny. Nie wiem jak sprawdzić miernikiem ale mierzyłem w Voltach (prąd dochodzi do kostki termometru coś ponad 3V mi pokazywało i bezpieczniki są wporządku)

2. Wskazówką od poziomu paliwa leży i swieci sie dioda od rezerwy. Sprawdzalem co nie co miernikiem (prąd dochodzi do kostki, bezpieczniki wporządku, oba czujniki zmierzyłem i pokazywało tak samo w obydwu coś ok 0.31 Ohm) Wyjmowałem plywaki i wygladaja na sprawne, test zegarów tez wskazówka sprawna.

 

No i to są problemy, które chciałbym naprawić, a nie mam juz pomysłów. Jednak 3ci problem jest dla mnie priorytetem, a dokladniej, to po przejechaniu lub po jakims czasie po odpaleniu auta, włącza mi sie tryb awaryjny (wiecej jak 2,5 tys obr nie idzie.

Siędzę juz w garazu którys dzień z kolei i nie mogę dojść, błedy z kompa pokaże na samym dole.

Jezeli chodzi o moje naprawy to jeszcze przed pompa mialem jakby dziure w przyspieszeniu (od dołu i jakos ok 2,5 tys obr/min) potem przy ok 3,5 tys obr/min) Wymieniłem wężyki podciśnieniowe, oba sterowniki (EGR Turbo) firmy pierburg orginały, przepływomierz też orginał (adaptacja raczej konieczna była ale brak czasu i mozliwosci do dzisiaj nie zrobiłem) Kolektory wyczyszczone, EGR zawor także, a nawet intercooler czyszczony, wymieniona kompletna odma, fitr oleju i powietrza też poleciał.

 

Ogólnie z odpaleniem auta zero problemów, czy zimny czy ciepły, silnik pracuje równo, chociaż ostatnio jakoś wydaje mi się jakby głośniej pracował niż kiedyś.

Jezeli chodzi o moję sugestie to nie wiem, ale czy mechanik zle zblokował motor i nie ustawił pompy? Czy może wina lezy w "nie zaadoptowanej" przeplywce, a może cos z wtryskami (tylko, że wogole NIE kopci) Juz mi brak jakichkolwiek pomysłow na rozwiązanie moich problemów.

Rozmawiałem juz z jednym kolega, co posiada hamownie, wiedze i sprzet. Moze zlecic mu ustawienie pompy, sprawdzenie wszystkiego, wgranie nowego softu itd (przy okazji powiedział, że wycisnie z niego ok 25KM wiecej) Tylko że to bedzie pewnie kosztować, a juz poleciałem ok 3,5 tys zl na pompe i wymiane, wiec najpierw chcialbym cos samemu zdziałac, i to jest ostateczna opcja.

 

Czy ktoś jest w stanie cos powiedziec o moich problemach? z góry dziękuje :)

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/74ffc85314022c60

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/f63176560a62b170

 

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/4eeee81d16617167

 

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/af7f8eedd617894f

Opublikowano
Tej pompy sie nie ustawia,nie ma regulacji.Ustawiasz silnik na OT demontujesz pompe na blokadzie i tak samo zakładasz.Trzeba to sprawdzić.jeżeli to będzie ok to pompa do reklamacji bo mało kiedy jest tak że po profesjonalnej naprawie są błędy z pompy.ty w garażu nic z tym nie podziałasz niestety kolego patrząc na twoją wiedze,bez urazy.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie odpisywałem, bo chciałem samemu dojść co jest grane. I sorry patrząc na Twoją wiedzę (bez urazy) i słuchając się Ciebie to poplynąłbym kolejnych kilka tysięcy zł. za odsyłanie pompy na gwarancje. Po pierwsze to nie jest błąd z pompy, a blad kątu wtrysku, nie wiem dlaczego ale sie rozjechał, i już jest ustawiony.

A winowajcą wchodzenia w awaryjny tryb okazała się "pompka wstępna" czyli w baku. powinna dobić ciśnienie do 0,5 bara przy filtrze, i nikt mi już nie powie, że ta pompka jest tylko do przelewu z komory do komory, bo moze i tak jest ale jak auto ma pompę progową, te 2.0d nie miają takowej, bez sprawnej pompki w baku można, ale za jakiś czas zajechać wtryskową, moje auto dostawało za mało paliwa i wchodziło w tryb awaryjny. Zakupiłem pierburga cos ok 300 paru zł i jak ręką odjął. Pzdr

Opublikowano

dodatkowa informacja, na pewno komuś się przyda :)

po zrobieniu wszystkiego co post wyżej, nadal raz na jakiś czas wskakiwal "stan awaryjny silnika" zero błędów w aucie. Postanowiłem dalej grzebać...

Przy okazji rozwiązałem problem z wskazaniem paliwa (non stop rezerwa) temp -40 stopni

Wszystkie moje problemy tkwiły w zegarach (byc moze odpalany był z prostownika z rozruchem) po prostu coś sie spaliło.

Wymieniłem zegary i wszystko wrocilo do normy, jechalem ok 100km ciągłej jazdy i brak jakichkolwiek problemów (wczesniej po 10km wskakiwał "stan awaryjny")

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.