Skocz do zawartości

E46 320D '03 - Orientblau


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Forumowiczów,

 

Moje BMW posiadam od końca marca b.r. Do zakupu zachęcił mnie kuzyn mechanik (fan marki), ponieważ szukałem czegoś o niezłej dynamice i niedużym spalaniu (zwłaszcza w trasie). Wybór, między Oplem Astrą H GTC, Audi A4 B6 1.9 TDI lub właśnie BMW E46 320D. Padło jak wiadomo na Bawarkę i muszę przyznać, że jestem bardzo zadowolony. W porównaniu do mojego poprzedniego auta VW Golf 1.4 PB dynamika jazdy jest nieporównywalna, a spalanie prawie na tym samym poziomie. :D

 

Auto użytkuję głównie w trasie, dojazdach do pracy ale i dość sporo jeżdżę po Warszawie. Tu spalanie jest już dość znaczne ale trasy to rekompensują.

 

Szukałem dość krótko bo trafiła się całkiem niezła sztuka niedaleko Warszawy, gdzie dodatkowo miałem możliwość sprawdzić co nie co na stacji diagnostycznej (takiej ogólnej nie wyspecjalizowanej w BMW ale zawsze). Auto sprowadzone z Włoch (północnych), gdzie była robiona turbina i lewy błotnik. Przy zakupie 156k przebiegu, w co w sumie wierzę jak w św. Mikołaja :D :P ale samochód nie jest jakoś specjalnie zmęczony, całkiem wyposażony i dobrze przeszedł badania techniczne, więc się zdecydowałem. Aktualny przebieg 172k km.

 

Niestety przy zakupie nie ustrzegłem się wpadki, bo okazało się że dwumas (mechanik na stacji się nie poznał niestety) potrzebuje pomocy ale to mój pierwszy Diesel i nie bardzo się wówczas orientowałem co i jak. Koniec końców dwumas poszedł do wymiany, a wpadł nowy zestaw LUKa. Niestety mechaniki uczę się właściwie na tym aucie bo to w sumie moje pierwsze własne auto, podobnie z resztą z detailingiem.

 

Info z VIN.

 

VIN WBAAS71040CK53355

Type code AS71

Model 320D (EUR)

E-F-R series E46 4FL

Series 3

Type LIM

Steering LL

Doors 4

Engine M47DO1

Displacement 2.00

Power 110 (149 hp)

Drive HECK

Transmission MECH

Paint code 317 - ORIENTBLAU METALLIC

Upholstery code H9AT - STOFF JACQUARD/A

Prod.date 2003-05-13

 

 

S210 Dynamic stability control III

S226 Sports suspension settings

S279 BMW light-alloy wheel star spokes 45

S302 Alarm system

S320 Deleted, model lettering

S321 Exterior parts in vehicle colour

S411 Window lifts,electric,front/rear

S441 Smoker package

S520 Fog lights

S534 Automatic air conditioning

S548 Kilometre speedo

S550 On-board computer

S609 Navigation system, Professional

S672 CD changer for 6 CDs

S832 Battery in luggage compartment

S855 Language version, Italian

S863 Dealer List Europe

S877 Omission of non-combined operation

S884 Operating instructions, Italian

S915 Omission of outer-skin preservation

S928 Tyre control

 

Foto.

Zdjęcia niestety z telefonu, ale dzięki sprzyjającej "wiosenno-grudniowej" aurze udało się przed świętami umyć auto do zdjęć. Lepsze zdjęcia pewnie na wiosnę.

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/911/A6rnyR.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/633/6VKRjZ.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/911/BaFUmU.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/911/I9IUdV.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/903/MrXD1t.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/911/mBaau2.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/907/XCotMe.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/903/DapTrK.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/633/y8A78A.jpg

 

Co do tej pory zadziało się w BMW:

- od razu po zakupie serwis olejowy plus kompletna wymiana filtrów,

- maj 2015 - komplet dwumas plus sprzęgło LUK i wywalenie klapek z kolektora,

- czerwiec 2015 - poduszki silnika,

- październik 2015 - nowe zimowe opony - Nokian WR D4 - 205/55/16 i polerowanie lamp,

- listopad 2015 - odświeżanie plastików (konsola), serwis olejowy po 16k km i dokładne mycie z porządnym woskowaniem,

- gdzieś po drodze dwukrotnie już wymieniałem wycieraczki i obecnie są Alca ale ta od strony kierowcy kolejny raz rozmazuje i zostawia smugę więc chyba wpadną w końcu BOSH Areotwin,

 

Co jest w planach:

- oklejenie listew ozdobnych folią 3M w kolorze szczotkowanej czerni,

- ramki na zegary,

- wymiana ekranu navi - mnóstwo bad pixeli na wyświetlaczu - później wgranie języka PL,

- wymiana mieszków,

- kiera multifunkcja - Mpak lub zwykła,

- w niedługim czasie pewnie koło pasowe - wyczuwalne drgania sprzęgła i lewarka na postoju pomimo wymiany dwumasu i poduszek,

- naprawa lewarka zmiany biegów, bo nawet na biegach ma luzy delikatnie na lewo i prawo,

- eliminacja gwizdania turbiny - przyspiesza dobrze i ma tak już od zakupu więc to raczej nie jest koniec jej żywota - może jakieś wężyki czy coś,

- dokładna diagnostyka i poprawki mechaniczne jeżeli będą niezbędne,

- cały czas samochód ma dziwną przypadłość, że na niedogrzanym silniku na 3/4 biegu buja (pulsuje) trzymając obroty równo około 2k, jak wskazówka wstanie jest ok,

- po tym wszystkim chip na ok 175 koni o ile mechanika będzie bez zarzutu, :twisted:

- korekta lakieru

 

Poza tym dbać, myć i lać ON i dbać o rzeczy eksploatacyjne i zbierać na nowszą 320D w automacie tym razem. :D

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eliminacja gwizdania turbiny - przyspiesza dobrze i ma tak już od zakupu więc to raczej nie jest koniec jej żywota - może jakieś wężyki czy coś

 

Zaczalbym sie martwic jakby jej nie bylo słychać. To tak ma byc. Jest w porządku jak nic Ci nie cieknie to nie tykaj nie potrzebnie :)

 

Co do kierownicy to sportowa dużo lepiej wygląda wg mnie a w m-mak bym się nie pchal bo kiepsko będzie wyglądać sama kiera a reszta zwykla. Chyba ze masz zamiar założyć pelen zestaw to ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne auto !

 

 

Proponuje od siebie wymiany gałki zmiany biegów na krótka mpakiet (ogromna różnica na plus) ;)

 

 

Wlewasz jakieś ulepszacze do paliwa czasami ?

Sprawdzasz korekcje wtrysków INPA ?

 

 

Ogólnie polecam od siebie instalacje programu diagnostycznego i kupno kabla bardzo dużo można samemu się dowiedzieć i przy tym zaoszczędzić pieniążki które trzeba wydać na jazdę do mechaników na diagnostykę .

 

 

 

Ps: Fajna rejestracja :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kierownicy to sportowa dużo lepiej wygląda wg mnie a w m-mak bym się nie pchał bo kiepsko będzie wyglądać sama kiera a reszta zwykła. Chyba ze masz zamiar założyć pełen zestaw to ok.

 

Raczej pójdę w zwykłą bo pełnego M-Paku nie będę zakładał, ponieważ plan jest taki aby obecny model był w serii a za jakiś czas zakup młodszego już może LCI i M-Pak. Poza tym przy wymianie na sport wchodzi też w grę wymiana poduszki robią się koszty. Raczej poszukam kwadratowej z multi w dobrym stanie.

 

BTW. Miał ktoś może okazję zobaczyć jak w tym modelu prezentują się listwy w folii 3M czarny szczotkowany metal? Obawiam się że może być trochę za ciemno wewnątrz...

 

Chodzi mi o coś takiego.

 

http://img.photobucket.com/albums/v634/pochi_kaza/2014-07-30133728.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v634/pochi_kaza/2014-07-30133420.jpg

 

Proponuje od siebie wymiany gałki zmiany biegów na krótka mpakiet (ogromna różnica na plus) ;)

 

Jak wyżej bez całego M-Pakietu może się gryźć z resztą. Może obecną odświeżę przy okazji oklejania listew. :D

 

Wlewasz jakieś ulepszacze do paliwa czasami ?

Sprawdzasz korekcje wtrysków INPA ?

 

Ogólnie polecam od siebie instalacje programu diagnostycznego i kupno kabla bardzo dużo można samemu się dowiedzieć i przy tym zaoszczędzić pieniążki które trzeba wydać na jazdę do mechaników na diagnostykę .

 

Nic nie dolewam na razie. A jest faktycznie jakaś odczuwalna różnica w pracy auta? Coś polecasz?

 

Planuję zakup kabla i ogarnięcie INPY i DISa ale nie wiem czy coś sensownego z nich wyczytam, bo jestem kompletnie zielony w temacie póki co. Do tej pory jeździłem samochodami rodziców i nie za bardzo interesowała mnie mechanika i eksploatacja. Jak wspomniałem wszystkiego uczę się na tym aucie, a póki co nawet samodzielny serwis olejowy byłby nie lada wyzwaniem. :P

 

Ps: Fajna rejestracja :D

 

Dzięki! :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Fajna rejestracja :D

Rejestracja fajna ale popraw, bo masz w niej literówkę! :lol:

Co do wnętrza to ja mam listwy w czarnym carbonie i nie odczuwam jakoś tego, że jest bardzo ciemno w środku. W każdym razie depresji i myśli samobójczych jeszcze nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również zmieniłem listwy ze srebrnych na Black Cube i jestem zadowolony bardzo ;)

 

 

A co dodatków to systematycznie wlewam liqui moly do czyszczenia wtrysków . A aktualnie jeszcze dolewam co tankowanie oleju archoil (u mnie w temacie zobaczysz)

Ja odczuwam różnice , silnik łagodniej pracuje ;)

 

W inpie sprawdzisz sobie np. korekcje wtrysków (przydatne bardzo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.