Skocz do zawartości

m47/tu2 czy potrzebny kabel d-can? brak komunikacji z INPA


aras_85

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy posiadam bmw e90 2.0d m47/tu2 2007, kupilem taki kabelek http://allegro.pl/polski-interfejs-bmw-e39-e46-e60-e90-96-06-inpa-pl-i4946169903.html sprzedawca zapewnil mnie, ze bedzie dzialac z moim autem, ale juz tydzien z tym walcze i inpa nie moze skomunikowac sie ze sterownikiem silnika, komunikacja z sama inpa jako tako jest, dziala rowniez funkcja aktywny zaplon - screen 1 i 2, natomiat kiedy wybieram odpowiednio f6 (e90) -> engine -> dde 6 for m47 tu2 wyskakuje komunikat 'no response from controlunit' (screen 3), wszystko robie zgodnie z poradnikiem od mlodzik18 'Instalacja i konfiguracja Windows 7/8 - INPA, NCS Expert', teraz pytanie czy cos jest zle skonfigurowane czy to wina kabla i musze juz miec na d-can ?

 

http://images75.fotosik.pl/188/231dd13e5564fb40med.jpg

http://images75.fotosik.pl/188/f7b4cf4b07852585med.jpg

http://images77.fotosik.pl/188/74294895cd4c6aa3med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego skąd pobrałeś INPE?

Bo ja po zainstalowaniu swojej jak ją włączam to nie mam tam wypisanych modeli aut jak u Ciebie.

http://images78.fotosik.pl/189/ba47a3158dc41387med.jpg

 

wszystko robie zgodnie z poradnikiem od mlodzik18 temat -> 'Instalacja i konfiguracja Windows 7/8 - INPA, NCS Expert'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Macie brak bibliotek w INPA i ediabas, zainstalowaliście Standard tools 2.12 macie teraz programy

INPA

EDIABAS

NCSEXPER

WINKFPT/NFS

ale one są puste uruchomiliście inpe bez zainstalowanych bibliotek

potrzebne są do INPA

EC-APPS/INPA/ CFGDAT/ pliki z samochodami typu E46.ENG E60.ENG itp aby było widoczne menu, czego nie macie i dodatkowo muszą w pliku INPA.ini być

zapisane modele a wy nie macie ...

pewnie nadpisaliście pliki bez zmiany pliku inpa.ini

EC-APPS/INPA/SGDAT/ pliki ipo dla diagnostyki modułów (od 300 do 2000 plików)

dla inpy jeszcze potrzebne są pliki w

EDIABAS/ECU/ pliki .prg D_ G_ ito od 300 do 2500 plików dla każdego modułu dopiero macie uzupełnioną inpe w biblioteki

podobnie jest z NCS też trzeba uzupełnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie brak bibliotek w INPA i ediabas, zainstalowaliście Standard tools 2.12 macie teraz programy

INPA

EDIABAS

NCSEXPER

WINKFPT/NFS

ale one są puste uruchomiliście inpe bez zainstalowanych bibliotek

potrzebne są do INPA

EC-APPS/INPA/ CFGDAT/ pliki z samochodami typu E46.ENG E60.ENG itp aby było widoczne menu, czego nie macie i dodatkowo muszą w pliku INPA.ini być

zapisane modele a wy nie macie ...

pewnie nadpisaliście pliki bez zmiany pliku inpa.ini

EC-APPS/INPA/SGDAT/ pliki ipo dla diagnostyki modułów (od 300 do 2000 plików)

dla inpy jeszcze potrzebne są pliki w

EDIABAS/ECU/ pliki .prg D_ G_ ito od 300 do 2500 plików dla każdego modułu dopiero macie uzupełnioną inpe w biblioteki

podobnie jest z NCS też trzeba uzupełnić.

 

ja mam te pliki, kopiuje je z sp daten 2.53.3 (katalog e89, bo to chyba te same co do e90, ogolnie do e90 nie ma), wszystko robie zgodnie z ta instrukcja:

 

W związku z częstymi pytaniami jak skonfigurować oprogramowanie do BMW takie jak:

INPA i NCS Expert opiszę krok po kroku jak wszystko ogarnąć, szybko i sprawnie:

 

Potrzebujecie:

 

Standard Tools 2.12

Sp-daten 49.0 lub nowsze

Profile - chomik / Profiles - Ncs Expert

INPA - chomik: INPA - for Fxx and Exx (Pełna aktualizacja) - instrukcja gdzie wgrać jest w środku archiwum.

 

Pliki do pobrania z chomika: mlodzik1

 

Ok, to tyle jeśli chodzi o pliki które potrzebujecie.

Teraz instrukcja step by step.

 

1) Instalujemy Standard Tools 2.12 / w trakcie wybieramy wszystko tak jak leci, a pod koniec odhaczamy ptaszka "USB to serial adapter" - będzie to widoczne pod spodem COM1. To tyle, kompa nie trzeba restartować.

2) Update SP-Daten - rozpakuj pliki, a następnie:

 

Skopiuj wszystkie pliki z

 

49.0_sp-daten_E89_lite\ECU (LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\EDIABAS\ECU

 

49.0_sp-daten_E89_lite\DATEN(LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\NCSEXPER\DATEN

 

49.0_sp-daten_E89_lite.rar \DATEN (LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\NCSEXPER\DATEN\E89 (jeśli chcecie inne auta niż E89 to ściągacie inną wersję SP-daten (np. do E46) i tworzycie katalog np. E46, a z resztą postępujecie analogicznie.

 

49.0_sp-daten_E89_lite\SGDAT do C:\NCSEXPER\SGDAT

 

3) Rozpakuj plik INPA_with_Fxx.rar,

 

4) Następnie skopiuj cały rozpakowany folder, nadpisz go z katalogiem INPA w c:\EC-APPS\INPA i C:\EDIABAS

Chodzi o nadpisanie go/zastąpienie. Po rozpakowaniu pliku w środku znajdziecie małą instruckję, która pomoże Wam zrozumieć o czym piszę.

 

5) Rozpakuj profiles.rar i skopiuj profile (3 pliki) do C:\NCSEXPER\PFL

6) Skopiuj plik NCSEXPER.txt do C:\NCSEXPER\CFGDAT (nadpisz na istniejący) - plik znajduje się na chomiku w profilach ncs expert.

 

7) Teraz wejdź w OPCJE FOLDEROW w Windowsie, wybierz zakładke WIDOK i odznacz "ukryj rozszerzenia znanych plików".

 

8) Idź do folderu C:\NCSEXPER\WORK i stórz tutaj plik FSW_PSW.man (najlepiej kliknij prawym przyciskiem myszy na puste pole w folderze, następnie z rozwiniętego paska wybierz NOWY -> Dokument tekstowy i zmień jego nazwę na FSW_PSW.man. Plik ma być pusty.

 

 

Kupilem tez kabel k+dcan (inpa compatible), ale nadal nie ma polaczenia, tym razem blad jest inny, mianowicie 'NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT.' czy musze zmienic w jakims pliku jak teraz lacze sie kablem k+dcan ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

niby wszystko ok

tylko proponuje najpierw inpa i ediabas a dopiero później konfiguracja NCS i ediabas/ecu

z folderu pobranego Inpa_with_Fxx od młodzika to proponuje przenieść tylko 3 foldery i nadpisać nie ma potrzeby wszystko

z INPY i EDIABAS to będzie

CFGDAT cały folder i nadpisać w C:\EC-APPS\INPA\

SGDAT cały folder i nadpisać do C:\EC-APPS\ INPA

tak samo w EDIABAS

tylko Folder ECU nadpisać w C:\EDIABAS\

i też dodatkowo EDIABAS konfigurator do C:\ EDIABAS\

 

i to wszystko Do inpa

dopiero można konfigurować NCS z SP-daten (prościej i lepiej jest użyć CODING tool sam wszystko nadpisuje

tyko nalezy zachować ori ścieżkę w SP-daten czy li Sp-daten e60 / E60/ i tu foldery ECU, DATEN, Data , SGDAT, itp

tak jak na filmie ale według instrukcje też dobrze

oczywiście pliki profili w PFL i CFGDAT dla NSC eng trzeba zrobić osobno coding tool tylko nadpisuje z sp-daten

 

Do konfiguracji interfejsu , w EDIABAS/BIN/ obd ja zmieniam po instalacji w Hardware=USB na Hardware=OBD zapisz

proszę użyć obdsetup tak jak na filmie zmienić na wszystko OK

i konfiguracja portu w menadżerze urządzeń USB serial port (COM x) gdzie x to numer portu com taki sam musi być w EDIABAS/BIN/ obd w obu miejscach port COM musi być taki sam od COM 1 do COM9

obdsetup (nie ma w standard tools 2.12) http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/OBDSetup,5012575311.exe(executable)

jak mówiłem w najnowszych aktualizacjach windows 10 są problemy z działaniem interfejsu i należy uzupełnić rejestr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok sprawdze wszystko jeszcze raz, jeszcze pytanie, czy przy instalacji bmw tools 2.12 zaznaczam na koncu 'USB to serial adapter' ? na filmiku jest zaznaczone, a mlodzik pisze, ze ma byc odhaczone i sam nie wiem, dodam jeszcze, ze moje auto to rok 23.06.2007 (tak pokazuje po vin)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ok sprawdze wszystko jeszcze raz, jeszcze pytanie, czy przy instalacji bmw tools 2.12 zaznaczam na koncu 'USB to serial adapter' ? na filmiku jest zaznaczone, a mlodzik pisze, ze ma byc odhaczone i sam nie wiem, dodam jeszcze, ze moje auto to rok 23.06.2007 (tak pokazuje po vin)

Ma być odznaczone usb serial adapter , później wchodzisz do obd i zmieniasz z USB na OBD jak pisałem i pokazałem (nie zawsze niektóre interfejsy chodzą na USB i inne dziwne ustawienia )

jak masz M47 163 KM e90 to jeszcze masz K-line mimo że według ogólnej opini to od 2007/03 było już d-can zobacz w OBD jak masz pin 7 to masz K-line

jak masz piny 6 i 14 to D-can ale na pewno jak masz M47 to Kline na pinie 7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.