Skocz do zawartości

m47/tu2 czy potrzebny kabel d-can? brak komunikacji z INPA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy posiadam bmw e90 2.0d m47/tu2 2007, kupilem taki kabelek http://allegro.pl/polski-interfejs-bmw-e39-e46-e60-e90-96-06-inpa-pl-i4946169903.html sprzedawca zapewnil mnie, ze bedzie dzialac z moim autem, ale juz tydzien z tym walcze i inpa nie moze skomunikowac sie ze sterownikiem silnika, komunikacja z sama inpa jako tako jest, dziala rowniez funkcja aktywny zaplon - screen 1 i 2, natomiat kiedy wybieram odpowiednio f6 (e90) -> engine -> dde 6 for m47 tu2 wyskakuje komunikat 'no response from controlunit' (screen 3), wszystko robie zgodnie z poradnikiem od mlodzik18 'Instalacja i konfiguracja Windows 7/8 - INPA, NCS Expert', teraz pytanie czy cos jest zle skonfigurowane czy to wina kabla i musze juz miec na d-can ?

 

http://images75.fotosik.pl/188/231dd13e5564fb40med.jpg

http://images75.fotosik.pl/188/f7b4cf4b07852585med.jpg

http://images77.fotosik.pl/188/74294895cd4c6aa3med.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Macie brak bibliotek w INPA i ediabas, zainstalowaliście Standard tools 2.12 macie teraz programy

INPA

EDIABAS

NCSEXPER

WINKFPT/NFS

ale one są puste uruchomiliście inpe bez zainstalowanych bibliotek

potrzebne są do INPA

EC-APPS/INPA/ CFGDAT/ pliki z samochodami typu E46.ENG E60.ENG itp aby było widoczne menu, czego nie macie i dodatkowo muszą w pliku INPA.ini być

zapisane modele a wy nie macie ...

pewnie nadpisaliście pliki bez zmiany pliku inpa.ini

EC-APPS/INPA/SGDAT/ pliki ipo dla diagnostyki modułów (od 300 do 2000 plików)

dla inpy jeszcze potrzebne są pliki w

EDIABAS/ECU/ pliki .prg D_ G_ ito od 300 do 2500 plików dla każdego modułu dopiero macie uzupełnioną inpe w biblioteki

podobnie jest z NCS też trzeba uzupełnić.

Opublikowano
Macie brak bibliotek w INPA i ediabas, zainstalowaliście Standard tools 2.12 macie teraz programy

INPA

EDIABAS

NCSEXPER

WINKFPT/NFS

ale one są puste uruchomiliście inpe bez zainstalowanych bibliotek

potrzebne są do INPA

EC-APPS/INPA/ CFGDAT/ pliki z samochodami typu E46.ENG E60.ENG itp aby było widoczne menu, czego nie macie i dodatkowo muszą w pliku INPA.ini być

zapisane modele a wy nie macie ...

pewnie nadpisaliście pliki bez zmiany pliku inpa.ini

EC-APPS/INPA/SGDAT/ pliki ipo dla diagnostyki modułów (od 300 do 2000 plików)

dla inpy jeszcze potrzebne są pliki w

EDIABAS/ECU/ pliki .prg D_ G_ ito od 300 do 2500 plików dla każdego modułu dopiero macie uzupełnioną inpe w biblioteki

podobnie jest z NCS też trzeba uzupełnić.

 

ja mam te pliki, kopiuje je z sp daten 2.53.3 (katalog e89, bo to chyba te same co do e90, ogolnie do e90 nie ma), wszystko robie zgodnie z ta instrukcja:

 

W związku z częstymi pytaniami jak skonfigurować oprogramowanie do BMW takie jak:

INPA i NCS Expert opiszę krok po kroku jak wszystko ogarnąć, szybko i sprawnie:

 

Potrzebujecie:

 

Standard Tools 2.12

Sp-daten 49.0 lub nowsze

Profile - chomik / Profiles - Ncs Expert

INPA - chomik: INPA - for Fxx and Exx (Pełna aktualizacja) - instrukcja gdzie wgrać jest w środku archiwum.

 

Pliki do pobrania z chomika: mlodzik1

 

Ok, to tyle jeśli chodzi o pliki które potrzebujecie.

Teraz instrukcja step by step.

 

1) Instalujemy Standard Tools 2.12 / w trakcie wybieramy wszystko tak jak leci, a pod koniec odhaczamy ptaszka "USB to serial adapter" - będzie to widoczne pod spodem COM1. To tyle, kompa nie trzeba restartować.

2) Update SP-Daten - rozpakuj pliki, a następnie:

 

Skopiuj wszystkie pliki z

 

49.0_sp-daten_E89_lite\ECU (LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\EDIABAS\ECU

 

49.0_sp-daten_E89_lite\DATEN(LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\NCSEXPER\DATEN

 

49.0_sp-daten_E89_lite.rar \DATEN (LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\NCSEXPER\DATEN\E89 (jeśli chcecie inne auta niż E89 to ściągacie inną wersję SP-daten (np. do E46) i tworzycie katalog np. E46, a z resztą postępujecie analogicznie.

 

49.0_sp-daten_E89_lite\SGDAT do C:\NCSEXPER\SGDAT

 

3) Rozpakuj plik INPA_with_Fxx.rar,

 

4) Następnie skopiuj cały rozpakowany folder, nadpisz go z katalogiem INPA w c:\EC-APPS\INPA i C:\EDIABAS

Chodzi o nadpisanie go/zastąpienie. Po rozpakowaniu pliku w środku znajdziecie małą instruckję, która pomoże Wam zrozumieć o czym piszę.

 

5) Rozpakuj profiles.rar i skopiuj profile (3 pliki) do C:\NCSEXPER\PFL

6) Skopiuj plik NCSEXPER.txt do C:\NCSEXPER\CFGDAT (nadpisz na istniejący) - plik znajduje się na chomiku w profilach ncs expert.

 

7) Teraz wejdź w OPCJE FOLDEROW w Windowsie, wybierz zakładke WIDOK i odznacz "ukryj rozszerzenia znanych plików".

 

8) Idź do folderu C:\NCSEXPER\WORK i stórz tutaj plik FSW_PSW.man (najlepiej kliknij prawym przyciskiem myszy na puste pole w folderze, następnie z rozwiniętego paska wybierz NOWY -> Dokument tekstowy i zmień jego nazwę na FSW_PSW.man. Plik ma być pusty.

 

 

Kupilem tez kabel k+dcan (inpa compatible), ale nadal nie ma polaczenia, tym razem blad jest inny, mianowicie 'NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT.' czy musze zmienic w jakims pliku jak teraz lacze sie kablem k+dcan ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

niby wszystko ok

tylko proponuje najpierw inpa i ediabas a dopiero później konfiguracja NCS i ediabas/ecu

z folderu pobranego Inpa_with_Fxx od młodzika to proponuje przenieść tylko 3 foldery i nadpisać nie ma potrzeby wszystko

z INPY i EDIABAS to będzie

CFGDAT cały folder i nadpisać w C:\EC-APPS\INPA\

SGDAT cały folder i nadpisać do C:\EC-APPS\ INPA

tak samo w EDIABAS

tylko Folder ECU nadpisać w C:\EDIABAS\

i też dodatkowo EDIABAS konfigurator do C:\ EDIABAS\

 

i to wszystko Do inpa

dopiero można konfigurować NCS z SP-daten (prościej i lepiej jest użyć CODING tool sam wszystko nadpisuje

tyko nalezy zachować ori ścieżkę w SP-daten czy li Sp-daten e60 / E60/ i tu foldery ECU, DATEN, Data , SGDAT, itp

tak jak na filmie ale według instrukcje też dobrze

oczywiście pliki profili w PFL i CFGDAT dla NSC eng trzeba zrobić osobno coding tool tylko nadpisuje z sp-daten

 

Do konfiguracji interfejsu , w EDIABAS/BIN/ obd ja zmieniam po instalacji w Hardware=USB na Hardware=OBD zapisz

proszę użyć obdsetup tak jak na filmie zmienić na wszystko OK

i konfiguracja portu w menadżerze urządzeń USB serial port (COM x) gdzie x to numer portu com taki sam musi być w EDIABAS/BIN/ obd w obu miejscach port COM musi być taki sam od COM 1 do COM9

obdsetup (nie ma w standard tools 2.12) http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/OBDSetup,5012575311.exe(executable)

jak mówiłem w najnowszych aktualizacjach windows 10 są problemy z działaniem interfejsu i należy uzupełnić rejestr

Opublikowano
ok sprawdze wszystko jeszcze raz, jeszcze pytanie, czy przy instalacji bmw tools 2.12 zaznaczam na koncu 'USB to serial adapter' ? na filmiku jest zaznaczone, a mlodzik pisze, ze ma byc odhaczone i sam nie wiem, dodam jeszcze, ze moje auto to rok 23.06.2007 (tak pokazuje po vin)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ok sprawdze wszystko jeszcze raz, jeszcze pytanie, czy przy instalacji bmw tools 2.12 zaznaczam na koncu 'USB to serial adapter' ? na filmiku jest zaznaczone, a mlodzik pisze, ze ma byc odhaczone i sam nie wiem, dodam jeszcze, ze moje auto to rok 23.06.2007 (tak pokazuje po vin)

Ma być odznaczone usb serial adapter , później wchodzisz do obd i zmieniasz z USB na OBD jak pisałem i pokazałem (nie zawsze niektóre interfejsy chodzą na USB i inne dziwne ustawienia )

jak masz M47 163 KM e90 to jeszcze masz K-line mimo że według ogólnej opini to od 2007/03 było już d-can zobacz w OBD jak masz pin 7 to masz K-line

jak masz piny 6 i 14 to D-can ale na pewno jak masz M47 to Kline na pinie 7.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.