Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam problem z modyfikacją menu INPY.

W inpach z których do tej pory korzystałem w E90.ENG był tylko wpis

ENTRY=   MSD80,MSD 80.0 for N43 N53 & N54 with EWS4/CAS

 

Natomiast w folderze INPA\SGDATA jest msd80n43.ipo i w EDIABAS\Ecu jest msd80n43.prg.

Wydawało mi się, że po prostu mogę dodać (podobnie jak to niektórzy robili z N47)

ENTRY=MSD80N43,MSD 80.2 for N43

...ale niestety INPA wywala błąd:

Fehler! Aufruf über Gruppendatei: D_MOTOR.GRP

IFH-0018: INITIALIZETION ERROR.

Das Programm wird abgebrochen!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

możesz tak dodawać jak jest plik w INPA/SGDAT/ plik do diagnostyki IPO

ENTRY= tu wpisujemy plik ipo z SGDAT bez końcówki ipo tylko sama nazwa , miedzy przecinkami dowolna nazwa będzie widoczna w menu inpy ,

 

nie zapominajmy o drugim przecinku, niestety to nie koniec do poprawnej konfiguracji potrzebujemy odpowiednich plików w

ediabas/ECU/ znajdziemy je w SP-DATEN dla danego modelu tylko nie mylmy plików ipo z SP-daten/ SGDAT one do inpy sie nie nadaja ale tylko do NCS i WINKFPT to czytanie sterownika (tak samo jak w inpa ) do pliku a tak to by było jest w bajtach , (ramki danych )

twój bład to IFH - 0018 : Inicjalizacja obsługi interfejsu pliki D_MOTOR to właśnie sa pliki z EDIABAS/ECU

tylko dodawaj do menu same pliki ipo żadne inne się nie nadają ...

ale i tak z niektórymi silnikami nie dasz rady ponieważ trzeba wpisać opcje silnika do pliku IPO (często po aktualizacji sterownika ) w tamtym roku do E92 silnik R6 335i 306KM dopisywałem opcje gościowi z Brazylii aby inpa go diagnozowała ten silnik, z pozytywnym skutkiem

Opublikowano

Dobra, sprawa okazała się prostsza niż myślałem - ten plik wymaga podłączenia do auta (a wiele innych nie, i nawet bez podpinania pod auto można przejrzeć menu).

Otóż plik śmiga, ale... nie zgadza się jakaś wersja - przy łączeniu się z autem jest komunikat, że może coś nie działać.

Samo menu INPY wygląda zupełnie inaczej.

Odczyt live data taki sam jak w MSD80.ipo, odczyt błędów trochę inny. Jak będę miał więcej czasu to się temu przyjrzę.

Tak wygląda info:

http://i.imgur.com/DOhAwSZ.png

 

@525IX

To zależy od wersji softu modułu jaki chcesz kodować.

Osobiście mam 53.3 (chyba z sierpnia 2014), ale wydaje mi się, że i z 49.0 by śmigało.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam Jakie Sp Daten potrzebne jest do E90 N43 LCI?

Do E90 LCI to wystarczy juz sp-daten v46 ale jak znajdziesz v49 to też ok, od v51 do e90 nic nowego nie ma , zmienia się tylko stopień integracji, a nie sam soft,

przy programowaniu, z kodowaniem tak samo.

do nowszych modeli bmw exx po 2008 polecam inpe Fxx, niestety jest tylko po niemiecku, angielska wersja tylko do 2007 max 2008 rok nie wliczając TD-53x te pliki do diagnostyki całego modelu są zarówno po niemiecku jak i po angielsku do 2013 roku wychodziły nowe .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.