Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czy mogę flashować CIC bez ZGW?

Nie, ZGW jest modułem centralnym pod niego sa podłączone magistrale w tym most i inne CAN , nawet na stole musisz mieć ZGW do uruchomienia

CIC a znowu ZGW potrzebuje informacji od CAS (modułu security) i jeszcze jednego dodatkowego dopiero uruchomisz CIC na stole od f serii

nie musisz mieć swojego ale musisz mieć zgodny vin w ZGW CAS i CIC (jak masz dokładany moduł to musisz zmienić vin w ZGW i CAS na taki jak w CIC na stole ) wtedy możesz kodować i programować na stole CIC ENET lub icom podłączysz pod ZGW a ZGW połączysz przez światłowód i CAN z CIC i CAS piny dostepne w rheingold

 

Cytat z rheingolda o module ZGW (ZGM) przetłumaczony na polski z angielskiego przez tłumacza google ,trochę redagowałem i obcinałem aby nie był za nudno duzo czytania

"Centralny moduł bramki (ZGM)

Moduł centralny bramy (ZGM) łączy główne moduły jazdy do siebie. Przykłady "głównych autobusów" to FlexRay, MOST lub K-CAN. Umożliwia to funkcję bramy na Gateway Module Centralnym

do wymiany danych między różnymi systemami magistrali.

 

 

Opis działania

Następujące funkcje modułu centralnego bramy (ZGM) opisane są:

Synchronizacja

W celu realizacji synchronicznym z poszczególnych funkcji w sieci jednostek sterujących, wspólna podstawa czasu jest konieczna. Po uruchomieniu modułu centralnego bramy, kilka jednostek sterujących (ZGM, DSC, ICM i DME / DDE) działają jako węzły synchronizacji.

Bezawaryjnej synchronizacji FlexRay wymagana jest komunikacja z ZGM co najmniej 2 jednostek sterujących. Jeśli na przykład DSC nie powiodło, ICM bloki sterowania i DME / DDE są wykorzystywane jako węzły synchronizacji. Jeśli FlexRay jest uszkodzony, linie autobusowe jednostek kontrolnych ZGM, ICM, DSC i DME / DDE muszą być sprawdzone.

 

Zarządzanie konfiguracją pojazdu

 

Do konfiguracji pojazdu funkcja systemu jest zintegrowana z Gateway modułu centralnego. Podstawowym zadaniem tej funkcji systemu jest przechowywanie określonych danych

(np zamówienia pojazdu, profil pojazdu, poziom integracji) centralnie wewnątrz pojazdu.

 

Gdy jest to wymagane przez system diagnostyki i / lub funkcji systemu pojazdu danych wewnętrznych, informacje na temat poleceń diagnostycznych zapisanych w konfiguracji pojazdu mogą zostać odzyskane.

- Centralna pamięć błędów

 

Uruchomienie i wyłączenie zasilania obwodu pojazdu komunikacji

 

Aktywacja dostępu Ethernet

 

Dostęp do sieci Ethernet jest wyłączony w trybie normalnej pracy. Przed każdym użyciem, dostęp do sieci Ethernet musi być włączony, a po każdym użyciu, ponownie wyłączony. Podłączając ICOM A, linia aktywacji pin 8 jest podłączone do listwy 30B (Pin 16), a to umożliwia dostęp do sieci Ethernet.

Dostęp do sieci Ethernet jest wyłączony przez odłączenie ICOM A z gniazda diagnostycznego.

 

Każdy uczestnik w sieci Ethernet jest przypisany unikatowy numer identyfikacyjny, na całym świecie znany jako "adres MAC" (Media Access Control). Adres MAC jednoznacznie identyfikuje każdy uczestnik w sieci. Adres MAC pojazdu znajduje się w ZGM i nie może być zmieniona.

 

Numer identyfikacyjny pojazdu określa pojazd z systemu programowania BMW.

Po włączeniu połączenia poprzez sieć Ethernet i utworzenia połączenia fizycznego, centralny moduł bramy jest przypisany adres IP przez ICOM A. specjalna procedura, znana jako "identyfikacja pojazdu" jest następnie wykonywana między systemem diagnostycznym i / lub systemu programowania i ZGM w którym adres IP, numer identyfikacyjny pojazdu i adres MAC są wymieniane. Dzięki temu pojazd być identyfikowany w sieci warsztatowej co oznacza, że połączenia komunikacyjne mogą być ustalone.

 

Połączenie Ethernet nie ma wpływu na sposób, w jaki funkcjonuje połączenie D-CAN, ani nie wpływają na jego charakterystykę czasowe.

 

Należy unikać jednoczesne działanie D-CAN i dostępu Ethernet. Jednoczesne działanie może spowodować diagnostycznych kolizji poleceń w pojeździe. Może to zakłócić komunikację za pośrednictwem dwóch wejść.

 

Programowanie odbywa się zawsze poprzez port dostępu Ethernet. D-CAN jest używany tylko do diagnostyki, a nie do programowania. Podłączenie do pojazdu musi być utrzymane do operacji programowania

 

 

Aby zapobiec manipulacjom dane / Manipulowanie, Bramka Moduł centralny zwany jako moduł zabezpieczający Master. Ponadto w kilku wybranych jednostek sterujących (np samochodów Informacje komputerowych, tablicy rozdzielczej, Wyświetlacz Head-up, Controller), co jest znane jako Client Security

Podłączenie systemu diagnostycznego

Ethernet nie jest włączony, aż złącze diagnostyczne zostanie podłączone. To jest most w złączu diagnostycznym między Pin 8 i Pin 16. Ten most przełącza zasilanie do kontrolera Ethernet w centralnej modułu bramy. "

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.