Skocz do zawartości

e46 318i, zapala sie kontrolka pł chłod na wysokich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Koledzy ostatnio wywaliło mi nagle cały plyn, jak otworzyłem maskę to gdzieś w okolicy korka (była noc i ciężko było znaleźć dokładne miejsce).

Poziom oleju się nie podniósł.

 

Uzupełniłem płyn, odpowietrzyłem.

Przy trasach około 100km dystansu, wszystko wydaje się w porządku jeśli autem jedzie się tak do około 4000 obrotów, natomiast jak się mocno przyśpieszy powyżej tych ~4000 wzwyż to po około 30sekundach pojawia się kontrolka płynu chłodniczego, obniżam obroty, kontrolka znika.

Zatrzymuje się, przy delikatnej próbie otwarcia korka słychać uciekające powietrze (ok 1sek), po otwarciu okazuje się że płynu jest tam ok 50-100ml mniej.

 

Domyślam się, ze przy wysokich obrotach, ciśnienie wzrasta i gdzieś jest nieszczelność skoro wskazuje brak płynu.

 

Koledzy jak można zdiagnozować co to za przyczyna?

 

W którym dokładnie miejscu dokładnie znajduje się czujnik poziomu płynu? Skoro po otwarciu korka płynu mieści się ono w normie i nic nie wyświetla, a w trakcie wysokich obrotów czujnik jednak pokazuje jego brak (brak czy ubytek czy powietrze) ? co on dokładnie w takim razie wykrywa?

 

Silnik pracuje równo, nie ma różnicy w mocy.

 

Z góry dziękuje Wam za pomoc.

 

Jutro rano na zimnym silniku uzupełnię płyn pod korek, spróbuje przejechać cały dystans 100km bez obrotów powyżej tych 4000 i sprawdzę po ostygnięciu auta czy cokolwiek z płynu ubyło.

Opublikowano

Rothe46 jak zweryfikowac czy to pekniety zbiorniczek?

A) zdemontowac go czy

B) wkrecic w jezdzie na wysokie obroty przez jakis czas, nagle zatrzymac sie i ocenic czy tam cos wybija?

Czy nie ma w tym przypadku ze zaszkodze silnikowi?

C) na garazu, we dwoch - jeden gazuje a drugi oglada uklad? I tu znow pytanie czy nie zaszkodzi taki wysilek dla silnika?

Opublikowano
Sprawdź zbiorniczek. Na początku czasem świeciła mi się kontrolka, a jakiś czas później zbiorniczek pękł po całej długości. Widać, że przy nawet niewielkiej nieszczelności świeci się kontrolka, u mnie były to początki złego, dobrze, że było -10 na zewnątrz to nie przegrzałem silnika
  • 1 rok później...
Opublikowano
Faktycznie, powodem bylo delikatne pekniecie zbiorniczka. Wymiana na nowy zbiornik i od tego czasu zero problemow.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.