Skocz do zawartości

scan z odczytu błędów


jaclub

Rekomendowane odpowiedzi

Poniżej scan z odczytu błędów e38 740 M62

auto czasami gasło po uruchomieniu czasami z kilka razy, jak zaskoczy to działa bez zarzutów, obstawiam czujnik położenia wałka rozrządu.

widać też sonda bank 1 która to?

a co do reszty to nie mam pomysłu. Jest coś tam z radiem, ale to chyba efekt mojej ingerencji bo spolszczałem navi, był też odłączany aku. Najbardziej nęka mnie ten czujnik i sonda, no i co to może być to map cooling activaktion?

 

http://http://images76.fotosik.pl/79/ad506ee88ff69509med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd sondy to częsty przypadek, to sonda regulacyjna, więc pewnie na bordzie wzrosło zużycie, warto zmienić, silnik się stabilizuje i spada spalanie

map cooling, to problem z termostatem, ale zanim polecisz po nowy, zobacz co się dzieje z wtyczką na samym termostacie, często śniedzieją i brak jest komunikacji

pomiędzy sterownikiem a samym termostatem

czujnik wałka to samo, robiłem kiedyś testy i całkowicie go odpięliśmy, nasz samochód jeździ bez niego już od 3 lat i chodzi jak stół, oczywiście wymień go, nie jest to rozwiązanie polecane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

map cooling, to problem z termostatem, ale zanim polecisz po nowy, zobacz co się dzieje z wtyczką na samym termostacie, często śniedzieją i brak jest komunikacji

pomiędzy sterownikiem a samym termostatem

 

auto jest 97r czyli przedlift silnik bez vanosów. Dzisiaj trochę pojeździłem z włączonym "test 7" silnik szybko osiągnął temp 110 stopni, raz miałem 111 stopni, trzykrotnie podczas jazdy miejskiej nagle temp, w b.szybkim tempie zaczęła spada. Zatrzymała się 2 razy na 100 st, raz zjechała do 98 st. można by było przypuszczać, że załączył się wentylator klimy. Przyjechałem do garażu zostawiłem go na wolnych obrotach temperatura sztywno trzymała 110 stopni. Wtyczka do grzałki jak nowa styki również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chcę rozpętać kolejnej burzy dotyczącej temperatury i termostatów, ale jak mi piszesz że masz temperaturę pracy na poziomie 110 stopni

no to dobrze być nie może, E38 którą użytkujemy pracuje w zakresie temperatury 89/92, wiązało się to z korektą ukł. chłodzenia i po fakcie uważam że trzeba to zrobić

nie jest to zdrowe i ciśnienie jakie się generuje w układzie, skraca jego żywotność, powoduje sinusoidę temperaturową której silnik nie lubi, nie wspomnę o uszczelkach..

nie namawiam do przeróbek, ale skoro temperatura wychodzi poza 110 stopni to prawie granica przełamania wskaźnika poza połowę

zobacz co się dzieje z viskozą, i pytanie jaki masz płyn, jak masz "chudy" więcej wody niż prawdziwego czynnika chłodzącego, za chwilę zacznie coś rozsadzać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli 97, to masz dwie sondy, odepnij je podczas pracy, zlokalizuj wadliwą, i wymień

jeżeli wtyczka czysta to problem z termostatem, forumowicze powiedzą kup nowy, jak Ci napiszę, wyrzuć ten termostat do kosza, i zrób z tym porządek

zjedź do zdrowej temperatury 90 stopni, ustaw visko i przestań o tym myśleć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chcę rozpętać kolejnej burzy dotyczącej temperatury i termostatów, ale jak mi piszesz że masz temperaturę pracy na poziomie 110 stopni

no to dobrze być nie może, E38 którą użytkujemy pracuje w zakresie temperatury 89/92, wiązało się to z korektą ukł. chłodzenia i po fakcie uważam że trzeba to zrobić

nie jest to zdrowe i ciśnienie jakie się generuje w układzie, skraca jego żywotność, powoduje sinusoidę temperaturową której silnik nie lubi, nie wspomnę o uszczelkach..

nie namawiam do przeróbek, ale skoro temperatura wychodzi poza 110 stopni to prawie granica przełamania wskaźnika poza połowę

zobacz co się dzieje z viskozą, i pytanie jaki masz płyn, jak masz "chudy" więcej wody niż prawdziwego czynnika chłodzącego, za chwilę zacznie coś rozsadzać!

 

 

Wiskoza wydaje się w porządku przy tej wysokiej temp, trudno wychamować wiatrak, płyn, nie wiem jakiej firmy jest wlany, ale parę dni temu byłem na przeglądzie wykazywał do 37 stopni, na forum e38/e39 pisał ktoś o przeróbce, frezowaniu gniazda i montażu termostatu z m60. Podobno można założyć termostat z 740d bez czujnika otwiera się na 88 stopni, tyle że wykazuje błąd grzałki ale temperaturę utrzymuje w okolicy 93 stopni, zresztą

http://e38e39.pl/zrob-sam-silnik/modyfikacja-termostatu-m62-ni-sza-temperatura-t15.html/url]

Co ty na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co siedzi w 740D, ale montaż termostatu z M60, to rozwiązanie jakie mam u siebie, ja poszedłem trochę dalej, bo poza samym zbiciem temperatury, interesowało mnie znaczące zbicie ciśnienia w układzie, poszła inna chłodnica, zbiorniczek wyrównawczy i przelew wyrównawczy, ale w Twoim przypadku sama zmiana termostatu i wyjścia z M60 to będzie duży krok do przodu za który podziękuję Ci silnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem po przeróbce w sterowniku silnika jest stały błąd otwarcia termostatu, po prostu nie ma już termostatu z wtyczką, a wtyczka która została przewidziana,

wisi i nie ma jej do czego wpiąć, jest to tylko informacja w sterowniku, która nie zapala błędu na desce, czy to jakiś problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem po przeróbce w sterowniku silnika jest stały błąd otwarcia termostatu, po prostu nie ma już termostatu z wtyczką, a wtyczka która została przewidziana,

wisi i nie ma jej do czego wpiąć, jest to tylko informacja w sterowniku, która nie zapala błędu na desce, czy to jakiś problem?

 

 

Witam, wymieniłem termostat na oryginalny bez przeróbek taki jak zaleca producent, ponieważ w moim m62 króciec do węża jest prosty a w 740D jest zakrzywiony i bałem się że nie spasuje. Po odpowietrzeniu zagrzałem silnik trochę pojeździłem, temperatura stoi jak byk 110 stopni, co dziwne wąż z góry chłodnicy ten co idzie do termostatu gorący, a ten za termostatem co idzie do dołu chłodnicy zimny, chłodnica była wymieniana jakieś 2 lata temu. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.