Skocz do zawartości

Dynamic Damper Control (DDC) czy jest wart grzechu?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

ostatnio jeździłem sporo F10 z DDC, ale też wcześniej nie jeździłem nigdy BMW5 więc ciężko mi się odnieść. Czytałem co to jest oczywiście, szukałem na forum, ale prawdę mówiąc nie znalazłem nigdzie informacji czy to jest taki MUST HAVE, czy warto do tego dopłacać/szukać innego samochodu? Tak jak zrozumiałem, że EDC jest fajne, ale zawieszenie M jest fajniejsze, tak tutaj szukam informacji czy warto. Mowa o modelach z xDrive bez Adaptive Drive, bo ten w sumie rzadko występuje.

 

PS. Podobne pytanie miałbym w sumie w sprawie Adaptive headlights czy to bajer czy rzeczywiscie jest dużo lepiej (też miałem, nie zwracałem uwagi prawde mowiac, nie wiem jak normalnie to wyglada ;D)

Opublikowano

Chodzilo chyba o EDC (Electronic Damper Control) ???

 

Co do Adaptive Headlights to musze powiedziec, ze mam takowe LEDowe i dziala to w/g mnie naprawde dobrze. Caly czas wali dlugimi i lata tymi swiatlami po wszystkich stronach. Ogolnie nawet pomimo tego, ze jakos super w nocy nie jezdze, to na ten czas gdzie musze jechac w nocy czuje sie o niebo bezpieczniej widzac jak swieca te swiatla.

Opublikowano

Nie, EDC znam bardzo dobrze. Ja pytam o DDC :)

 

Czyli z katalogu BMW:

 

 

 

Nierówna nawierzchnia, dziurawe drogi, kostka brukowa czy idealny asfalt? Układ Dynamic Damper Control daje pierwsze zawieszenie przystosowane do każdej drogi i każdego stylu jazdy.

 

Podczas jazd testowych inżynierowie szukają idealnej charakterystyki amortyzatorów. Rezultat jest najczęściej kompromisem. BMW serii 5 Limuzyna z układem Dynamic Damper Control zapewnia za to odpowiednią charakterystykę zawsze i wszędzie.

 

Na każdym kole sterownik analizuje czterysta razy na sekundę ruchy zawieszenia i dostosowuje do nich charakterystykę amortyzatorów. Układ elektroniczny jest tak szybki, że tylne koła otrzymują od przednich informację o zbliżającej się nierówności i mogą ją miękko zamortyzować. Zarówno odbicie, jak i dobicie amortyzatorów regulowane jest przy tym w sposób ciągły i niezależny od siebie.

Oznacza to koniec kompromisów; jest to sportowy układ jezdny zapewniający stabilne właściwości jezdne, a przy tym wysoki komfort na każdym podłożu.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Odświeżam temat,

Opcja 223 Dynamic Damper Control, jak wygląda sprawa trwałości amortyzatorów, czy przy przebiegi 120 tys trzeba już myśleć o wymianie (pewnie to zależy tez od dróg po jakich jeździ samochód)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.