Skocz do zawartości

Nie działające webasto


vincentwega1983

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

mam problem z webasto w bmw e53 3.0d nie włącza się

zamieszczam zdjecia nie wiem jakie jest to webasto :mad2: czy Thermo top Z czy Z/C-D http://zapodaj.net/512ad0fc48181.jpg.html http://zapodaj.net/9d0bf09c7835e.jpg.html

Błędy jakie pokazywało w inpie to pompa cyrkulacji i metering pump, pompka paliwowa pyka.

Z tego co zauważyłem to brak pompki od cyrkulacji przy tym webassto. http://zapodaj.net/38748d5ed9ab4.jpg.html

gnieździe X5 jest jeden kabelek http://zapodaj.net/f3f5575801bef.jpg.html

w gnieździe X1 są tylko 3 kabelki na pinie 1, 2 i 6 http://zapodaj.net/a9f34909c3d74.jpg.html http://zapodaj.net/5f5e44f89d4ef.jpg.html

 

Czy da sie jakoś na krótko podłączyć to webasto żeby zobaczyć czy coś działa, czy zacząć od sterownika i wysłać go do przejrzenia na przykład do kolegi trandolf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

skasuj błędy i podaj na ten 1 pin w 6cio pinowej kostce +12V (na cały czas odpalenia pieca) i obserwuj co będzie sie dziać,ten 1 przewód w x5 to dziwne rozwiązanie,jakby po uruchomieniu na krótko znów wywalił błąd pompki to zatrzymaj procedurę, do x5 podłącz żarówke 12v 10w i spróbuj jeszcze raz,jeśli zacznie rozpalać to to coś (pompka albo elektrozawór)podłączone do x5 szwankuje a jeśli mimo to wywali błąd to na 99% wina sterownika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak nie jestem za dobrym znawca co do elektroniki wiec popraw mnie albo wytłumacz mi kolego jak mam podać te 12V mam normalnie od plusowej klemy pociagnąć kabelek i dotknąć nim do pinu 1?

Jeżeli tak to tak robiłem i nic się nie działo.

Ale udało mi sie odpalić webasto z inpy dymu cały garaż węże od płynu chłodzącego zrobiły sie twarde z tłumika lecial biały dym i z webasta więc je wyłączyłem inpą.

potem chciałem jeszcze raz włączyć i się nie udało wyskakuje taki błąd http://zapodaj.net/3f0bbcee66545.jpg.html

Co dalej mam robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten program thermo top nie działa nie wykrywa webasta ale jeszcze cos z nim pokombinuje

webasto uruchamia sie z inpy rozkręca się z wolnych obrotów do szybkich leca cieple spaliny woda w obiegu tez krąży bo odkręcałem korek od płynu chłodzącego

ale żeby webasto sie uruchomiło kluczyk w stacyjce musi być przekręcony tak jakby w pozycje 1 (nie swieca sie w tedy zadne kontrolki) w pozycji 2 jak siwiecą kontrolki to wyskakuje błąd w inpie http://zapodaj.net/3f0bbcee66545.jpg.html

teraz pytanie czemu webasto nie włącza sie samo jak jest chłodno na dworze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thermo test nie działa bo nie odpowiednio podłączasz wtyczke od inpy,nie podłączaj jej do gniazda tylko wyprowadź z wtyczki linie K i podłącz ją do k-bus w aucie(przewód biały z czerwonym paskiem i żółtymi kropkami przy różnych modułach w aucie równieź dochodzi do webasto) no i musisz podłączyć też zasilanie do kabla od inpy rzecz jasna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D wszystko pieknie ładnie ale nie rozumiem mozesz jakis rysunek zamiesci z podłączeniem pod które piny w kablu mam sie podłączyc i pod które kable w webasto i oczywiście to zasilanie z ka do kąt.

sprawdziłem miernikiem ten czujnik temperatury i pokazało mi 4.5 koma chyba mało powinno być 10k ohm. chcę wymienić ten termistor ale na jaki PTC czy NTC i ile ohm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć sash997 podłaczym tak jak pisałeś

program zdziałał wklejam listę błędów

 

tam gdzie jest błąd przerwy w obwodzie pompy paliwowej i obiegowej to coś z + (nie styka albo zwarcie nie pamietam)

 

Z tego co się domyslam to sterownik do roboty??

 

Raport diagnostyczny Webasto Termosystemy

------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Konfiguracja:

-------------

Numer identyfikacyjny klienta..........................................C8381207

Typ paliwa...............................................................Diesel

Data produkcji............................................................08/02 [kW/r.]

Wersja oprogramowania........................................................23

 

Blad:

-----

Blad 1........................................Wadliwa magistrala danych pojazdu

Kod.....................................................................0E/48

Licznik....................................................................43

Temperatura................................................................57 [°C]

Status...........................................................Status: wyl.

Blad 2.......................................Przerwa w obwodzie pompy obiegowej

Kod.....................................................................03/44

Licznik....................................................................93

Temperatura................................................................57 [°C]

Status...........................................................Status: wyl.

Blad 3..........................................Przerwa w obwodzie pompy paliwa

Kod.....................................................................04/44

Licznik....................................................................46

Temperatura................................................................57 [°C]

Status...........................................................Status: wyl.

 

------------------------------------------------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ale skasuj te błędy i spróbuj uruchomić piec jeszcze raz,bo te błędy - wadliwa magistrala danych i przerwa w obwodzie pompy paliwa mogły wyskoczyć przy odpiętej kostce 6cio pinowej,bo chyba nie muszę pisać że podczas diagnozy kostki wszystkie mają być zapięte do pieca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak podłączyłem tak jak pisałeś +12, masa i k line do drugiego pinu w kostce 6 pinowej webasto

wyskakuja trzy błędy:

http://zapodaj.net/ebcd6823210c7.jpg.html

http://zapodaj.net/c73ddcf888bc0.jpg.html

http://zapodaj.net/a111188490027.jpg.html

w diagnostyce jak wejdę w test urządzeń czy jakoś tak to:

dmuchawa powietrza spalin mogę uruchomić

pompy paliwa nie mogę uruchomić

kołek żarowy mogę uruchomić

a pompe obiegową to mogę włączyć szybko po wykasowaniu błędów bo jak się pojawią to znowu nie moge jej włączyć

kasuję te błędy i zaraz pokazują się spowrotem

i gdzie mam wejść w tym programie żeby uruchomić urządzenie jednym przyciskiem zeby zaczeło grzać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączyłem tak jak mówiłeś błędy wykasowałem i za jakiś czas sie znowu pokazały tylko raz wykasowałem i więcej błędów nie pokazywało

wrzucam dwa zdjęcia

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/5532dfadb748.jpg pompa paliwa - jak ją włączę w tym teście to pochodzi 7 sekund i się wyłącza i potem nie mogę jej włączyć drugi raz muszę zamknąć ten test i otworzyć go jeszcze raz to wtedy się włączy

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/4d470775f746.jpg kołek żarowy tylko po to żebyć zobaczył jakie ma parametry podczas pracy

wszystkie testy po kolei jak uruchamiam to działają oprócz przekażnika dmuchawy pojazdu ty nic nie słychac ale zapala się kontrolka na tych ogólnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

test pompki paliwa jest ok(program ją wyłącza aby nie zalać nadmiernie pieca)

screena z testu świecy zrobiłeś troche za wcześnie bo sie jeszcze nie rozgrzała

więc jeśli błędów nie ma to podłącz inpe i spróbuj odpalić piec,wtedy powinien wyjść właściwy błąd czyli pewnie pompka cieczy lub coś co jest podpięte do x5 na 1 przewodzie,jak wywali błąd to go skasuj,do x5 podłącz żarówke 10w i jeszcze raz spróbuj odpalić,jeśli zacznie rozpalać i żarówka będzie świecić znaczy sie że sterownik ok i dupnięte jest to coś podłączone do x5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wywaliło błąd pompki obiegowej to trzeba ją wymienić.Koszt znaczny ok.500zł, i nie kupuj używanej bo może być taka sama.Błąd tej pompki polega na opóźnieniu załączenia, i temu nic nie poradzisz. Znajduje się ona przy chłodnicy.Po każdym skasowaniu błędów będą się pojawiać i nie zawsze te same.Pompka po wykasowaniu błędu ruszy,ale po następnym uruchomieniu wywali błąd. Ja coś podobnego przechodziłem kasowałem i ruszało. A jeszcze jedno musisz wykasować błędy w klimie bo jak są to webasto nie ruszy.Powodzenia. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd pompki nie polega na opuźnieniu załączenia tylko na uszkodzeniu elektronicznym na płytce w pompce(czasem całkiem nie działa a czasem działa w określonych temperaturach)

a co do ceny to nowa kosztuje 150zł

 

Możesz podesłać jakiś link ? Gdzie można kupić pompkę za 150 zł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok podłączyłem tą żarówkę 10W w gniazdo X5 włączyłem inpe i żarówka zaświeciła.

ten pojedynczy przewód co wychodzi z X5 to jest chyba jakieś sterowanie do tej pompy cyrkulacji co się znajduje przy chłodnicy odpinałem go i wtedy pompa nie ruszała ale pokazywały się takie błędy:,

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/43e33eb74cc4.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/3aadf112ff6f.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/e9d31a1a979b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.