Skocz do zawartości

Bmw e38 3.0 v8 problem z praca silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam otóż mam taki problem z praca silnika, na rozgrzanym nie chodzi na wszystkie gary na zimnym jest ok byłem na kompie i wyskoczył jeden błąd "sterowanie czujnikiem tlenu 2" może to być związane z tą pracą silnika bardzo proszę o pomoc
Opublikowano

Moim zdaniem mało prawdopodobne, żeby lambda wyłączała cylindry. Co najwyżej silnik przejdzie w tryb awaryjny i będzie pracował na ustawieniach domyślnych (może być słabszy i więcej palić).

Czy zawsze ciepły silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach czy sporadycznie? Przyczyn może być kilka: świece, cewki (walnięte lub nie kontaktują), podłączenie do wtryskiwaczy (nie kontaktuje).

Na początek sprawdziłbym na których cylindrach nie pali (przez kompa), potem pozamieniałbym świece i cewki miejscami i wówczas ponownie sprawdził.

Jeszcze jak pracuje nierówno, to przy otwartej masce podociskaj listwy wtryskiwaczy, żeby "poprawić" kontakt złączek z wtryskami.

 

 

EDIT

Na kompie tylko jeden błąd? Jak nie chodzi na któryś cylinder, to też powinien wyskoczyć błąd tego cylindra. A może chodzi na wszystkie cylindry, tylko nierówno?! Wtedy faktycznie lambda może za to (przynajmniej częściowo) odpowiadać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
lambda nie wyłącza cylindrów, ale po rozgrzaniu jak jest uszkodzona, wpływa na złe dawkowanie paliwa i odczucia są takie jakby nie pracował któryś cylinder, gdyby problem był związany ze świecą, cewką wtyczkami na wtryskach, trząsłby się i na zimnym, także nie szukać dziury w całym tylko zmienić sondę, zresztą komputer to zgłasza, powinno ustąpić, można zemulować te tylne sądy bedzię spokój na amen
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
emulator, można kupić uniwersalny albo wlutować rezystor z kondensatorem który emuluje wartość jaką powinien czytać sterownik do poprawnej pracy, ale w Twoim przypadku nie bawiłbym się w to na razie, jeżeli komputer przeczytał błąd sondy to zmień ją, koszt nie będzie duży i wszystko powinno wrócić do normy. Gdyby wypadały cylindry (uszkodzona cewka, świeca, połączenia wtrysków - jak kolega wcześniej napisał) miałbyś ten błąd zapisany w sterowniku, więc prawdopodobnie pracuje na wszystkich, tylko chwieje się po rozgrzaniu przez sondę, to częsty przypadek w V8. Pytanie też czym diagnozujesz ten samochód, jakim programem, kto to robi? Jak nie masz podstawowej Inpy, to bardzo ładnie sondy czyta zwykły Torque na ELM i telefon z androidem. Najważniejsze to celna diagnoza, bo za nią idą zakupy i koszty, jak wiesz co zmieniać, jest szybko i tanio, jak strzelasz na oślep, będzie drogo i zmarnujesz trochę czasu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie korzystam z autocoma więc nie będę się wypowiadał, ale zakładam że tą sondę przeczytał poprawnie. Możesz profilaktycznie umyć silnik krokowy, jest z przodu kolektora ssącego (taki niby silnik z wtyczką z lewej strony) odpiąć go z tej gumowej obejmy i jak weźmiesz do ręki i pobujasz na boki, powinien specyficznie stukać ( to jego skrajne położenia) jak jest cisza, rusz śrubokrętem tą przepustnicę wew. jak chodzi ciężko to umyj go w benzynie. Często staje i zaburza właściwy przepływ powietrza szczególnie przy niski obrotach jak ruszasz, ma tendencje do takiego szarpania, przy większym obciążeniu i prędkości już tego nie ma
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam kolegów tez mam problem tego typu ze pokazuje sondę druga i nie spała strona kierowcy zalewa wszystkie świece a do tego mój sterownik jest gorący jak chwile pochodzi jest problem i teraz pytanie czy to sonda czy sterownik cały do wymiany

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.