Skocz do zawartości

E46 M47N - Sprzęgło,poduszki ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Forumowiczów,

 

Mam od kilku dni mały problem.

Osobiście obstawiam sprzęgło ale zanim zabiore się za rozbieranie i wymianę wole się upewnić.

 

Problem wygląda następująco:

Auto strasznie szarpie podczas ruszania (wrażenie jest takie jakby dosłownie samochód skakał w miejscu). Obstawiałbym sprzęgło, ale problem występuje nie zawsze ok. na 10 startów autem to 5-6 jest z takim szarpaniem. Bez różnicy czy to ciepły czy zimny silnik. Na wstecznym biegu nie ma żadnego problemu - tylko do przodu.

Sprzęgło się nie ślizga na żadnym z biegów. Sprawdzałem również na 3 biegu z ręczym i hamulcem w podłodze ruszyć i nie ma żadnych podejrzanych dźwięków ze skrzyni.

 

Jedyne co przychodzi mi do głowy oprócz to podpora wału napędowego lub poduszki pod silnikiem.. (jeszcze nie sprawdzałem bo przez kilka najbliższych dni pracuje do późna)

Czy jest możliwość sprawdzenia stanu poduszek bez ich wykręcania ?

 

Auto:

BMW e46 M47N 2003r (150km) Sedan.

Opublikowano

Ależ nie napisałem, że wykluczam :)

Jeśli oberwałby dwumas to byłoby to "słyszalne" i nie występowało w "kratkę" lecz cały czas wg.mnie.

Jeśli wg. Ciebie winny jest dwumas to proszę o uzasadnienie. Pozwoli mi to namierzyć winowajcę.

 

Miał ktoś podobne objawy ?

Opublikowano
Tak ja miałem u siebie i szarpanie występowało losowo. Czasami udało mi się ładnie ruszyć, czasami była tragedia. Zależy jak kto się stara ruszyć płynnie. Winny był dwumas, sprzęgło przy tym też wymieniłem i po naprawie auto jechało jak nowe. Z objawów zużytego dwumasu to oprócz tego miałem słyszalne postukiwanie w połowie zakresu sprzęgła, przy popuszczaniu na biegu jałowym. Wciśnięcie pedału do końca lub puszczenie całkowicie powodowało, że ten głuchy stuk znikał. Tego nie było słychać przy ruszaniu, a jedynie przy zabawie sprzęgłem na biegu jałowym. Nagrałem też filmik gdzieś na YT jest z objawami zużytego dwumasu wtedy. Czasami jak mi się nie udało ruszyć płynnie to zwalałem to na zawór CDV. U Ciebie szukałbym przyczyny zaczynając od przodu w kierunku tyłu pod kątem luzów. Nie wiem czy miałeś dwumas wymieniany czy nie, i ile masz przebiegu, ale jeżeli nie był wymieniany a masz 200+ to nie ma co oczekiwać, że będzie chodził jak nowy.
Opublikowano

Ok, dzięki za informację.

Przebieg jest 230kkm i nie wiem czy ktoś wymieniał dwumas, więc nie odpowiem.

Jutro biorę auto na kanał i sprawdzę jak wyglądają poduchy + podpory wału napędowego.

Dziś dla pewności sprawdzałem raz jeszcze i nie ma żadnych niepokojących dźwieków zarówno przy machaniu lewarkiem sprzęgła na jałowym biegu jak i przy ruszaniu z 1 oraz jak próbuję ruszać z 3 dla testu. Jest cisza kompletna..

Co ciekawe zauważyłem, że auto delikatnie rusza i telepanie budą zaczyna się jak ruszę ( ok 1m przejechany ). Dotyczy to tylko ruszania bez gazu. Z gazem bez problemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.