Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam e34 z silnikiem m30b30 z 88roku. Z racji tego ze te samochody z tymi silnikami sa niezawodne( jesli sie je piesci i dba) to nie chce jej sprzedawac bo moge kiz nie kupic takiej ale brakuje jej tego chlodu w upalne dni. Wiec chce dolozyc jej klime.

 

Zakupilem kompletna(byla tylko jedna pod m30) klime lecz chlodnica jest nieszczelna i uszkodzony jest przewod przy chlodnicy. Niewiem jak z kompresorem ale wyglada jakby przejezdzil z 400 tys km.

 

Z racji tego ze ciezko dostac dobra uzywke do m30, chcialem zapytac czy jest mozliwosc dopasowania chlodnicy i przewodow z innego silnika?

 

Na okolicznych szrotach stoi e34 tds, m50b20, oraz m20b20, wszystkie maja klime. Czy mozna dopasowac chlodnice z przewodami i kompresor od tych modeli silnikowych do mojego m30?

 

Jakby przerzucil chlodnice z przewodami i kompresorem z innego silnika to powinno chulac tylko problem z mocowaniem kompresora... jak mozecie mi pomoc to bede wdzieczny

 

Pozdrawiam wszystkich

Opublikowano

Chłodnica jest taka sama w każdej E34, jednak odradzam kupno używki, bo można z góry założyć, że będzie nieszczelna. Ja mam już 3 sztukę w swoim aucie, każda była kupowana jako nowa i póki co ich wytrzymałość wygląda tragicznie, jednak tylko w jednym przypadku chłodnica po prostu zgniła(oczywiście kilka tygodni po upływie gwarancji) - reszta dostała jakimś kamieniem, więc teoretycznie to "nie ich wina". Nową sensownej firmy można dostać w okolicach 300zł, więc chyba nie ma sensu chodzić po szrotach i ryzykować...

 

Przewody można dorobić na tej samej zasadzie co do wspomagania, jednak im więcej węży gumowych, tym szybciej ucieka czynnik, także tu bym nie rzeźbił jakichś kilometrów przewodów elastycznych.

 

Od razu też na bazie moich doświadczeń mogę polecić zakup nowego zaworu rozprężnego, bo lubi robić przykre niespodzianki. Warto też dać nowy osuszacz i czujnik ciśnienia, który się w niego wkręca.

 

Ważny też jest sprawny dodatkowy wentylator, żeby bez obaw chłodzić się w długich korkach :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Chłodnica jest taka sama w każdej E34, jednak odradzam kupno używki, bo można z góry założyć, że będzie nieszczelna. Ja mam już 3 sztukę w swoim aucie, każda była kupowana jako nowa i póki co ich wytrzymałość wygląda tragicznie, jednak tylko w jednym przypadku chłodnica po prostu zgniła(oczywiście kilka tygodni po upływie gwarancji) - reszta dostała jakimś kamieniem, więc teoretycznie to "nie ich wina". Nową sensownej firmy można dostać w okolicach 300zł, więc chyba nie ma sensu chodzić po szrotach i ryzykować...

 

Przewody można dorobić na tej samej zasadzie co do wspomagania, jednak im więcej węży gumowych, tym szybciej ucieka czynnik, także tu bym nie rzeźbił jakichś kilometrów przewodów elastycznych.

 

Od razu też na bazie moich doświadczeń mogę polecić zakup nowego zaworu rozprężnego, bo lubi robić przykre niespodzianki. Warto też dać nowy osuszacz i czujnik ciśnienia, który się w niego wkręca.

 

Ważny też jest sprawny dodatkowy wentylator, żeby bez obaw chłodzić się w długich korkach :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dobra sprawa chlodnicy i przewodow juz zalatwiona(dokupilem drugie razem z chlodnica do m30). Zawor rozprezny tez bedzie nowy oraz osuszacz

z czujnikiem.

 

Teraz sprawa elektryki bo sa poucinane kostki od nagrzewnicy te do panela i pod kierownice. Potrzebuje schemat elektryki tzn ktory kabel z ktorym pod kierownica polaczyc zeby zadzialalo.

 

Nagrzewnica behr bez filtra kabinowego.

Dzieki za pomoc i Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mimo braku wskazowek i odpowiedzi ogarnolem temat elektryki wszystko dziala jak nalezy.

 

Gdyby ktos mial podobny problem z elektryka nagrzewnicy pisac na pw a powiem jak podlaczyc zeby dzialalo.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.