Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Kupiłem auto uszkodzone i ma problem z czujnikami parkowania z rzodu. Po podłączeniu po inpe niezależnie jak włożone są czujniki okazuje błąd VL i VR (domyślam sie ze chodzi o dwa skrajne czujniki natomiast po wypięciu wsyztskich pokazuje VL VML VMR VR czyli błąd wszytkich czujników. Czy możliwe aby czujniki były sprawne a skrajne złącza uszkodzone ? Da się jakoś to sprawdzić, żeby sie upewnić ?
Opublikowano
Poszukaj na forum, jest już trochę na ten temat. Gdy PDC jest włączone czujnik i po przylozeniu palca zacza cykac. Żeby sprawdzić czy padł czujnik przełóż niedziałający pod wtyczke dzialajaca i zobacz czy cyka. Nie cyka padł czujnik, cyka padła wiązka. Mnie też czeka prucie połowy auta.
Opublikowano
Czujniki sprawne ale teraz nie mam pojęcia gdzie dalej szukać i jak się za to zabrać. Może ktoś już robił coś takiego ?
Opublikowano
Sprawdzić kostkę i każdy z trzech kabli z każdego niedzialajacego czujnika trzeba dokładnie wymacać czy nie jest popekany. Można przed tym sprawdzić sterownik w bagażniku, ale jeżeli nie jest mokry to przyczyny szukalbym w przewodach.
Opublikowano
kable wygladają dobrze, sterownik suchy. Czy da sie jakoś zmierzyc kable miernikiem zeby wiedziec na 100% czy to mimo wszytsko kable?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Multimetrem jest chyba najłatwiej. Musiał byś Tylko przedłużyć kabel z wtyczki (ten sam pin z kabla czujnika co będziesz mierzyć) do multimetra i sprawdzić czy jest połączenie.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Czyli jak rozumiem mam wziąc kabelek włozyc do wtyczki i z drugiej strony do czujnika. Tylko teraz w któe miejsce do wtyczki (jak odróznic który pin jest do któej wtycki) i jak do czujnika skoro jest on zalany i nie widać połączen?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pisałeś że czujnik jest o.k. a chcesz sprawdzić wiązkę wiedz musisz mierzyć we wtyczce która wchodzi do czujnika.

 

Odpowiednie kolory kabli i nr. Panów znajdziesz na str. którą wkleilem wcześniej ale opiszę Ci później dokładnie.

 

Wtyczka czujnika, opis pinow

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Wtyczka%20PDC_zpsno8cx33v.jpg

 

Wtyczka kostki polaczenia czujnikow do wiazki idacej do moduludownload

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Kostka%20PDC_zpsyvvfszug.jpg

Polaczenie wszystkich czujnikow znajduje sie po prawej stronie, wtyczka X10647

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/PDC%20Polaczenie%20kabli_zpsrcbon8q4.jpg

Wtyczka podlaczona do modulu

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Wtyczka%20PDC%20Modul_zpstngbw0ul.jpg

 

Plan przednich czujnikow

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Plan%20PDC_zpsvjyvtucf.jpg

 

Wiazka idaca z czujnikow przodu to wtyczki X183623

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/PDC%20X18362_zpsftnc1olx.jpg

 

 

Kolor... Czujnik Pin ---> Kostka Pin X10647 ---> Pin we wtyczce w module PDC (X18362)

 

Przedni lewy (str. kierowcy) X18016

Czarno/Bialy Pin 1 ---> Pin 1---> Pin 8

Zolto/Bialy Pin 2 ---> Pin2 ---> Pin 15

Brazowa/Bialy Pin3 ---> Pin 3 ---> Pin 2

 

Przedni prawy (str. pasazera) X18019

Czarno/Zolty Pin 1 ---> Pin 10 ---> Pin 7

Zolto/Zielony Pin 2 ---> Pin 11 ---> Pin 14

Brazowo/Zolty Pin 3 ---> Pin 12 ---> Pin 1

 

Mam nadzieje ze sie polapiesz bo w opisywaniu nie jestem taki dobry :D

Opisane jest od wtyczki czujnika np. Pin 1 we wtyczce czujnika Przedniego lewego idzie do kostki (w komorze silnika laczacej wszystkie kable od PDC) do pinu 1 przechodzi dalej idac do wtyczki X183623 gdzie jest wpieta w Pin 8

 

Sprawdz też czy odpowiednie kolory są we wtyczce podpiete, może były kable wyrwane i źle popodlaczali.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Dzieki wielkie kolego uratowałeś moje PDC:) od lewego czujnika był uwaony kabel przed wtyczką od stronny samochodu a od prawego przed wtyczką od strony zderzaka. Wszytsko naprawione.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jestem zmuszony odświeżyć temat. Dzisiaj w końcu wziąłem się za swoje czujniki i niestety poległem. Znalazłem przerwane dwa przewody wszystko ładnie połączyłam i ciągle wyskakują mi błąd 9e38 "inverter board" i nie działa przedni skrajnie prawy czujnik (nie cyka) po przełożenie innego czujnika również nie cyka, a czujnik w innym miejscu cyka. Wychodzi z tego, że nie działa wtyczka, jednak prąd dochodzi, sprawdzane miernikiem.

 

Jakieś pomysły?

Opublikowano
Ja miałem to samo. Sprawdz przewody przy wtyczce od strony samochodu nie zderzaka. Zobacz kolory przy niedziałający czujniku i te same dokładnie obejrzyj od strony auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.