Skocz do zawartości

Metaliczny dzwiek na wolnych obrotach w Is-ie!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam tak jak w temacie . . . posiadam E30 z 1.8 iS. Wiadoma sprawa -jest tam lancuch ktory nie byl wymieniany i najnormalniej w swiecie go slychac. Nie chce zebyscie mnie teraz odsylali do wczesniejszych postow bo nie o ten dzwiek mi chodzi. Ostatnio na wolnych obrotach oprocz halasu pracujacego lancucha pojawil sie delikatny metaliczny odglos (tak jakbysmy szybko przejechali lyzeczka po metalowym plocie lub kracie , cos w stylu szybkich przerywanych metalicznych odglosow :( ) wszstko to trwa jakies 2-3 s i powraca cyklincznie po takim samym odstepie czasu.

Rzecz sie dzieje tylko na wolnych obrotach- w czasie jazdy nie slysze tego.

 

Jedno pytanie- czy to kolejny odglos z lancucha czy cos innego??

Jesli to tez lancuch to dzieki za odpowiedz i sorry ze nie znalzlem takeigo objawu we wczesniejszych postach.

 

Pozdrawiam wszystkich FORUMOWICZOW

Opublikowano
Wygląda, że łańcuch ma już taki luz, że zaczął piłować prowadnicę.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Jeżeli samochód ma większy przebieg tak powyżej 180 tyś. najczęciej stukają popychacze hydrauliczne zaworów. Stuk ten pojawia się najczęściej na zimnym silniku a jak są bardziej zużyte to i naciepły aż w końcu ciągle stukają.Mogą również stukać w wyniku małej ilości oleju lub zbyt żadkiego oleju.

Może również stukać wtrysk paliwa dzieje się to przy samochodach zasilanych gazem często przypieka się jeden z wtryskiwaczy i stuka pod wpływem niższego ciśnienia można spróbować dolać środka do paliwa do czyszczenia układów wtryskowych czasem pomaga.

Może również stukać łańcuch pompy oleju jak i łańcuch rozrządu słychać wtedy stuk po obudowie i ginie on najczęściej przy obotach 3000 w góre przechodzi w stan bezwładności i stuk ten znika przyczyną stuku łańcucha może być napinacz hydrauliczny lub luzy łańucha po przebiegu 300 tyś km to się pojawia.

Opublikowano

Ok dzieki za porady.... ale jakuwazacie.. da sie na tym zrobic jeszcze z 10 tys tak zeby nic nie padlo??:) ma dluzsza trase i nie krotki powrot do kraju:)

 

 

pozdrawiam

 

 

Ps. Auto ma 186 tys przebiegu jezdzi na mobilu 5W50 i nigdy nie bylo zagazowane!!!

Opublikowano
Ja bym nie ryzykował jeżeli jest to łanćuch to może się urwać na wskutek zablokowania wiem to z doświadczenia musiałem kupić drugi silnik a łańcuch i koła woziłem w bagażniku bo zwlekałem z wymianą-skończyło się na wymianie silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.