Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zauważyłem u siebie dość mocno zaolejony dół silnika, jako że olej wyraźnie sączył się z okolic podstawy filtra moje przypuszczenia padły na uszczelkę podstawy.

Może komuś przyda się sposób jej wymiany w M54 BMW E46.

1. Odłączamy klemę akumulatora

2. Wyjmujemy osłonę chłodnicy wraz z elektrycznym wiatrakiem. Trzeba odłączyć dwie kostki elektryczne ( jedna od wiatraka, druga od czujnika zanieczyszczeń ), kluczem Torx 25 odkręcamy wkręt po lewej stronie obudowy, natomiast po prawej jest zwykły kołek wciskany

3. Wyjmujemy dolot powietrza do filtra ( 3 kołki wciskane ), następnie odkręcamy obudowę filtra wraz z przepływomierzem, z którego zdejmujemy kostkę. śruby obudowy filtra na klucz 10, opaska zaciskowa przy przepływomierzu

4. Następnie odkręcamy zbiorniczek płynu wspomagania od podstawy filtra oleju - 2 śruby na klucz 13 i przesuwamy go sobie na bok nie odłączając przewodów

5. Podważamy osłonkę rolki napinającej pasek i kluczem Torx 50 luzujemy napinacz ( zgodnie z ruchem wskazówek zegara ) - po czym zdejmujemy pasek.

6. Ja w tym miejscu polecam zdjęcie również całego napinacza paska - będziecie mięli znacznie lepszy dostęp do śrub trzymających alternator. Napinacz trzyma się na dwóch śrubach na klucz 13 - uwaga są różnej długości. Jeśli nie zdejmujecie napinacza trzeba mieć dość głęboką nasadkę 17 aby odkręcić dolne mocowanie alternatora.

7. Odkręcamy alternator. Trzeba odpiąć z tyłu kostkę oraz na klucz 17 nakrętkę trzymającą przewód prądowy ( gruby czerwony ). Następnie odkręcamy alternator od podstawy filtra - dwie śruby na klucz 17 ( są różnej długości ).

8. Potem musimy odkręcić od podstawy jeszcze pompę wspomagania - tam są 3 śruby na klucz 13. Nie trzeba jej odłączać - będzie się trzymać na przewodach. Dwie śruby są dość dobrze widoczne ( jedna od przodu auta, druga od ściany grodziowej )- a trzecia jest od dołu przykręcona do podstawy. Żeby wyjąc pompę trzeba odkręcić je wszystkie.

9. Ja w tym momencie odkręciłem dekiel i wyjąłem filtr oleju - by olej sobie swobodnie ściekł z podstawy.

10. Kluczem 19 odkręcamy śrubę z otworami trzymającą przewód doprowadzający olej do vanosa - tam są dwie podkładki miedziane.

11. Odłączamy dwie kostki od czujników znajdujących się w podstawie. Uwaga na ząbki od kostek bo lubią się łamać.

12. Kluczem 13 odkręcamy 6 śrub podstawy filtra oleju i możemy już ją wyjąć. Śruby są różnej długości ( najlepiej sobie oznaczyć gdzie która przychodzi ). O ile do pięciu sztuk dostęp jest dość dobry, to do szóstej przyda się głęboka i chuda nasadka - najlepiej z rączką w kształcie litery T.

13. Wyciągamy uszczelkę podstawy, czyścimy całą podstawę filtra. Zanim wsadzicie nową uszczelkę trzeba dokładnie wyczyścić rowek uszczelki i sprawdzić, czy powierzchnia przylegania podstawy do silnika nie ma wżerów i uszkodzeń.

14. Czyścimy powierzchnię przylegania uszczelki na silniku ( ja do tego użyłem benzyny ekstrakcyjnej ), oraz w miarę możliwości wyczyściłem pozostałości po wyciekającym oleju

15. Wszystko skręcamy w odwrotnej kolejności.

 

Uszczelka w ASO na dzień dzisiejszy kosztuje 20,50zł.

Ja nie smarowałem uszczelki silikonem - wyczyściłem, złożyłem na czysto i skręciłem.

Czas pracy około 3 godziny.

Mi najwięcej problemów sprawiło naciagnięcie rolki napinacza - musicie mieć dobrego Torxa 50 bo wyrobiony bedzie wam przeskakiwać na rolce.

 

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.