Skocz do zawartości

Skoczyła temperatura e39/523i/1996


theeqseqs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj po ok 2 kilometrach, nadarzyła mi się taka historia.

Odkręcając korek od zbiorniczka, płyn szedł do góry. Potem jak auto ostygło, odkręciłem korek i widziałem płyn.

Teraz pytanie dlaczego tak się stało ?

 

?ui=2&ik=28edc2c4d0&view=fimg&th=14fa6e99b7916dda&attid=0.1&disp=inline&safe=1&attbid=ANGjdJ8atW0HYjD7nJsao-WJQkb4kLSbcIVz8GK9awq_mFFUMalzgD4svtQN6tdr1Q2yoy5x8p5Gwo8OrjzKj2di1_n-4eSFajN42lz4g1RAKpA3qR3Q4s5maUXCFL8&ats=1441614418974&rm=14fa6e99b7916dda&zw&sz=w1416-h655

 

Padnięte :

Wisko ?

Termostat ?

Czy ubytek Płynu, jak tak to :

Pod Głowicą ?

Czy z węża ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, teraz dolałem płynu, ok 300mm, od kiedy mam auto tego nie sprawdzałem, więc może zawsze było mało ?!

Teraz jest stan idealny.

Rozgrzałem auto przez ok 15 min, po tym czasie wskoczył mi na temperaturę (90) tzn. Wskazówka była na środku.

Olej jest w stanie idealnym, nie ma tam grama wody(płynu).

 

 

Działania na teraz to chyba, sprawdzę tę pompę dziś po pracy.

Dodam jeszcze iż przy 90 stopniach wąż po prawej stronie był ciepły. A ten po lewej był zimny. Prawa(mały) Lewa (Duzy) układ chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak bo przecież płyn stoi i nie ma obiegu. Wiec jak pompa uszkodzona to wszystko było by chłodne a silnik gorący. Mi to wygląda na to, że gdzieś masz mały wyciek i Ci się zapowietrzył.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze ;/

Trudno taki wyciek zauważyć, bo jak w pół roku uleciało mi ok 100ml ?

Silnik jest czysty, możecie mi opisać jak go odpowietrzyć ? W piątek jestem już umówiony z moim znajomym mechanikiem, sprawdzi mi jakimś urządzeniem czy w chłodnicy czy gdzieś tam nie ma Co2, ponoć to ma potwierdzić czy pod głowicą jest okok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czwartek daje auto do mojego kolegi, mechanik bardzo dobry. Zostawia to mu, bo wymienia mi też uszczelki, oraz szklanki.

On mówił też coś o sprawdzeniu gazu, bo czasami mi wywala gaz. Coś mówił o parowniku, nie wiem.

W Sobote odbieram auto i dam wam pełne info, pozdrawiam panowie ! : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jade jade, i nagle gaz pika, kilka razy wyłączyłem auto, włączyłem i było git.

Ja mam jeszcze jendo pytanie, auto sie zagrzało, dlaczego się wisko nie włączyło ? Czytałem gdzieś że to wina termostatu. Że jakby nie był zje9999 to wisko by się uruchomiło ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłeś pompę jak pisałem?

Termostat mozesz sprawdzić sam jak się gotuje i chłodnica zimna to masz powietrze w układzie albo termostat walnięty

 

Zadajesz pytania dostajesz wskazówki a nic nie robisz tylko dalej pytasz co mija się z celem bo do niczego sensownego nie dojdziemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pisałem wyżej, że auto chodziło przez 20 minut, rozgrzało się, i prawy przewód był ciepły, a lewy zimny.

Co do Wisko, to prawda, u mojego teścia załącza od początku ! U mnie nie !

 

Co do pompy to sprawdziłem w prosty sposób auto zagrzało się do 90c po ok 20 minutach. Jakby Pompa wody była padnięta zagrzałby się do 90c w 2 minuty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wisko niesprawne. Wymień na nowe lub regeneruj to. Po co te wykrzykniki? Bez nich też się da pisać. Przecież umiemy czytać, ty chyba także ale nie starasz się nic sam robić z tym problemem. Zastosowałeś się do porady z tego postu viewtopic.php?f=72&t=280370#p2096478 ?

Jeszcze taka mała uwaga. To, że wskazówka jest na środku skali nie znaczy, że jest 90 stopni. Akurat w tym modelu (nie wiem jak w innych) środek skali oznacza temperaturę od około 75 do 100 paru stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, Kolego, spokojnie wykrzykniki tylko z przyzwyczajenia :P

Też mnie się wydaję że wisko kuleje, jestem handlowcem w sklepie motoryzacyjnym, i wisko mam już w ręku. Od kiedy kupiłem auto nigdy go nie słyszałem, może i to jest przyczyną.

Jak chodzi o resztę rzeczy do sprawdzenia, zostawiam to do czwartku, ponieważ wtedy za moje auto bierze się sprawdzony mechanik.

Cały przebieg moich operacji zdam wam w Sobotę. Bardzo ale, ale to bardzo dziękuje za rady.

 

Oczywiście autem nie śmigam, siedzi w garażu, i tak miesięcznie te auto robi 400km MAX :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co ze 5min? Jesteś handlarzem części to chyba wiesz ze pompa może stracić wydatek? Ale sądząc po postach twoim zdaniem albo działa albo nie. Jak wisko ma się kręcić na stałe skoro termostat nie puścił obiegu albo przez jego uszkodzenie bądź zapowietrzenie układu lub uszkodzonej pompy... No ale zrobisz co uważasz..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego przełom. Byłem u mechanika.

Podłączył kompa pod gaz, i był problem. Nie było temperatury na reduktorze, okazało się że układ był zapowietrzony, kolega odpowietrzył, i nagle błędów nie było i temperatura było ok !

 

 

Przyczynowo skutkowa : Wisko jest do dupy --> Było mało płynu --- > Układ się zapowietrzył ---> Auto dostało większej temperatury

Dostałem jeszcze info że lekki ubytek płynu tzn. Raz na rok 0.5L płynu to nie tragedia. Co o Tym sądzicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.