Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

w środę odbieram E87 1.6 122km od obecnego właściciela. Zastanawia mnie jednak jeden fakt - obroty przy zmianie biegów spadają chyba za wolno. Nie mam porównania z innymi silnikami benzynowymi, ponieważ wcześniej oglądałem wersje z dieslem.

Chyba, ze tak to ma być? Przy zrzuceniu np 1 biegu i chęci wrzucenia 2 biegu obroty nie spadają momentalnie na minimalne tylko (moim zdaniem) powoli i zdarza się szarpnąć przy wrzuceniu wyższego biegu. Co o tym sądzicie? Wydaje mi się, czy jest coś nie tak?

 

Może ktoś udostępnić krótki film jak w jego silniku benzynowym to wygląda? Byłbym bardzo zobowiązany.

 

Jak tylko odbiorę to założę własny post i przedstawię auto :)

Opublikowano

Jeszcze nie mam auta wiec nie mam jak nagrac ale znalazlem film z identycznymi objawami w innej bmw https://youtu.be/i8U8p2sm1EA

Podobno to silniczek krokowy moze byc problemem lub nieszczelnosc w ukladzie.

Jak zweryfikowac czy to silniczek krokowy? Wystarczy go odpiac i jak obroty beda spadac normalnie to sprawa jasna? W ktorym miejscu sie od znajduje?

Opublikowano

Silnik krokowy to na pewno nie, bo go w tym silniku nie ma ;)

Jest elektryczna przepustnica, i to ona może być winna (niestety TPS nie występuje jako oddzielna część).

Nieszczelny dolot też może być przyczyną, albo MAP.

Opublikowano
Jest elektryczna przepustnica, i to ona może być winna (niestety TPS nie występuje jako oddzielna część).

Czyli wtedy do wymiany ewentalnie cały silnik?

Czy wolno spadające obroty są problemem w dłuższym użytkowaniu, tzn czy mogą postępować lub być przyczyna kolejnych awarii?>

 

Co to MAP?

Jak sprawdzić szczelność dolotu?

Opublikowano

Tak, wtedy całą przepustnicę trzeba wymieniać. Czego bym nie robił nie mając pewności, że to to - domowymi sposobami raczej nie da się przeprowadzić pewnej diagnozy.

MAP - czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym.

Metod na sprawdzenie szczelności jest dużo, jedną z częściej spotykanych jest psikanie propanem w okolice dolotu.

 

Na początku bym obserwował zmiany fuel trimów w zależności od obrotów - nieszczelny dolot najbardziej wpływa na pracę silnika na niskich obrotach, gdzie korekta powinna być zauważalna.

Po obciążeniem natomiast - ilość 'lewego' powietrza względem całego zasysanego przez silnik jest bardzo mała, więc korekta powinna się zmniejszać podczas zwiększania obrotów.

 

W każdym razie nie przejmowałbym się zbytnio na Twoim miejscu. Możliwe, że te obroty spadają normalnie, a nawet jeśli nie to bez innych objawów nie ma co siać paniki.

Opublikowano

Auto chodzi nprmalnie nie ma żadnych odchyleń. Auto z 2008roku ma 65000 udokumentpwanego przebiegu. Wszystko chodzi jak nowe. Obroty na biiegu jałowym nie falują.

 

Na co zwrocic uwage, co może jeszcze być objawem ewentualnie uszkodzonej przepustnicy?

Opublikowano
Sprawdziłem u źródła. Komputer nie wykazal żadnego problemu i powiedzieli na początku, ze to normalne w tym modelu i tak w nim obroty opadaja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.