Skocz do zawartości

Problem ze skrzynią 5HP24 Dzwoni, Chrobocze, dziwne hałasy


Dragon240-BMW Klub Polska

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów. W prawdzie nie mam już BMW od dobrych kilku lat, ale nadal jestem miłośnikiem marki. Obecnie jeżdżę Range Roverem L322 na podzespołach BMW.

 

Mam następujący problem, może ktoś pomoże. W samochodzie jest silnik M62B44 który współgra ze skrzynią ZF 5HP24. Niedawno przełożyłem do tego auta Silnik razem ze skrzynią i reduktorem komplet w całości bez rozkręcania wyjęty z auta powypadkowego z przebiegiem 60 tys km. Tak bardzo się cieszyłem że będzie to bezawaryjny komplet bo przecież jak nowy (oryginalnie miałem przebieg pewnie bliski 300 tys i obawiałem się że za jakiś czas zaczną się problemy z silnikiem i skrzynią - sama skrzynia już miała niepokojące objawy przeciągała czasami 4 bieg i z szarpnięciem włączała na 5 bieg wyłącznie w sytuacji mocnego deptania). W tej nowej skrzyni zmieniłem tylko filtry i oleje.

 

Tydzień temu usłyszałem z pod auta dziwne dźwięki metaliczne stuki (coś jak czasami cykają popychacze) jakby chrobotanie, dzwonienie. Wystraszyłem się że to może panewki albo coś w silniku (swój stary już sprzedałem). Wlazłem pod auto i słyszę że to dochodzi ze skrzyni biegów (przynajmniej tak mi się wydaje na 90%). Wsiadłem do samochodu ruszyłem z kopyta przejechałem kilka metrów zatrzymuje się cisza dwie trzy sekundy i znowu to samo. Pojechałem do domu zgasiłem auto. Następnego dnia odpaliłem na wolnych obrotach słyszałem to stukanie ale jakby słabsze przejechałem kilka km sprawdzam cisza więc olałem temat.Wydaje mi się że mogło to ucichnąć na kilka dni. Dzisiaj znowu słyszę to stukanie, chrobotanie jakby dzwonienie czegoś luźnego częstotliwość zwiększa się wraz z obrotami. Nie wiem czy pod czas jazdy to słychać bo inne dźwięki wiatru silnika skutecznie zagłuszają ale chyba też to słychać. Przy gaszeniu czasami też zachrobocze podobnie jak łańcuch przy odpalaniu tyle że ze skrzyni. Nadmienię że skrzynia chodzi perfekcyjnie nie ślizga zmienia płynnie biegi nie ma najmniejszych niepokojących objawów. Na kopie nie ma błędów. Nie wiem czy mogę coś wyczytać kompem bo na skrzyniach kompletnie się nie znam ale wątpię bo na moje oko to wyłącznie mechaniczna usterka. Wymyśliłem sobie że będę wrzucał na N na światłach żeby niepotrzebnie w korkach auto nie ciągnęło teraz wyczytałem że tak nie wolno.

 

Bardzo mnie to martwi proszę was o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniałeś filtr i olej, w misce nic nie było ciekawego?

 

Olej właściwy zalałeś? Sprawdziłeś stan oleju wg instrukcji? sądzę że masz pojecie. Posłuchaj dokładnie czy to chrobotanie to nie pompa oleju w skrzyni lub konwerter. Bo jak było mało oleju to jedno i drugie może się sypnąć.

 

 

Druga sprawa, masz RR a dawca to też RR? Bo jak z osobówki to może być tak że konwerter jest inny niz montowany w RR i nie daje razy z autem terenowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajmuje się serwisem tych aut, tak że mam dostępną dokumentacje i wszystko zrobiłem tak jak należy. W prawdzie specjalizuje się w elektryce elektronice, a mechanika prywatnie. Dawca oczywiście RR.

 

 

Wstyd się przyznać ale okazało się że to dzwonił popękany katalizator. Dopiero na podnośniku było słychać wyraźnie gdzie dzwoni ale zostało to także potwierdzone przez drugą osobę stetoskopem. Spuściłem olej włożyłem magnesy zalałem świeży. Olej po 10 tys zrobił się już ciemny ale spuszczając nadal barwy jasnej nie było opiłków praktycznie wcale. Olej spuściłem do białego wiaderka do oględzin.

 

Przepraszam za zamieszanie ale włażąc pod odpalone auto stojące na ziemi dźwięk do złudzenia dochodził ze skrzyni.

 

 

trochę offtopic: Czy jest to korzystne dla skrzyni by w korku albo dłuższym postoju na światłach włączać neutral. Wydaje mi się że na pewno to nie zaszkodzi ale znalazłem wypowiedzi że tak nie wolno robić. Jak to jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tylko sie cieszyć, że to katalizator.

 

Co do N na postoju, (z tego co czytałem, bo nie studiowałem literatury nt działania ASB to zaleca się pozostać na Drive, chodzi tutaj o ciśnienie oleju, które na Neutral spada i skrzynie niedostatecznie jest smarowana, a na Drive ciśnienie ze jest większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.