Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, jakiś rok temu zakupiłem swoje wymarzone BMW E46 320d rocznik 2002, no i zaczęły się problemy. Poprzedni właściciel poinformował mnie o usterce powodującej drgania (drążek dyferencjału czy coś nie bardzo pamiętam), no ale nie było to szkodliwe. Po jakimś czasie jednak te drgania stały się upierdliwe o ile, że chciałem się ich pozbyć. Dostałem się pod spód auta, sprawdziłem dyferencjał i wszystko wyglądało w porządku. Wymieniłem w nim olej, wymieniłem olej silnikowy, wszystkie filtry (paliwowy, powietrza i oleju) a problem wciąż występuje. Objawia się on takimi jakby zbiciami obrotów. Zdarza się to i przy przyspieszaniu (wtedy drgania są stałe, przeważnie ~2000 obrotów) lub podczas zwykłej jazdy na tempomacie i bez niego. Wtedy obroty zaczynają falować tak z 1500 do 1300 cyklicznie co 2/3 sekundy. Dosłownie jest to spadek i natychmiastowy powrót. Pomaga delikatne przyspieszenie lub zwolnienie tempomatem. Przy przyspieszaniu natomiast wystarczy mocniej docisnąć gaz lub go odjąć (jednak jest to nieopłacalne bo problem występuje przy takim najzwyklejszym przyspieszaniu, żeby nie zużyć za dużo paliwa i żeby nie przyspieszać przez 30 sekund). Nie mam pojęcia co to może być, byłem u mechanika kilkukrotnie, jednak jak na złość za każdym razem problem nie występował. ( ͡° ʖ̯ ͡°) Ktoś ma jakąś poradę lub spotkał się z podobnym problemem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.