Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich stoję przed wyborem silnika na swap do mojej e36 co do pojemności będzie to 2.8 tylko który wybrać z jednym vanosem czy na podwójnym z e46?? początkowo byłem pewny brać tego z jednym vanosem jak oryginalnie wychodziły w e36 ale ciężko go upolować za to m52b28tu jest całkiem sporo więc można by wybierać. Tylko nie wiem co trzeba przerobić słyszałem ze coś z elektryką prosił bym wyjaśnienie co i jak by mnie czekało by ten b28tu podszedł do mojej e36
Opublikowano

M52B28TU spokojnie podejdzie do e36, bez większych problemów. Przerabianie elektryki - tak, ale nie jest to wcale takie straszne na jakie wygląda. Głównie chodzi o to, że musisz połączyć silnik z budą. Jest to czwarta wtyczka w ECU, idzie od niej w ch** kabli, na szczęście większość jest niepotrzebnych :D Nie ma dużo podłączania. Bierzesz schemat od e30, porównujesz piny w e36 z tymi jakie są w e30 w gnieździe X20 i lutujesz. Dodatkowo jeśli silnik będzie z e46 dochodzi przedłużenie wiązki silnika o jakieś 70cm z tego co pamiętam. EWS jest banalny do podłączenia, także to też nie będzie problem. Jak coś to pisz, pomogę, robiłem to w miarę niedawno także raczej wszystko pamiętam.

 

aa i jeszcze co do Twojego pytania w temacie - miałem ten sam problem, wybrałem TU i nie żałuje. Dół jest całkiem inny niż w zwykłym B28... więcej NM i w niższym zakresie - jeździ się dużo przyjemniej niż zwykłe B28. Dodatkowo wrzucasz kolektor od M54 i masz ponad 200KM i moment jak w 3.0.

 

Po takim swapie nie będzie Ci działał ekonomizer, jeśli to dla Ciebie ważne :)

Opublikowano
a jak z łapami silnika te od e46 pasują ? schemat od e30 zeby podłączyć silnik z e46 do e36 serio? nie spodziewał bym się czegoś takiego(jak masz schemat to podeślij) a z tym ekonomizerem to czemu nie będzie działał ?

 

łapy silnika muszą być od e36 M50 bądź M52. Pasują bez żadnych przeróbek. Do przerobienia wtedy mocowanie bagnetu. Poduszki silnika od R6, od R4 są za miękkie. Stabilizator tak samo od R6, jak zostawisz od R4 to miska będzie na nim leżeć albo o niego pukać.

Tutaj masz dwie fotki, różnice w wyglądzie łap, i na drugim jak ja przykręciłem bagnet. Wrzucam też schemat - dotyczy on podłączenia silnika TU w e30

http://tufotki.pl/McFkz

do tego trzeba znaleźć opis pinów w gnieździe X20 i porównać co gdzie podpiąć.

Jak mi wpadnie w ręcę, to wrzuce Ci, teraz na szybko nie umiem znaleźć

 

ekonomizer żeby działał musiałbyś mieć zegary od e46, w zegarach od e36 nie będzie działał.

btw zegary też do wymiany na wersję od R6 (jak zostawisz od R4 to będzie brakować skali na obrotomierzu)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.