Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja użyłem kabla bez przełącznika, nie chce tu robić offtopa problem z btool opisałem w temacie o aplikacji, ale nie mogę wysłać PW tylko wisi do wysłania....
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam wszystkich na Forum Jestem tutaj nowy i postanowiłem poszukać u was pomocy. Po wielu postach które przeczytałem Wiem już że kolega nerwus ma niemałe pojęcie o programie inpa oraz o różnych interfejsach ale prośba moja skierowana jest do wszystkich którzy mogą coś podpowiedzieć.Bardzo cenię sobie lekcje i ponieważ sam jestem nauczycielem wiem co to znaczy słuchać ze zrozumieniem l. Ale do rzeczy ściągnąłem program inpa w wersji 5 i posiadam od viakena jeden interfejs kkl na układzie max232 bez wtyczki OBD tylko wyjściem czterech kabelków zasilanie linia K i żółta linia l oraz drugi już we wtyczce k can comander. Pierwszy z nich próbowałem laczyc z mbw e38 siostrzenca za pomocą portu rs232 ale poprzez PCIMCA w starym laptopie na XP ale wyskakiwac blad jak potem doczytałem interfejsu. I teraz pytania czy jak połączę PIN 7 i 8 w tym kablu Commander oraz podłączę go poprzez złącze przejściówkę do BMW na 20 PIN będzie to komunikował o się w programie inpa? Konkretnie chodzi mi o dokonanie synchronizacji EWS w tym przypadku ews 3 z niewiadomych powodów rozkodował to wszystko jakoś bo przy łączeniu tym pierwszym interfejsem kkl carsoft dde wywala błąd właśnie immobilizera. W karsie nie mogłem dokonać synchronizacji Ale wiem że na forum tak wszyscy radzili żeby robić to programem inpa proszę o wszelkie wskazówki bo raz bardzo chciałbym mu pomóc a 2 jestem bardzo uparty i dociekliwy i lubię dowiedzieć się jaka jest faktyczna przyczyna braku połączenia ostatecznie Jaka jest przyczyna tego że auto w ogóle nie chce zapalić po przekręceniu stacyjki nie startuje nawet rozrusznik oczywiście na krótko sprawdzony działa.
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

najlepiej jak byś kupił sobie interfejs ADS odrazu złącze 20pin (lub sam zrobił na rezystorach i tranzystorach prosty ADS jest instrukcja w sieci ,

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3573488.html

ale ze starymi poniżej 95roku on nie działa z niektórymi modułami

ale w twoim przypadku powinieneś zainstalować inpa na std:obd na tym twoim interfejsie port com 1 (ediabas /bin obd.ini ustawione na

[OBD]

Port=Com1

Hardware=OBD

na pewno na ADS nie będzie działać chociaż możesz próbować (pamiętaj aby uruchomić ADSSETUP po zmianie interfejsu na ADS)

możesz bezpośrednio podłączyć do wtyczki 20 pin

obd 2 -----------------------------> OBD 20pin

pin 1 KL15 zapłon -----------------> 16

pin 4 - 5 GND KL31 ---------------> pin 19

pin 7 K-line -------------------------> pin 17 i pin 20 połączone razem ( pin 8 w obd 2 jest zbędny do 20pin )

pin 15 L-line ------------------------> pin 15 (ale w tym interfejsem nie będzie działać )

pin 16 +12V KL30 -------------------> pin 14

instrukcje budowy interfejsu masz w INPA old 3 w EDIABAS/Hardware/ ADS/ ADS_doku

tak samo ja OBD (obs_doku) masz instrukcje budowy intefejsu obd

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Kolega Robertoz ma rację oryginalny kabel kdcan bez przełącznika nie ma w ogóle podłączonego pinu 8 więc będzie działać z fserią, chociaż enet sto razy lepszy do fserii

 

Co to znaczy oryginalny? Mam kabel k+dcan USB interface (INPA compatybile) kiedyś kupiłem za 120zl i jest bez przełącznika i nie chce połączyć seri F20 2012rok. Seri e87 2010rok tez nie łączy. Ale łączy bdb e60, e65... w czym zatem problem ze nie chce połączyć e87 2010rok?


Do seri F kupiłem dziś ten kabel :


Zobacz ofertę: INTERFEJS BMW E-SYS ENET SERIA F G ISTA KABEL F30 https://allegro.pl/oferta/interfejs-bmw-e-sys-enet-seria-f-g-ista-kabel-f30-10463814992


Ale co z moim e87 2010? :mad2:

Opublikowano
Prawda jest taka, że kupiłeś śmiecia i nie ma linii DCAN , pin 6 can H i pin 14 Can_L ,

jest tylko linia K do 2007/03 roku ,

więc nie jest to K-dcan tylko K :D, chociaż jest napisane K-dcan

 

Podeslij w takim razie coś sprawdzonego aby połączyć to e87 2010rok :8)


A czy ten kabel do serii F który już zamówiłem będzie dobry czy tez śmieć?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Pozwolę sobie podpiąć się pod wątek. Przesiadłem się z e60 na e84 i mam problem z podłączeniem z jakimkolwiek programem na Androidzie. Wiem że to zabawka ale chodzi mi o zakodowanie parę rzeczy przez bimmercode i ewentualnie uruchomienie wypalania DPF. Kupiłem icar pro 4.0. Kostka łączy się z telefonem ale nie łączy się z autem. W czym może tkwić problem? Jeżeli kupię kabel viaken k+dcan i połącze go z telefonem to powinno się udać? Jezu to ma znaczenie auto jest z CIC
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To forum umiera ..

Nie , to specyficzne forum, większość tylko tu zagląda jak ma problem, jest tu nie wielu specjalistów którzy się udzielają , a reszta tylko czyta, i pyta ...

Nie udostępnię linku do K-dcan (może poza http://www.interfejsads.ugu.pl/sklep_k+dcan.html)

nie testuję ich , chociaż mam dwa , to od dawna nie używam kabla do diagnostyki , mam dwa icom , w tym icom oryginał next z wifi to o wiele lepsza opcja

niż każdy kabel ,

Do androida najlepszy jest elm323 , tylko musisz sterowniki zainstalować poprawnie , zresztą do kdcan z kablem też FDTI na androida ,

ale to tak samo jak kdcan , nie wszystkie które się kupuje na allegro są sprawne , jak ma się pecha to niestety trzeba reklamować lub kupić inny .

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Przepraszam, że trochę nie na temat BMW, ale może ktoś wie jaki interfejs się nada do Mini Countryman R60 (2010)?

Większość Mini z takich roczników współpracuje z interfejsem K+DCAN, jak ten: https://ccy.pl/pl/sklep/interfejs-obd2-bmw-inpa-2k-dcan-switch-usb-detail, czyli jak BMW serii E - ale nie ten.

Mini R60 (countryman 1 gen.) ani R61 (paceman 1 gen.) są jakieś inne i żaden ze sprzedawców ekonomicznych / amatorskich interfejsów nie ma nic do zaproponowania.

Pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam. Mam e60 n47 2008r LCI i mam zagwostkę, bo mam kabel starszej daty. W środku widziałem że piny 7 i 8 są zlutowane razem. Ale jak zaglądam w złącze w aucie to w ogóle nie mam tam kabelków w pinach 7 i 8.

W czy w modelach po 2008r po prostu tak ma być?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.