Skocz do zawartości

530d puchnie wąż od chłodnicy


Damian_Koln

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od 2 dni przy dodawaniu gazu słyszę lekkie wycie w przedziale od 1000-2000 obrotów nie jest to turbo bo turbo pracuje i gwizda jak zawsze, auto ma moc nie dym nie ubywa oleju ani plynu. Zauważyłem za to ze przy przegazowaniu pchnie wąż od chłodnicy tak jak by dostawała się kompresja do układu. Czy to napewno wina uszczelki ? Co jeszcze może w tym silniku powodować takie objawy co sprawdzić żeby nie zwlać w ciemno głowicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio sporo czytalem na temat twardych węży od chłodnicy.

Generalnie jest tam spore ciśnienie wiec inaczej chyba być nie może...

Nawet profilaktycznie wymieniłem korek od zbiorniczka wyrównawczego..

 

u mnie też są twarde dosyć mocno, żadnych innych objawów nie mam, wiec przestalem sie tym przejmować..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym ewentualnie poszukał serwisu który ma sprzęt do sprawdzenia obecności spalin w układzie..

Ale jak puchnie w oczach to ewidentnie cos jest nie tak..

Czy uszczelka to nie powiem, wiem tyle, że są inne charakterystyczne objawy padnietej uszczelki..

 

generalnie nie ma zbyt wielu tematów w necie o uszkodzonej uszczelce w silniku M57.. przynajmniej ja nie znalazlem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego szukam bo może ktoś miał taki problem i go rozwiązał bo coś mi się tez nie wydaje żeby w takim silniku jak m57n poszła uszczelka albo pękła głowica tym bardziej ze przebieg 280k km raczej org 3 lata jeżdżę około 80k km zrobilem nigdy nie przegrałem silnika nie katuje go też mocno ale jednak może będę pierwszy którego to spotkało w m57n z moim szczesciem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam spienionego oleju nie mam żadnego masła pod korkiem itp jest wszystko ok auto idzie w tygodniu na warsztat mam nadzieje ze nie będzie trzeba zwalac glowicy. Zastanawia mnie ten świst wycie nie słychać tego mocno jednak ja słyszę i tak myślę może ukręcił się wirnik od pompy wody ale skąd te puchnie węże po dodaniu gazu nawet na zimnym silniku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie objawem tego była, uszkodzona chodniczka EGR, dosłownie puchły w oczach im więcej gazu tym bardziej puchły. Wyjąłem chłodniczkę zatkałem wyloty spalin (wcześniej wprowadzając tam wąż od sprężarki wpuściłem powietrze i poleciało otworami na wodę, więc wniosek uszkodzone ścianki. Wymieniłem i wszystko super. Wiadomo przewód trochę będzie twardniał/ puchł po obroty pompy wody wzrastają a zatem i ciśnienie, jak się nie mylę w układzie jest 3bary
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.