Skocz do zawartości

Bmw E46 3.0D kopci


Szalinki

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka, miesiac temu kupiłem BMW E46 330D 184km jest to moje pierwsze BMW i jest taki problem ze w ostatnim czasie jak dałem buta na 3 (silnik był rozgrzany) to biały/niebieski dym za mna a przy skręcie i zmianie biegu na 2 to nic nie było widać dopiero gdy wbiłem 5 i przejechalem ok 300m uspokoiło się, lecz dzisiaj znowu było to samo na 4 biegu 160 nic nie kopci a przy zakręcie w inna uliczkę chmara dymu ze nic nie widać w poniedziałek oddaje do mechanika, ale tak z ciekawości co to może być ?

 

Dziękuje, Pozdrawiam Mateusz :mrgreen:

Edytowane przez Szalinki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szalinki witaj!

Tak na początek to popraw tytuł wątku bo jest niezgodny z regulaminem i szkoda by było jak by admin go zamknął.

Odnośnie dymienia to najczęściej może być ;

1. Niespalona ropa : czarny dym

2. uczelniacze ; niebieski

3. pierścienie ; niebieski

4.Ojej z turbiny ; niebieski

5. z odmy do dolotu ; niebieski

6.Płyn chłodzenia ; biały

7. kombinacja kilku usterek

8. i wszystkie inne co nie wymieniłem

Nie wspominam o przegrzanej jednostce ale to by nie miał mocy

Jak to diagnozować ? trochę poczytaj

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiem co to może być temperatura 90c nie grzeje się ani nic z tych rzeczy, również wydaję mi się ze kopyto też ma fes, chociaż nie mogę tego ocenić bo nigdy nie jechałem w innej e46 3.0D oprócz mojej .. :/ Zobaczymy co powie mechanik, do tego czasu będę jeździł do 100/120 bo przy takich predkosciach nic się nie dzieje :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
F5 Turbina zregenerowana nic to nie dalo poza tym ze troszkę lepiej idzię, ale problem jest dalej wcoraj jade na 4 120 wbijam 5 a tu 6 tysiecy obrotów dopiero zdusiłem na 5 biegu z wymienionych przez kolegę wyzej zostało mi do sprawdzenia uszczelniacze i pierscienie to może być od tego ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mamy rozumieć że same obroty podskoczyły na 6 tys ?

jade na 4 120 wbijam 5 a tu 6 tysiecy obrotów dopiero zdusiłem na 5 biegu

Jak same Ci rosną obroty i musisz je biegami zduszać to są objawy zapętlenia, to jest niebezpieczne i szukaj mechanika.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niesprawną turbiną, która puszcza olej do kolektora dolotowego i dalej do komory silnika, w którym się spala, aż się spali cały olej i zatrze silnik. W sumie pasowałoby do objawów dymka. Wpisz w youtube "rozbieganie diesla".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w razie jakby Ci się obroty rozbiegały i auto mimo wyłączenia zapłonu nadal było na odcięciu to wbijasz piąty bieg, wciskasz na maksa hamulce i puszczasz sprzęgło szybko, żeby zdusić silnik. To tak "w razie w" bo już kilka razy na mieście widziałem rozbieganego diesla i nikt nie wiedział co zrobić :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.